Watershed Connections Conexiones de la cuenca

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Carlos Castañeda, Cristina Medina
Advertisements

Los problemas del medio ambiente en el mundo
LANDSCAPES (paisajes)
PRIMER CONDICIONAL EXPLICACIÓN Y USO.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Diálogos dirigidos con autoevaluación
Community Helpers Lesson. Big Idea: I want my students to understand that every community has important workers who protect and take care of its residents.
Germinate Seedling Nutrients
Those are my eyebrows.
Patricia va a California: Primera parte Escrito por Blaine Ray Fridley High School, Fridley, MN.
Vocabulario de Sociales Tercer grado Líderes, personas que mejoran la comunidad.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Escriben los números (numbers) en español: Hint (use p. 79 & p. 12 en su libro de texto)
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
Thank you for taking my classes
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Kinder Science-3rd Six Weeks Unit 6, Lesson 2 CScope Vocabulary Words
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
ESPAÑOL 3 DIARIO Pick up a crossword puzzle from the front desk and complete it.
¡Buenos Dias! Hoy es el 12 de septiembre Ahorita/Do Now: Copy the vocab word into your vocab section Take out your homework Paper from your “notas (notes)”
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Hoy es martes, el 13 de mayo. TAREA: hoja de trabajo – p 185 act 7 PRUEBA – tocar/parecer - el jueves ¿Qué tiempo hace? 74°F 22°C Está soleado. Hace buen.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
PALABRAS INTERROGATIVAS
Los animales.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
las de una afueras casa en en vivo Jakarta
Necesito hablar con los maestros de mis hijos. “¿Y ahora que hago
La luz es como el agua and CER paragraph
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Target: Use IR to say how people get to school
PREGUNTAS: Questions and Question Words
en casa una afueras Vivo las a.
First Grade Dual High Frequency Words
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Project 1: Protecting the Earth and the Natural Environment Sample.
Writing about ecology Área Académica: Ingeniería Mecánica
Conexiones de la cuenca
GREETINGS sALUDOS HELLO Hola GOOD MORNING Buenos días HOW ARE YOU TODAY? ¿Cómo estáis? HOW ARE YOU DOING? ¿Qué tal?
Mi ciudad.
Comparativos.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Writing about ecology Área Académica: Ingeniería Mecánica
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Hoy es________, el ________ de _____ de ____________.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Teens Elementary 2 Review Lesson
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
COMPELTA LA HOJA DE TRABAJO
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
How do I ask a question in Spanish???
Romaine Outbreak Summary
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
La Boutique Del PowerPoint.net Smartphones Have Taken Over Our Lives
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Animales Share: Introduce the session and PDSA.
Puget Sound Stormwater Messaging Project
Transcripción de la presentación:

Watershed Connections Conexiones de la cuenca Pre-watershed model activity lesson for bilingual, elementary, and special need students Lección previa a la actividad del modelo de cuenca para estudiantes bilingües de primaria y con necesidades especiales Created by Kari Rowe, ESOL Science Teacher, Northwestern High School, Adelphi, MD, 2016 Creado por Kari Rowe, maestra en Ciencias de ESOL, Northwestern High School, Adelphi, MD, 2016 Interstate Commission on the Potomac River Basin Comisión Interestatal para la Cuenca del Río Potomac (301) 984-1908 │ info@icprb.org │ www.PotomacRiver.org

Warm-up Actividad preliminar Which watershed demonstrates: ¿Cuál cuenca representa: A. B. C. Modern times? los tiempos modernos? Colonial times? los tiempos coloniales? Before European settlers? los tiempos anteriores a los colonos europeos?

Objectives Objetivos We can explain ways to help protect the Anacostia River. Podemos explicar formas de ayudar a proteger el río Anacostia. We can assess our school grounds for evidence of runoff. Podemos evaluar nuestro predio escolar en busca de indicios de escorrentía. We can discuss places to plant a garden at school. Podemos hablar sobre lugares para plantar un jardín en la escuela.

Agenda Agenda Review Repaso Ways to stop runoff Formas de detener la escorrentía Demonstration Demostración Assessment Evaluación Conclusions Conclusión

Pre-Colonial: Early 1600s Precolonial: principios del siglo XVII You are the first European to explore Maryland’s rivers. The land looks much different from today. Eres el primer europeo que explora los ríos de Maryland. El paisaje se ve muy diferente al de nuestros días.

The land is covered in forests. La tierra está cubierta de bosques.

You sail your big ship up the Anacostia and Potomac Rivers You sail your big ship up the Anacostia and Potomac Rivers. Navegas tu gran barco por los ríos Anacostia y Potomac.

