¡buenos días!
p.2-3 Greetings Now, stand up and greet and say goodbye to different 3 classmates.
p. 4-5 - p.4 Read the dialogue aloud with your partner(s)
Más saludos (greetings) Now ask 3 classmates how they are doing! Estoy…. muy bien bien/regular mal muy mal
Los números p.7 Listen to the number and then repeat. If it helps you to read the number written out (ie: “uno”) then write them in your notes. Otherwise just follow along and say the numbers out loud. Remember you need to speak out loud!
p. 12
It’s your first day at a new school, introduce yourself to 3 classmates: Tell them your name ask their name Tell them nice to meet you Ask them how they are doing
dos más dos son cuatro (2+2=4) cinco menos tres son dos (5-3=2) En parejas (in pairs) quiz each other doing math problems with numbers in Spanish 0-20 Modelo: dos más dos son cuatro (2+2=4) cinco menos tres son dos (5-3=2) More practice: p.7
P. 15 Act. 8 ¿Qué día es hoy?
los meses del año p.14
¿Cuál es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de agosto Los días de fiesta p. 14-16 ¿Cuál es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de agosto p. 15 act. 9 Los días de fiesta
p. 16, Act. 10
¿Qué día es?
If extra time- greetings cartoon
Greetings Comic Create a comic using Spanish greetings. Must have at least 3 boxes May use any of the greetings that we have learned (must use at least 6)! Hola ¿Qué tal? Adiós Buenos días Estoy bien/mal Hasta luego Buenas tardes ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenas noches Me llamo/yo soy Soy de ¿Cómo estás? Hasta mañana mucho gusto