CÓMO DAR A CONOCER UN CASTILLO Y UNA IGLESIA MEDIEVAL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
28 de agosto de 2013 OBJETIVOS Content Objective: S.W.B.A.T. describe people using subject pronouns and the verb ser. Language Objective: Students.
Advertisements

El verbo IR To go.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
Estar Forms PRESENTPRETERITEIMPERFECT estoyestuveestaba estásestuvisteestabas estáestuvoestaba estamosestuvimosestábamos estáisestuvisteisestabais estánestuvieronestaban.
Writing Definitions. Instructions Definitions should be complete and full of enough detail that one cannot mistake the word for something else. Definitions.
Noche de Oracion 12 / 2 / 09. The List La Iglesia – Familia Pastoral, Los Lideres, Los Planes, Los Jovenes, y crecimiento Misiones – Idonesia, y todo.
Estructura Tomen apuntes
El verbo IR To go. El verbo IR The verb IR means to go. The verb IR means to go. The verb IR is irregular in the present tense. The verb IR is irregular.
SABER VS. CONOCER © Rino Avellaneda, 2008 Edited, Havala Gilane, 2009.
Capítulo 5 Nuestras leyendas
Page 192 capítulo 3b The Verb SER.
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone.
La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA 4 to Trimestre 2008, La Expiación de Cristo y la Cruz ¡ADAPTALO ! Enfoque de Enseñanza.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
1 Usages of the Verb IR Spanish One ch.4A 2 IR is an irregular verb: voyvamos vas----- vavan.
LosProgresivos C. 12. The Progressive Tenses are used to indicate that something is at that point in time in progress. It is made up of 2 parts: 1. conjugated.
Relative Pronouns Spanish Three Honors C.12.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Subject Pronouns and Ser
Verb Conjugations. ¿QUE SON?¿Por qué? WHAT ARE THEY? Why conjugate? THEY ARE CHANGES MADE TO THE VERB THEY MAKE IT CLEAR WHO OR WHAT IS DOING WHAT.
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
Subject Pronouns and Ser Español 1c Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
SABER Y CONOCER The verbs saber and conocer also have an irregular YO form. Both of these verbs mean to know. Saber is used to express knowledge of simple.
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Ser vs. Estar.
Los interrogativos.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
1. My dad likes Match of the Day because he loves football. 2. My older sister loves X Factor because she likes singing. 3. My mum likes Come Dine with.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Ir a infinitivo La Alhambra is a palace/fortress in Granada that was built by the Moors during their rule of Spain. Known for its beauty and serenity,
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Hoy es lunes. Es el 3 de diciembre del ¿ Cómo expresamos lo que les gusta a otras personas? TRADUCE a inglés: 1.Me encantan los deportes __________________________.
Objetivo: to identify the meaning of reflexive verbs and apply them in sentences. Ahora: Sochi – ditto.
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
Morocco. Souad Massi Ghir Enta. Jagadir Ppsx.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Luxemburgo, oficialmente “ El Gran Ducado de Luxemburgo “, es el único Ducado soberano que existe en el mundo. Luxembourg, officially “The Grand Duchy.
In our postmodern times, to talk about abstractions has no sense anymore. The individualism of the late 20th century was the framework that allowed women.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
the el/la/los/ las In English we dont use the article for general nouns; in Spanish you have to: Love is good; hate is bad. El amor es bueno; el odio.
TEMA 2.- INTRODUCCIÓN A LOS MÉTODOS ÓPTICOS PROPIEDADES DE LA RADIACION ELECTROMAGNETICA Muchas de las propiedades de la radiación electromagnética.
Transformaciones que conservan ángulos
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
The Verb SER SER The verb SER means “to be” In Spanish, a verb has different forms to tell you who the subject is. Changing a verb form so that it matches.
April-May Abril- Mayo. Llego abril y mayo y con eso el invierno el frío. April and May have come and gone and with it the end of fall the beginging of.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
sus orígenes y costumbres
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
TETELESTAI …y anular la deuda que teníamos pendiente por los requisitos de la ley. Él anuló esa deuda que nos era adversa, clavándola en la cruz.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
~MEDITATION~ Romans 5:11 ESV Romans 5:11 ESV 11 More than that, we also rejoice in God through our Lord Jesus Christ, through whom we have now received.
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade Dual High Frequency Words
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
¿Qué hora es?.
 We did this work with the objective of analyzing the state of water.
The causative is a common structure in English. It is used when one thing or person causes another thing or person to do something.
Transcripción de la presentación:

CÓMO DAR A CONOCER UN CASTILLO Y UNA IGLESIA MEDIEVAL NEWFLASH CÓMO DAR A CONOCER UN CASTILLO Y UNA IGLESIA MEDIEVAL

Índice 1º) FASE INPUT Brainstorming Six & six La parrilla de selección Los parámetros 2º) FASE OUTPUT 2.1 Los castillos. Definición. Estructura del castillo. - Partes interiores. - Partes exteriores. Personas que vivían en el castillo. Gente que trabajaban para las personas que vivían en el castillo. 2.2 La Iglesia Estructura de la iglesia. Partes que componen la planta de cruz latina. Partes de la iglesia. Personas que vivían en una iglesia. 2.3 Las noticias 2.4 El texto literario 3º) Bibliografía