The water is clear and there are many big fish The water is clear and there are many big fish. El agua es clara y hay muchos peces grandes.

There are many wetlands next to the rivers There are many wetlands next to the rivers. Hay muchos humedales junto a los ríos.

Native Americans live in small villages Native Americans live in small villages. Los amerindios viven en pequeños pueblos.

Colonial Era: middle 1600s-1700s Época colonial: segunda mitad del siglo XVII y siglo XVIII English colonists live near the Anacostia and Potomac Rivers. Los colonos ingleses viven junto a los ríos Anacostia y Potomac.

Colonists cut the forest for agriculture and have wood for houses and fires. Los colonos talan el bosque para hacer agricultura y tener leña para construir sus casas y hacer fuego.

Big boats come up the river to take tobacco to England Big boats come up the river to take tobacco to England. Grandes barcos remontan el río para llevar tabaco a Inglaterra.

During the 1700s there are many European people in Maryland During the 1700s there are many European people in Maryland. Durante el siglo XVIII hay muchos europeos en Maryland. They need more land for food. Estos necesitan más tierra para obtener alimentos. By 1800 95% of Maryland is deforested. Para 1800, el 95 % de Maryland está deforestado.

When it rains, soil erodes into the rivers. Cuando llueve, el suelo se erosiona y el material de arrastre va a dar a los ríos. There is so much soil in the Anacostia River that ships can no longer travel there. Hay tanto material de arrastre en el río Anacostia que los barcos ya no pueden navegar.

1960s -1990s Décadas entre 1960 y 1990 Less land is needed for agriculture and wood. Trees grow. 40% of Maryland now has forests. Se necesita menos suelo para la agricultura y la madera. Crecen los árboles. El 40 % de Maryland ahora tiene bosques.

Farming for food, tobacco and animals is important to Maryland’s economy. El cultivo para alimentos y tabaco y la cría de animales es importante para la economía de Maryland. Farmers now use big machines and chemical fertilizers and pesticides to kill insects. Los granjeros ahora utilizan grandes máquinas, así como fertilizantes químicos y pesticidas, para matar insectos.

The number of people living in Maryland increases The number of people living in Maryland increases. Aumenta la población que vive en Maryland.

Help the Rivers and Bay! ¡Rescata los ríos y la bahía! By 1980s the rivers and bay are contaminated. Too many nutrients enter the water. Para la década de 1980, los ríos y la bahía están contaminados. Ingresan demasiados nutrientes en el agua.

Nutrients enter the river from broken sewage systems Nutrients enter the river from broken sewage systems. Los nutrientes llegan al río desde sistemas dañados de aguas servidas.

Nutrients enter the river when rain carries fertilizer from agriculture and lawns. Los nutrientes llegan al río cuando la lluvia acarrea fertilizantes que se utilizan en la agricultura y en los céspedes.

Soil from farms and construction sites enters the river Soil from farms and construction sites enters the river. Llega al río tierra proveniente de granjas y obras en construcción.

There are less birds and fish in the rivers There are less birds and fish in the rivers. Hay menos aves y peces en los ríos.

How do we help the River? ¿Cómo ayudamos al río?

Farms Granjas No farm animals in the river. Sin animales de granja en el río. Reduce fertilizer. Reducir los fertilizantes. Cultivate without machines. Cultivar sin máquinas.

Ponds stop runoff from farm and cities Ponds stop runoff from farm and cities. Los estanques detienen la escorrentía de granjas y ciudades.

Plant trees and plants near the river Plant trees and plants near the river. Plantar árboles y plantas cerca del río.

Plant gardens to absorb runoff and nutrients Plant gardens to absorb runoff and nutrients. Plantar jardines para absorber la escorrentía y los nutrientes.

Rain Barrels Bidones para la recolección de lluvia Catch storm water from gutters. Recoger el agua pluvial de los canalones. Use the water on your garden and lawn. Usar el agua en tu jardín y en el césped. Reduce water use during droughts. Reducir el consumo de agua en épocas de sequía.

More Permeable Surfaces Más superficies permeables Green roofs y grass swales Techos verdes a tremedales

Permeable Pavement Pavimento permeable

What YOU Can Do Lo que TÚ puedes hacer Raise a Crear conciencia y educar a otros. Volunteer. Hacer trabajo voluntario. Scoop the poop. Recoger el pupú. Recycle and dispose trash properly. Reciclar y desechar la basura de forma adecuada. Use less fertilizer and pesticides. Utilizar menos fertilizantes y pesticidas. Keep waste out of storm drains. Mantener los residuos lejos de las alcantarillas.

Exit Question Pregunta para terminar List 3 things that absorb runoff at school. Enumera tres cosas que absorben la escorrentía en la escuela.