¡buenos días!.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MEETING AND GREETINGS AND GOODBYES
Advertisements

Capítulo Uno: Primer paso
¿Cuál es tu número de teléfono?
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Saludos (greetings) ¡Buenos días! – Good morning!
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Saying Hello and Goodbye
Frases comunes El 18 de agosto.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Como saludar responder a otros. How to greet others and respond to greetings.
¡Mucho Gusto!.  There are many ways to greet each other in any Latin community.  Most communities greet each other with a quick embrace and a hand shake.
El clima En la clase El calendario La hora Saludos y despedidas
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Etapa Preliminar Mis Primeras Palabras
Greetings, Introductions
Español 1 Hoy es viernes, el 25 de agosto
ESPAÑOL 2, el 7 de Septiembre
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Quiz – 7-10 minutes.
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
GREETINGS AND FAREWELLS
Personal Questions & Greetings
Los Saludos y Las Despedidas
Bell work: 1). Grab your binder. 2). Turn in your homework. 3). Write down the Spanish word of the day: la computadora = computer 4). Take out a sheet.
HOLA.
Span1 Hoy es miércoles, 31 de agosto
¿Qué hora es?.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Introductory & Spanish I
Do NOW #3 Write down the date longhand.
Getting to know you more!
1.2 Greetings Materials: Text pg. 3.
Match the following greetings/goodbyes to their definition
Yo puedo… I can introduce myself and others
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
1.2 Greetings.
PARA EMPEZAR #1 Match the phrases with their English meanings
Los Saludos y Las Despedidas
SALUDOS Y EXPRESIONES DE CORTESÍA
Bell Work Take out a sheet of paper,
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
Hola, ¡buenos días!.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
1.3 Introductions.
Greetings Spanish 1.
¡buenos días!.
Saludos Y Despedidas.
1.4 Numbers.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Las salutaciones y despididas
Etapa Preliminar Vocabulario
1.3 Introductions.
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
TOPIC: GREETINGS, INTRODUCTIONS AND FAREWELLS
uno dos tres cuatro cinco
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Escribe cinco hechos (facts) de si mismo (yourself) en español. They must be gramatically correct to get a stamp! You have ten minutes instead.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Greetings Spanish 1.
SPANISH CONNECT CLASS GREETINGS – SALUDOS.
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Los Saludos y Las Despedidas
Los Saludos y Las Despedidas Los Saludos y Las Despedidas Spanish Greetings Spanish Greetings © 2011 The Enlightened Elephant.
Transcripción de la presentación:

¡buenos días!

p.2-3 Greetings Now, stand up and greet and say goodbye to different 3 classmates.

p. 4-5 - p.4 Read the dialogue aloud with your partner(s)

Más saludos (greetings) Now ask 3 classmates how they are doing! Estoy…. muy bien bien/regular mal muy mal

Los números p.7 Listen to the number and then repeat. If it helps you to read the number written out (ie: “uno”) then write them in your notes. Otherwise just follow along and say the numbers out loud. Remember you need to speak out loud!

p. 12

It’s your first day at a new school, introduce yourself to 3 classmates: Tell them your name ask their name Tell them nice to meet you Ask them how they are doing

dos más dos son cuatro (2+2=4) cinco menos tres son dos (5-3=2) En parejas (in pairs) quiz each other doing math problems with numbers in Spanish 0-20 Modelo: dos más dos son cuatro (2+2=4) cinco menos tres son dos (5-3=2) More practice: p.7

P. 15 Act. 8 ¿Qué día es hoy?

los meses del año p.14

¿Cuál es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de agosto Los días de fiesta p. 14-16 ¿Cuál es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de agosto p. 15 act. 9 Los días de fiesta

p. 16, Act. 10

¿Qué día es?

If extra time- greetings cartoon

Greetings Comic Create a comic using Spanish greetings. Must have at least 3 boxes May use any of the greetings that we have learned (must use at least 6)! Hola ¿Qué tal? Adiós Buenos días Estoy bien/mal Hasta luego Buenas tardes ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenas noches Me llamo/yo soy Soy de ¿Cómo estás? Hasta mañana mucho gusto