BRAINSTORMIG First we made a "brainstorming" with the possible problems -How to organize a medieval week -How constructing a castle -How realize a joust -How organize a restaurant with medieval products -How organize a medieval fair -How announce a castle and medieval church -How organize a travel to a Medieval village -It announce to knowing the castles of Aragon -How alphabetize ordinary people -It announce to knowing a medieval people across a story, the virtual one … -How organize a crusade -How improve the maintenance of a castle

PARRILLA DE SELECCIÓN Problema Interesante Facilidad de Posibilidad de Coste TOTAL Información otros elementos X4 x3 x3 x3 How organize 3x4=12 3x3=9 4x4=12 4x3=12 21 a jouste How organize a 3x4=12 3x3=9 4x4=12 4x3=12 21 medieval fair How made a 4x4=16 3x3=9 4x4=12 3x3=9 28 medieval restaurant How announce castle and a medieval 4x4=12 5x3=15 4x4=12 3x3=9 30 church Organize a travel to 4x4=12 4x3=12 2x4=8 2x3=6 26 a medieval village

PARÁMETROS

CASTILLO

DEFINICIÓN Strong place make with walls, bastions, pits and other fortifications.

ESTRUCTURA

PARTES INTERIORES

THE WALL Wall or defensive work that surrounds a strong square or protects a castle

La torre del homenaje It is the principal tower, which uses as residence of the gentleman and expires with the functions most distinguished from the castle

PARTES EXTERIORES

The pit Trench deep and full of water, excavated to form a barrier against ENEMY assaults

BRIDGE Construction of stone, brick, wood, iron, concrete, etc., that is constructed and forms on pits to be able to spend them.

PEOPLE THAT LIVE IN A CASTLE

El rey, era el monarca soberano de un reino. Eran la figura con más poder y tenían vasallos a su servicio Los nobles, eran personas que por su ilustre nacimiento o por concesión del soberano posee algún poder. Normalmente daban su servicio al rey

PEOPLE THAT WORK TO THE PEOPLE THAT LIVE IN A CASTLE

Los campesinos, eran las personas que vivían y trabajaban de ordinario en el campo. No eran libres y una parte de su cosecha estaba destinada al rey Los esclavos, eran personas que carecían de libertad por estar bajo el dominio del rey y de nobles.

IGLESIA ROMÁNICA

DEFINITION Meeting of the Christian congregation, men and women that from the village of God, to the belong by means of the faith and the sacrament of the baptism

ESTRUCTURA

PLANT OF LATIN CROSS This one formed by a central ship, a head-board, a central cruise and two transepts in every side

The central ship usualy finish in an apse, where the absidiolos can be placed The transpet, is the transverse ship The girola is the corridor allowed the step that surrounds the head-board

ARCO DE MEDIO PUNTO It is the arch that has the form of a semicircle and usually it was in the habit of being formed for dovelas of adobe, brick or stone

TUNNEL VAULT Vault of semicircular form, formed by the stretching of a round arch

BUTTRESSES Projection in the hanging of a wall, to strengthen it

PEOPLE THAT LIVED ON A CHURCH

People who leaved in the church Priests : Is a person who is professionally engaged in exclusive or shared time, to engage in brokering convections and loved among his superiors. The term may vary, but generally and from a cultural point of view, the priest is one who acts as intermediary between man and divinity. Monk : a person of religious orders subject to a common rule and live in a church.

PRIEST A person who lives in a church and preaches the Christianity

NOTICIAS

Castillo Neuschwanstein o “Nueva Piedra del Cisne” para armar en papel 22/12/2008 modelismoymaquetas.com Castillo Neuschwanstein o “Nueva Piedra del Cisne” para armar en papel

edificio de L'Hospitalet 21/10/2008 ElPeriódico.com Hallados restos de un castillo medieval durante las obras de rehabilitación de un edificio de L'Hospitalet

TEXTOS MEDIEVALES

http://es. wikipedia. org/wiki/Edad_Media http://www. vallenajerilla http://es.wikipedia.org/wiki/Edad_Media http://www.vallenajerilla.com/berceo/mester.htm Ergo Domine, qui das fidei intellectum, da mihi, ut, quantum scis expedire, intelligam, quia es sicut credimus, et hoc es quod credimus. Et quidem credimus te esse aliquid quo nihil maius cogitari possit. An ergo non est aliqua talis natura, quia "dixit insipiens in corde suo: non est Deus" ? Luego Señor, tú que das el entendimiento a la fe, dame de entender, tanto como consideres bueno, que tú eres como creemos y lo que creemos. Y bien, creemos que tú eres algo mayor que lo cual no puede pensarse cosa alguna. Ahora, ¿acaso no existe esta naturaleza, porque "dijo el necio en su corazón: no hay Dios" ? Inclinó la cabeza commo qui quier dormir,  Rendió a Dios la alma e dessóse morir. Inclino la cabeza como si quisiera dormir, rendido a Dios el alma y deseo morir

BIBLIOGRAFÍA http://www.correodelmaestro.com/anteriores/2002/noviembre/libros78.htm http://www.circuloromanico.com/index.php?cont_id=242&jera_id=45&menu_id=5&page_id=204 http://es.wikipedia.org/wiki/Edad_Media http://www.vallenajerilla.com/berceo/mester.htm ElPeriódico.com modelismoymaquetas.com http://es.wikipedia.org/wiki/Castillo http://es.wikipedia.org/wiki/Iglesia_romana

FIN