1. ¿Quiénes son las hijas de Anita?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The Fun and Exciting World of Affirmative and Negative Expressions
Advertisements

Español 1 – Final Exam Vocab Review
¿Sabes tu? 2/12/13 Conjugate the following verbs, write the subject & the conjugated verb: Tu (practicar) Nosotros (comprar) Yo (abrir) Josefina (comer)
Talking about likes and dislikes
Éste es mi padre que se llama Carlos.
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
Español 1 El 31 de octubre de 2012 Entrada: ¿Qué hay? Watch the video & complete the missing lyrics on your sheet.
How to make questions en español
Answer the questions in a complete sentence in Spanish.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
All in the Family.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Negative Commands of Regular Verbs. Forming negative formal commands of regular verbs is fairly simple. Write the formal (Ud.) form command of the verb,
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
*Tienes 3 Minutos* Objective: Vocab/Ideas:
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
All about verbs and sentences. Spanish is not translated English The grammar and sentence structure are different!!!
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Examen de unidad 1 leccion 2
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
Objectives: To recognize family relationships To identify people by name and family relationship. To ask and tell classmates the names of their family.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
The Verbs saber and conocer The “to know” verbs. Saber vs. conocer saber sé sabes sabe sabemos sabéis saben its conjugation The verb saber is irregular.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Page 180 Realidades 1 The Verb IR REGULAR VERBS Verbs whose INFINITIVES end in -ar follow a pattern.
Práctica de los Verbos -Ar
sección escuchada del examen final del primer semestre
Answer the following questions en español.
Direct Object Pronouns
Entradas Unidad 7, Spa 1.
Árbol familiar del futuro
Conjugate the verbs to the subjects given.
FIZZ Write the subject pronoun that you would use to talk ABOUT each of the people. 1. Juan 2. La profesora Abelson 3. Julia y Elisa 4. Julio y Roberto.
-ER/IR Verbs.
LA FAMILIA.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
LA FAMILIA.
Repaso III Vocabulary Asking Questions
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
The Present Progressive
Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in each of the sentences? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. ¿Qué hice.
Repaso de los pronombres directos
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom.
Saquen su guía de estudios Miércoles, 30/3/16 Calentamiento 1
Hoy es ______, el ______ de _________.
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
Unidad 2: En la Ciudad Lección 2.
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
Español 1 Unidad 2 Etapa 3 3 Sra. Lear
Verb conjugations.
Realidades 1 The Personal “a”.
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Tapas Write a sentence using each word
Present tense conjugation of Regular er/ir verbs
¿Cómo Es? (and ser) Spanish 1.
Unidad 2: En la Ciudad Lección 4.
5.1 Expressing Possession with “De”
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

PE #1 – La Familia Directions: Look at the family tree and answer the questions that follow. 1. ¿Quiénes son las hijas de Anita? 2. ¿Cómo se llama el padre de Sofía? 3. ¿Cuántos hijos tienen María y Víctor? 4. ¿Quién es la esposa de Luis? 5. ¿Cómo se llaman los abuelos de Pablito? Pablo Anita Clara María Victor Luis Alberto Sofía Pablito Lourdes

PE #3 Write the verb that corresponds with each picture.

PE #4 Juan is talking about what he and his friends do after school. Write the sentences and correctly conjugate the verbs. Also, write an English translation of each sentence. 1. ¿Tú ____________ (asistir) la clase de yoga? 2. Eugenio ______________ (abrir) su email. 3. Isabel y yo ____________ (leer) en la biblioteca. 4. Sofía y Roberto ______________ (aprender) a hablar inglés. 5. Mi novia y yo ________________ (compartir) el libro de historia.