El abrecerebros 27/2/13 Conteste personalmente (¡answer personally!):

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es lunes, el 31 de octubre de Yo Puedo: Identify and conjugate e i stem changing verbs in the present tense. La Entrada – Usa los siguientes.
Advertisements

el 7/8 de noviembre Rewrite these sentences in the negative
The person that does the action also receives the action.
 Translate the following: 1.What’s the weather like today? (How is the weather today?) 2.It’s hot, and it’s very sunny today. 3.It’s not cold today, but.
El abrecerebros 12/3/15  Translate the following using IO Pronouns and “–le” Verbs: 1. We don’t care about the movie ________. 2. Are you interested in.
 Translate the following al español: 1. I love leaving (to leave from) home early. 2. I don’t like to get on the bus (say “bus” another way). 3. You (FORMAL)
El abrecerebros 17/3/15  Use el verbo SALIR para traducir: 1. The writer, painter, and director left the stage. 2. The young actress went out with the.
El abrecerebros 11/3/15 Indirect Object Pronouns: Traduzca usando los Indirect Object Pronouns: (me, te, le, nos, os, les) 1. I gave them the script (to.
 -ar  Mirar  Comprar  Hablar  To talk about actions that were completed in the past. (Acciones hechas en el pasado).
El abrecerebros 9/3/15 0 Traduzca usando el pretérito de DAR/VER: 1. I saw the movie yesterday. 2. We saw the show last week. 3. George Jones gave a performance.
Conteste personalmente (¡answer personally!): 1. ¿A qué hora saliste de casa esta mañana? 2. ¿Perdiste tu mochila o algo más? 3. ¿Aprendiste algo nuevo.
Hoy - Talking about the past El Comienzo: Take out handout on Superlatives and complete it.
Me llamo ______________ Clase 7 La fecha es el 16 del mayo 2012
Para empezar Hoy es jueves el dieciocho de octubre Conteste las preguntas en español. Escriba tres oraciones completas. ¿Qué vas a hacer después de la.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
PRETERITE OF –AR VERBS. EQ: ◦When is the preterit used? What clues are given?
Piggy Back verbs: Saber Poder Querer Gustar. Saber Saber is a regular –er verb except in the yo form Yo – sé Tú – sabes Él, Ella, Ud. – sabe Nosotros.
Gramática: Preterite of ser and ir Unit 5: Ayudando en la comunidad Level 3.
El abrecerebros 28/4/16 Traduzca al español: 1.Jeremy Ware broke his leg three years ago. 2.She didn’t wake (herself) up at I got (myself) up at.
El abrecerebros 28/2/12 Translate the following al inglés using IO Pronouns (me, te, le, nos, os, les) and the verb GUSTAR: 1. I like to see plays. 2.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
EL ABRECEREBROS 27/4/16 Create phrases, in the presente tense using the following nuevo verbs: 1.Tú no (APURARSE – to hurry up, get a move on) … 2.El dueño.
EL ABRECEREBROS 29/4/16 Ir a Necesitar Tener Que, Querer, Deber Verbos reflexivos con Ir a, Necesitar, Tener Que, Querer, y Deber : 1.I’m not going to.
Hacer Ahora Miercoles, el 27 de abril 1. Create a conjugation chart for the verb “caminar” in the PRETERITE (PAST) tense. 2. Create a conjugation chart.
DÍA DE COMIDA 15/12/14 Put comida aquí Para Bell work, escuchamos a los estudiantes about how ellos cooked su recipe.
El pretérito -ir, -er Spanish II.
El abrecerebros 26/9/2017 ENTREGUE TAREA #8 (60 PTS.) Papeles – 10
Diario En oraciones completas, contesta las preguntas.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
El abrecerebros 12/5/17 Conjugate to the Preterit Tense & Translate:
BONUS IDEAS (¡Upload en el sitio de clase!)
El abrecerebros 2/5/17 5 – Día/Fecha
El pretérito con el verbo IR e infinitivo
The Imperfect Tense: Regular Verbs
Calentamiento Hoy es lunes, el 6 de marzo
Para hacer ahora 1) Yo (ir) ______________ a la casa de mi amiga.
Me llamo _______ Clase 701 La fecha es el 7 de diciembre del 2016
El abrecerebros 20/2/2018 ¡Entregue Tarea #9 (20 pts.)!
26 - Papeles 14 – Día/Fecha 17 - “¿Usted tiene dolor hoy?”
El pretérito The Preterite
*Discuss clothing & Accessories
El abrecerebros 13/5/15 5 – Día/Fecha
El Pretérito Tells what happened. Is a completed action.
Makeups para Examen #5 hoy?:…
El abrecerebros 4/2/ Papeles 17 – Día/Fecha
El abrecerebros 8/2/12 Translate the following:
Using Verbs to Talk About What You Like to Do
Present tense of tener and some tener idioms
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something
Present tense of tener and some tener idioms
Lunes 11 de febrero 2019 Voy a jugar al fútbol Objetivo: describe our plans for next weekend using near future tense and revise free time activities.
Tapas ¿Qué hora es? 2. ¿ Quieres beber un refresco?
Metas: I know the days of the week, months, seasons, numbers and know how to say what time it is in Spanish. I can say all the letters of the Spanish alphabet.
El Pretérito Perfecto En inglés, “The Present Perfect”
Preterite –ER and –IR Endings
Specific events in the past
Preterite of -er and -ir verbs
Repaso: Preterite of -ar verbs with reflexive pronouns
Y lo que hacemos en nuestro tiempo libre
Las Compras Tiendas y lo que venden.
Responder a preguntas personales en Menti.com
jueves nueve Hoy es __________, ___________ de mayo
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
El abrecerebros 9/5/19 3 – Día/Fecha
El abrecerebros 7/2/13 We will translate 5 sentences from El Handout de ayer (con me, te, o nos). 1-5.
Hoy es miércoles, cuatro de septiembre
Review present tense conjugations
Español Semana 6 Hoy es martes, el diecisiete de septiembre de 2019 Vocabulario: Copia el español y traduce al inglés carnet de identidad sacar.
Transcripción de la presentación:

El abrecerebros 27/2/13 Conteste personalmente (¡answer personally!): ¿A qué hora saliste de casa esta mañana? ¿Perdiste el bus escolar o no? ¿Aprendiste algo nuevo en la clase de español? ¿Ayer escribiste algo en la clase de inglés? ¿Comprendió usted la ecuación en la clase de álgebra? ¿Vio usted un video en la clase de español la semana pasada? ¿A qué hora salió usted de la escuela ayer? ¿A qué hora volvió usted a casa ayer?

El objetivo del día I can talk about going to the movie theater, museum, and other cultural activities (i.e. plays, shows, concerts, etc.) I can correctly conjugate any –ER and –IR verb to the past tense (pretérito) to create and comprehend various phrases. I can correctly conjugate VER and DAR to their irregular preterit forms to create and comprehend various phrases. I can correctly use all Indirect Object Pronouns in a sentence and also with –le verbs.

Repaso de ayer -ER/-IR pretérito DAR/VER en el pretérito Vocabulario Practice

Actividades del libro P. 316 16 Ayer Using these verbs, vamos a crear 6 preguntas.

6 preguntas y respuestas 1. ¿ 2. ¿ 3. ¿ Usted 4. ¿ 5. ¿ 6.¿

Un cuento (A Story) P. 316 Using these verbs, haga un cuento about what happened en el pasado. Ustedes pueden usar sus teléfonos.

-ER/-IR Preterit Handout DAR y VER Handout Binder Check #5 (20 pts.) 4 ?s de hoy Unit 11 Vocab. -ER/-IR Preterit Handout DAR y VER Handout

Más Indirect Object Pronouns What are the 6 Indirect Object Pronouns? Me, te, le, nos, os, les Me – a mí Te – a tí Le – a él / a ella / a usted / a persona Nos – a nosotros / a mí y a persona(s) Os – a vosotros Les – a ellos / a ellas / a ustedes / a personas

Row Row Row Your Boat ¿Otras?