Test: Chapters 1 and 2 Listening Comprehension Practice Click on the speaker icon next to each number to listen to the descriptions of 5 people, and write.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Gramática 1.1 Ser, subject pronouns and gustar 30 points!
Advertisements

¿De dónde eres tú?.
¿Cuándo es el cumpleaños de _________? El cumpleaños de _____ es…
Adjectives of Nationality. Adjectives of nationality that end with a consonant are different from other adjectives. Remember what you usually do with.
Adjetivos.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Question Words. Click on the answer to the question. ¿Dónde está el libro? En mi mochila Juan y Elisa Sí El martes Porque es importante.
Calentamiento Find a logical response for each part of the conversation. _____1. Hola ¿Cómo estas _____2. ¿Cómo te llamas? _____3. ¿De dónde eres? _____4.
Hoy es lunes, ¡el 2 de Febrero! 2/2/15. Para comenzar: fill in the blanks with the correct form of SER. 1.Mis amigos y yo _____________ inteligentes.
Los Colores Directions: Click on the object that matches each color word you see Click to Begin.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Expresiones con tener Look at each picture carefully. Write the sentence that describes the picture accurately. Pay attention to the red words and how.
Los Colores Directions: Click on the object that matches each color word you hear Click to Begin.
Calentamiento Write the answers to each question.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Calentamiento Dibuja una foto para cada oración 1)Yo nado en la piscina en el verano 2) Nosotros vamos al centro commercial este fin de semana 3) Mi hermana.
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
LISTENING COMPREHENSION TEST
¡Pone un dibujo! As we have done in the past, read the statement on each slide, and use Google Images or Clip Art to visually represent each statement.
¡QUIERO DINERO!. $100: ____ libro  El El  La La  Los Los  Las Las.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Repaso para el examen. Para escribir durante el exámen: Some of these questions will be on your test. Please write and answer them to practice. 1. ¿Cómo.
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
DAY 47: DAY 47: CHAPTER 5 TEST REVIEW SPANISH I. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 22 DE ENERO a.raqueta b.aburren c.gana d.las camisetas e.devolvemos Match each.
Hoy es viernes el dieciséis de mayo. La Meta:¿Cómo es ella? Hagan Ahora: Escuchen la canción y completen la letra (lyrics). Tarea: EXAMEN– (TEST) lunes,
Calentamiento Dibuja una foto para cada oración (draw a picture for each sentence) 1)Yo nado en la piscina en el verano 2) Nosotros vamos al centro commercial.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Actividad 3 For each picture, you will hear two descriptions.Write the letter of the description that best matches the picture. 1.Roberto 2. Magda 3. Geraldo.
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: 1)¿Qué profesión quiere tener.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Para Evaluar: By now you should know…
To tell the girl’s story… YOUR TIME IS LIMITED ON EACH SLIDE.
A usted le gusta You like (formal/ singular)
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Vámonos Match these newspaper sections to the appropriate definition in English. Write both the word and the definition. Leave space after the definition.
Unidad 8 – Lección 2 Objetivos de lección 2:
Hoy es Viernes, el 4 de agosto
Writing portion of test 1B
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
¡Los Adjetivos!.
Las Preposiciones Empareja las frases: Match up the Spanish and English phrases (write the letter next to the correct number. 1) next to (a) detrás de.
STAGE 1 SEMANA 4 STAGE 1
Calentamiento Answer in complete sentences 1. ¿Cómo te llamas?
SPAN 2313 Final Exam Repaso – Sección A: Para escuchar
Greetings Online Materials.
1 What things are important?
1 What things are important?
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
Tapas Write a question to ask each person’s age.
Test: Chapters 5 and 6 Listening Comprehension Practice Click on the speaker icon next to each number and decide if the statement you hear is True, CIERTO.
La Rutina Diara Practice describing the routines of the people in the following pictures. Remember to think about routines for weekdays (lunes – viernes)
Regular verbs (endings and responding to personal questions)
1.4 Numbers.
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 cosas)
Tarea para mañana-martes el 6 de diciembre
Vámonos These are most of the words that will be on your test tomorrow. Categorize them into “Words I know” and “Words I need to review”. Muletas Silla.
¿Cómo estás? Creado por : Claudia Villamizar.
Tapas 26/9/16 Completa cada frase: 1. Mi teléfono es __________.
Tapas Write down the following notes to study for your Et Pre exam (mércoles, 28/9) La conversación pasa a las …. (The conversation happens at…)
Tapas Listen to the dialogue and answer the questions. Write down all the information that you hear first, then answer the questions. 1. What.
Tapas Write a sentence using each word
Find the Errors Ser/Estar/Adjectives/Agreement
Adjective Agreement.
¿Cómo estás? Creado por : Claudia Villamizar.
Tapas ___ una vecina a. trabajador
Tapas escribe el mes en inglés con el numero
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Transcripción de la presentación:

Test: Chapters 1 and 2 Listening Comprehension Practice Click on the speaker icon next to each number to listen to the descriptions of 5 people, and write the letter of the adjective that best matches each description. See next page for script of recorded questions and answer key. 1. a. PRESUMIDO/A 2. b. TACAÑO/A 3. TÍMIDO/A 4. ATREVIDO/A 5. e. DESPISTADO/A

SCRIPT AND ANSWER KEY TO LISTENING COMPREHENSION Juan siempre hace cosas peligrosas. No tiene miedo de nada. = D a. PRESUMIDO/A Carlos nunca paga cuando sale a comer con sus amigos. Él no quiere gastar su dinero nunca. = B b. TACAÑO/A María se olivida de las cosas contínuamente. = E TÍMIDO/A Susana piensa que es mejor que sus amigos. Ella cree que es más inteligente que todos. = A ATREVIDO/A Roberto habla muy poco y no tiene muchos amigos. = C e. DESPISTADO/A