GCSE Spanish Conversation

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
How to tell time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
La hora. ¿Qué hora es? Son las ocho= Its 8 oclock Son las ocho= Its 8 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las seis=Its.
Las Palabras Interrogativas
Mi instituto Objetivos:
I can... Tell Time Talk about my schedule © rh09.
EL VERBO IR = TO GO.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Telling Time Grammar Essential #8.
Spanish 2-2 By: Thomas Hanrahan Jasmine Lee. The verb ir Ir means to go Yo form: voy Tú form: vas Ella usd. Él form: va Nosotros form: vamos Vosotros.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
PRESENTACIÓN LA CASA. The house has o two bedrooms, o a living room, o a kitchen, o a bathroom, o a patio and o a garage. La casa TIENE o dos alcobas,
Repaso Tener, adjetivos posesivos y gustar. Tener - To Have Yo Tengo Tú Tienes Él/Ella/Ud. Tiene Tenemos Tenéis Ellos/Uds. Tienen.
REPASO: Plural Definite Articles Masculine los Ex: los cuadernos Feminine las Ex: las camas.
Parte A (10 pts.) You will hear statements describing the pictures. Write the letter that corresponds to the picture that is described. Ejemplo: 1. ______.
Repaso Translate into English: ¿Qué hora es? de la mañana de la tarde
Hagan ahora: (Do Now)
Objetivos 1) to revise school subjects
Telling Time in Spanish Grammar Notes
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
Un ordenador. Una pizarra Una mesa y una silla La mesa del profesor.
GCSE Spanish Conversation
GCSE Spanish Conversation
Translation Using me gusta / tengo que / quiero / puedo Your answer Saco la basura I take out the rubbish No me gusta sacar la basura Los jueves saco la.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Soy Señora Neumann. Soy una profesora inteligente. Enseño en la escuela de Warwick. En general, soy reservada y ordenada. Según mi familia soy perfeccionista,
The Present Tense of tener (to have)
VOCABULARIO Martes 28 de febrero del dos mil doce.
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
The Present Tense of tener (to have)
Telling Time. ¿Qué hora es? What time is it? Es la una. It is one oclock. Son las dos (tres, cuatro…) It is two oclock. Son las dos y cuarto. It is 2:15.
Gustar, Aburrir, Interesar
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Repaso Breve. Two-Form Verbs In Spanish, some verbs have only two forms. I like to call these verbs two- form verbs. The most common two-form verb is.
Los interrogativos.
R2-4B APUNTES #1 USES OF EL IMPERFECTO. #1). To talk about actions that Ejemplo: I walked home from school everyday. (I used to walk home from school.
Tener, ir, and verbs with infinitives Exprésate 1-2.
En mi colegio Capítulo 4-2. un partido a game un concierto a concert.
Expressing Obligation with “Hay que” and “Tener que”
Interesar Aburrir Gustar Interests, Bores, Likes.
Capitulo 4 Vocabulario 4.1.
Foundation Role Play 4 tasks (2 marks per task). Higher Role Play 4 tasks (4 marks per task)
Dame… 3 colours in Spanish 2 adjectives to describe someone 1 sentence describing your best friend.
T RABAJO DE TIMBRE Translate to Spanish. 1. I am (not) tall. 2. He plays baseball. 3. We go to school. 4. They rest on the weekends. 5. I want to go for.
___________________ ¿Te gusta el Español? L/O: To give simple opinions about your school subjects STARTER – Write the correct English meaning next to these.
La Hora.
Irregular Yo. decir hacer Práctica Conjuega: 1. Tú ________ 2. La clase ____________ 3. Los estudiantes ____________ 4. Yo _____________.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Calentamiento 5.7 Add the correct form of “estar” for each sentence: 1.El libro ______ debajo de la cama. 2.Los amigos de Celia ___ en la clase de arte.
Actividades que me gustan hacer en mi tiempo libre. I can invite someone to an activity or suggest that we do an activity. I can talk and write about what.
Las Preguntas (the questions) pg
Tener, ir, and verbs with infinitives Exprésate 1-2.
Verbs in the present tense
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Las asignaturas WALT: to talk about school subjects in Spanish WILF:
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Capitulo 4 Vocabulario 4.1.
Transcripción de la presentación:

GCSE Spanish Conversation Education/Work

Describe tu colegio. Describe your school. Mi colegio está en Helston. Es bastante grande con unos mil setecientos alumnos. Es para alumnos de 11 a 18 años. Es un colegio mixto. Tiene muchas facilidades como por ejemplo la piscina, el polideportivo, la biblioteca y la cantina. Describe your school. My school is in Helston. It’s quite big with some 1700 pupils. It’s for pupils between 11 and 18 years old. It’s a co-educational school. It has lots of facilities, like for example the swimming pool, the sports hall, the library and the canteen.

Háblame de la rutina diaria de tu colegio. Las clases empiezan a las nueve. Hay tres clases por la mañana y dos por la tarde. Tenemos recreo a las once de la mañana. Suelo tomar algo de comer y charlo con mis amigos. Cada clase dura una hora. La hora de comer es a las doce y cuarto. Las clases terminan a las tres y diez. Tell me about your daily routine of your school Lessons start at nine. There are three lessons in the morning and two in the afternoon. We have a break at eleven o’clock in the morning, I usually eat something and char with my friends. Each lesson lasts one hour. The lunch break starts at 12.15. Lessons finish at 3.10

Describe tu uniforme escolar. Describe your school uniform. Tengo que llevar un uniforme escolar. Hay una camisa azul de manga corta, una sudadera negra con el lema del colegio, y un pantalón negro. Los zapatos son negros. A mi no me gusta nada el uniforme porque no está de moda. Describe your school uniform. I have to wear a school uniform. There’s a blue short sleeved shirt, a black sweatshirt with the school logo, and a pair of black trousers. The shoes are black. I don’t like the uniform as al because it’s not fashionable.

¿Qué asignaturas estudias? What subjects do you study? Estudio español, ingles, matemáticas, informática, ciencias y geografía. Prefiero el ingles porque es muy interesante. Se me da bien el español pero es difícil. Odio la geografía porque es aburrida y no me gusta nada el profesor. What subjects do you study? I study Spanish, English, maths, I.T, science and geography. I prefer English because it is very interesting. I’m good at Spanish but its very difficult. I hate geography because its boring and I don’t like the teacher at all.

¿Qué hiciste ayer en el colegio? What did you do yesterday in school? Ayer llegué al colegio a las nueve menos veinte. Trabajé mucho. Durante el recreo charlé con mis amigos. Después jugué al hockey Me gustó mucho porque es mi deporte favorito. Volví a casa a las tres y diez. Lo pasé bastante bien. What did you do yesterday in school? Yesterday I arrived in school at 8.40. I worked a lot. During the break I chatted to my friends. Afterwards I played hockey. I liked it a lot because its my favourite sport. I returned home at 3.10. I had quite a good time.

¿Qué planes tienes para el futuro? What are your plans for the future? Quiero dejar el colegio después de los exámenes. Voy a hacer A levels, ingles, historia y geografía. En el futuro quiero ser periodista pero primero tengo que ir a la universidad. What are your plans for the future? I want to leave school after the exams. I’m going to do my A levels, English, history and geography. In the future I want to be a journalist but first I have to go to University.