Vámonos Traduce el párrafo a inglés:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
Advertisements

Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Describing families UNIDAD 4 DÍA UNO. DO NOW Using vocab you already know, write five sentences in Spanish about your family (they don’t have to be true)!
Irregular Imperfect Verbs El 24 de febrero de 2015.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Vámonos Write four sentences in Spanish about things what you have done over the past week. Use the preterite! Ejemplos:  going to basketball games- going.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Vámonos Traduce las frases a español: 1) Her grandchildren are the sons of her daughter. 2) My sister-in-law is the wife of my brother. 3) Our fathers-in-law.
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. You’ll staple this to your worksheet tomorrow.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English. 1)Anoche, yo comí con mi familia. 2)Cuando yo era niña, siempre comía con mi familia.
Vámonos Traduce el párrafo a español con tu información personal: When I was a boy/girl, I used to like _________ and ________. I always ________. My mom/dad.
1. ¿Cómo eras cuando eras pequeño(a)? 2. ¿Eras callado(a) o conversador(a)? 3. ¿Eres más obediente o travieso(a)? 4. ¿Ahora eres paciente o impaciente?
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos: 1)Mi madre siempre _______________ verduras. (comer) 2)De niña, yo _______________ en Philadelphia. (vivir)
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Do now: Lee la historia:
15 de abril.
Español 1 31 de enero de 2017.
Español 1 18 y 21 de noviembre de 2016.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Vámonos Relabel your passports: 3rd period → el 17, 18, 20, 21, 24
Tapas What will you do on these days at these times?:
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Vámonos Escribe las frases completas en una manera correcta:
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Español 1 10 de marzo de 2017.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Vámonos Write the paragraph in English & Spanish:
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vámonos Write the conjugation only- DO NOT WRITE THE SENTENCE.
Using the preterite and
Hoy es el lunes 17 de abril de 2017.
EL Imperfecto (parte del pasado).
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Vámonos Traduce las frases a español:
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Vámonos Take out a sheet of paper. Label it Unit 5 Review and make sure you have all of the space front & back. You’ll use it today & tomorrow.
Vámonos 1) Pick up a new passport and write in today’s date: “el 30 de agosto”. 2) Write out the following times in Spanish using the five steps and.
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English.
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
The imperfect tense.
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
El imperfecto.
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Vamonos Translate to English: Yo nunca estudio.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
El tiempo y la hora Weather and Time.
Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! You don’t have to write it out. Nosotros _______ (caminar) al parque. Yo _______ (hablar) con.
4.7 invitations, ir+a+inf..
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
HAGAN AHORA: TRADUZCA LAS SIGUIENTES FRASES
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Vámonos Bailar Tocar Llamar Escuchar Cantar Jugar Estar Gustar
Pretérito imperfecto 1 Paul Widergren 2007.
Práctica #2: Era el sábado por la noche. Hacía mucho calor en la casa de Señor Rodríguez. Todas las ventanas estaban abiertas. A las dos en punto, un hombre.
What do you know about 5 de Mayo? Where is it celebrated?
Vámonos Escribe el párrafo en español con tu información personal:
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Día número 120—español 1 El 5 de marzo
Hola Unidad 3.
Día número 44 Español 1—Acelerado
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. When you’ve done that, I’ll stamp your.
Vámonos Traduce las frases a español usando el vocabulario de la semana pasada. Usa el imperfecto para los verbos. Every day, the monster ate in the kingdom.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Traduce el párrafo a inglés: Cuando yo era niña, me gustaba jugar al fútbol con mis amigas. Nosotras jugábamos todos los días después de la escuela. Siempre comía la cena con mi familia después de la práctica.

Anuncios Domingo: Duolingo (200 XP) due Lunes, el 1 de febrero: Prueba 5.2 Martes – Viernes: In-class project (presentations Friday) Exam: February 10th (Miercoles)

5.8 El Imperfecto Irregular el 29 de enero

Los irregulares Solamente hay tres irregulares en el imperfecto!

Frases importantes “Cuando yo era niñ@..” → When I was a child... “Yo siempre iba a ____” → I always went/used to go to ____ “Me gustaba(n) ____” → I liked/used to like ______ Ejemplo: Me gustaba leer → I liked/used to like to read “Yo quería _____” → I wanted ______ Ejemplo: Yo quería ser doctora → I wanted to be a doctor

Práctica #1 1) ¿Quién cocinaba desayuno? ¿Qué le gustaba cocinar? 2) ¿Por qué era un poco loco el abuelo? 3) ¿Cuál era el problema de la madrastra y la hermanastra de Cecilia? 4) ¿Cuántos años tenía la prima de Cecilia? ¿Cómo se llamaban sus tres primos? 5) ¿Qué hacían los primos de Cecilia? 6) ¿Con quién vivía Cecilia? A Cecilia le gustaba vivir con tantas personas?

Práctica #1 Hola, me llamo Cecilia. Cuando yo era niña, yo vivía con mucha familia. Mi padre siempre se despertaba a las cinco de la mañana para cocinar el desayuno para todos. A él le gustaba cocinar huevos y omelettes. Mi abuelo vivía con nosotros también y él era un poco loco. Siempre bailaba por la casa sin música. Mi madrastra y mi hermanastra nunca se despertaban temprano (early) y siempre llegaban al trabajo tarde (late). Mi prima Marlén tenía dos años y ella lloraba mucho. Sus hermanos Pancho y Miguel miraban televisión todas las noches. En la noche, yo cocinaba la cena con mi hermanastra y mis primos. ¡Cada día era una aventura- era excelente!

Práctica #2 Imagine you’re doing a presentation for your history class about the daily life of an ancient civilization. Write at least 12 sentences about what people in this civilization used to do on a regular basis using only the imperfect. Discuss where they lived, what they ate, activities they did, what they liked, etc. Brainstorm with your table if you need to! Hint: you can talk about a real group of people or make one up. Either way, talk about “ellos”.