Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in each of the sentences? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. ¿Qué hice.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC 50 Hoy es miéroles el primero de febrero Identify in Spanish the action that is taking place in each picture. There are 10.
Advertisements

Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to select subjects and verbs in sentences. Demonstración de aprendizaje (Demonstration.
Hoy es lunes el veinticuatro de agosto de dos mil quince. White Board El calentamiento: Translate into Spanish- thin, brunette, young, old, nervous Pregunta.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to differentiate the appropriate subject pronouns in various sentences. Demonstración.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Calentamiento Hoy es jueves, el 17 de noviembre
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
Español 1 El 22 de agosto.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
sección escuchada del examen final del primer semestre
HAGAN AHORA:CONTESTEN LAS PREGUNTAS
EspaÑol i 14 de noviembre de 2016.
Chapter 5 Lessons & Materials
Preparación para el Examen 4A
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Hacer Ahora (Do Now) Fill in the blanks with the correct form of the verb ser. Write the complete sentences. 1. Los estudiantes ________ muy trabajadores.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Hacer Ahora (Do Now) ¿A quién _______ gustan los carros?
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
Hoy es lunes el 28 de noviembre
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
SEGUNDO PASO (A que hora…
PRESENTACIONES Y SALUDOS
saquen una hoja de papel
Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in the paragraph? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. Hola! Me llamo.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
1. ¿Quiénes son las hijas de Anita?
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Write in Spanish (See pag 96)
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Hoy es viernes el 11 de marzo Today is Friday, March 11
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
DUE NOW: Place homework on entrance table.
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Review for Chapter 5 Test
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
LA TAREA VEAN (watch) el video en youtube
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Vámonos Translate the following sentences into Spanish. Only write the sentences in Spanish. I am going to go to México with (con) my mom. We are going.
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Tell what each person is going to do, based on the picture.
HAGAN AHORA HOJA DE TRABAJO 2B - 1
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in each of the sentences? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. ¿Qué hice el fin de semana Yo somos de la cuidad. She es de Puerto Rico. Mi companera de clase me ayuda mucho. Amelia son muy alta.

Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in each of the sentences? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. ¿Qué hice el fin de semana? Yo soy de la cuidad. Ella es de Puerto Rico. Mi compañera de clase me ayuda mucho. Amelia es muy alta.

Capitulo 1: Los números Objetivo (Learning Objective): Students will be able to practice their developing listening and reading skills in Spanish. Demonstración de aprendizaje (Demonstration of Learning): Given a short reading passage, students will be able to respond to four reading comprehension questions with 100% accuracy. Daily Greeters

Novela en video: Los personajes En España: La profesora Marco En México: Sofia En Puerto Rico: Nicolás

Novela en video: ¿Qué piensas tú? 1.Lets look at the pictures on page 29. 2. With your partner, talk & write about: What’s the story is going to be about? Who might the characters be? Which one of the characters is the main character?

Novela en video: ¿Comprendes? Reading the text: La profesora Sr. Corona Quique Sra. Ortiz Nicolás Don Pablo ¿Comprendes?: Answer questions 1-4 with your partner.

Leamos y escribamos: After-School Clubs Antes de leer… Leer con mi pareja

Leamos y escribamos: Taller del escritor: The Writing Process: Antes de escribir Prewriting Escribir un borrador Draft Revisar Revise Publicar Publish

Leamos y escribamos: Taller del escritor: Antes de escribir Escribir un borrador Revisar Publicar

Boleta de salida: ¿Qué día es hoy? ¿Qué fecha es hoy? ¿Cómo se llama el autor de la obra (play)? ¿Cuál es el teléfono del (of the) teatro? ¿Cuál es el correo electrónico del teatro?