Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in each of the sentences? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. ¿Qué hice el fin de semana Yo somos de la cuidad. She es de Puerto Rico. Mi companera de clase me ayuda mucho. Amelia son muy alta.
Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in each of the sentences? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. ¿Qué hice el fin de semana? Yo soy de la cuidad. Ella es de Puerto Rico. Mi compañera de clase me ayuda mucho. Amelia es muy alta.
Capitulo 1: Los números Objetivo (Learning Objective): Students will be able to practice their developing listening and reading skills in Spanish. Demonstración de aprendizaje (Demonstration of Learning): Given a short reading passage, students will be able to respond to four reading comprehension questions with 100% accuracy. Daily Greeters
Novela en video: Los personajes En España: La profesora Marco En México: Sofia En Puerto Rico: Nicolás
Novela en video: ¿Qué piensas tú? 1.Lets look at the pictures on page 29. 2. With your partner, talk & write about: What’s the story is going to be about? Who might the characters be? Which one of the characters is the main character?
Novela en video: ¿Comprendes? Reading the text: La profesora Sr. Corona Quique Sra. Ortiz Nicolás Don Pablo ¿Comprendes?: Answer questions 1-4 with your partner.
Leamos y escribamos: After-School Clubs Antes de leer… Leer con mi pareja
Leamos y escribamos: Taller del escritor: The Writing Process: Antes de escribir Prewriting Escribir un borrador Draft Revisar Revise Publicar Publish
Leamos y escribamos: Taller del escritor: Antes de escribir Escribir un borrador Revisar Publicar
Boleta de salida: ¿Qué día es hoy? ¿Qué fecha es hoy? ¿Cómo se llama el autor de la obra (play)? ¿Cuál es el teléfono del (of the) teatro? ¿Cuál es el correo electrónico del teatro?