Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in the paragraph? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. Hola! Me llamo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Advertisements

Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to select subjects and verbs in sentences. Demonstración de aprendizaje (Demonstration.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
Targets: I can use punctuation marks and written accents correctly. I can demonstrate that I can tell time. Warm up: Fill in the blanks using the correct.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Vámonos Take out a sheet of paper for your Review activities today. Put your name on that sheet of paper and on the scrap paper in front of you.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Calentamiento Hoy es martes, el 31 de enero
Mis amigos y Los Adjetivos
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Hacer Ahora (Do Now) Fill in the blanks with the correct form of the verb ser. Write the complete sentences. 1. Los estudiantes ________ muy trabajadores.
Hacer Ahora (Do Now) ¿A quién _______ gustan los carros?
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Telling Time in Spanish
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
ESPAÑOL 1, el 11 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
First Grade Dual High Frequency Words
Turn to page 3 in journal and title it : Campanas #6-10
Me llamo __________ Clase 802 La fecha es el 19 de octubre del 2017
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in each of the sentences? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. ¿Qué hice.
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Español 1 El 29 de enero 2018.
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
If you have your lines written I will look at them now.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Hoy martes el 20 de diciembre
Vamonos Translate the following sentences: Ella canta en el coro.
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
El Calendario en español
Para hacer ahora Identifiquen los números
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Día número 139—español 1 El 30 de marzo
Telling Time in Spanish
Martes, el 27 de octubre.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
2.8 Gustar.
Writing Practice for Basic Conversation Test
Día número 42—español 1 RETURN the first autoprueba #1-18 for students to include in their notebook. Students PRACTICE VOC for the EXAM while I stamp the.
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Hagan Ahora: What verbs mean “to play”? (There are two.)
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
Unidad: ¿Cuál es tu deporte favorito?
Module 5 Exam Review.
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
Do NOW #3 Write down the question, then answer it.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in the paragraph? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. Hola! Me llamo Diana Martínez. Este summer, me fui a los Estados Unidos con algunas amigas. Mis amigas sois de México. Yo nací en Chicago pero crecí en la ciudad de México. También tengo un hermanito, el es un nino muy alegre.

Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in the paragraph? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. ¡Hola! Me llamo Diana Martínez. Este verano, me fui a los Estados Unidos con algunas amigas. Mis amigas son de México. Yo nací en Chicago pero crecí en la ciudad de México. También tengo un hermanito, él es un niño muy alegre.

Capitulo 1: Los números Objetivo (Learning Objective): Students will be able to select the appropriate punctuation marks and accents in sentences. Demonstración de aprendizaje (Demonstration of Learning): Given a paragraph, students will be able to circle five grammatical errors and write the correct punctuation marks and accent with 100% accuracy.

Punctuation marks and written accents Punctuation marks: ¿ Quién es ella? ¡Hasta mañana! Accent marks: ¿ Cuál? Adiós Él Tilde: Señor Compañero

Punctuation marks and written accents Write the sentences and fix the punctuation, grammar, and written accents if needed. El soy de México. Tu eres de Arizona. Qué dice la maestra? ¡Manana es el juego de futbol El es mi companero de clase.

Punctuation marks and written accents Write the sentences and write the correct form of the verb ser. Ella ____ muy linda. Nosotros _______ de Dallas. Yo ____ una maestra. Ellos _____ del grupo de banda. Tu _______ muy simpático. Vosotros _____ de España.

Punctuation marks and written accents Write the sentences and make them negative with the word no. Ex) Ella es muy linda. Ella no es muy linda. Nosotros somos de Dallas. Yo soy una maestra. Ellos son del grupo de banda. Tú eres muy simpático. Vosotros sois de España.

Punctuation marks and written accents Take out a clean sheet of paper. Write the heading on the right-side corner. Wait until you get your quiz to begin. After you finish, raise your hand so your teacher can pick it up. Take out another clean sheet of paper and do activity 37, page 27 (textbook).

Boleta de salida Can you find and mark five errors in the paragraph? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. ¿Quién es mi mejor amiga María es una companera de clase. El es muy inteligente. Siempre le gusta estudiar y participar mucho en los deportes. Ella son muy alta. Nosotras sois más tímida que ella. .