Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in the paragraph? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. Hola! Me llamo Diana Martínez. Este summer, me fui a los Estados Unidos con algunas amigas. Mis amigas sois de México. Yo nací en Chicago pero crecí en la ciudad de México. También tengo un hermanito, el es un nino muy alegre.
Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in the paragraph? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. ¡Hola! Me llamo Diana Martínez. Este verano, me fui a los Estados Unidos con algunas amigas. Mis amigas son de México. Yo nací en Chicago pero crecí en la ciudad de México. También tengo un hermanito, él es un niño muy alegre.
Capitulo 1: Los números Objetivo (Learning Objective): Students will be able to select the appropriate punctuation marks and accents in sentences. Demonstración de aprendizaje (Demonstration of Learning): Given a paragraph, students will be able to circle five grammatical errors and write the correct punctuation marks and accent with 100% accuracy.
Punctuation marks and written accents Punctuation marks: ¿ Quién es ella? ¡Hasta mañana! Accent marks: ¿ Cuál? Adiós Él Tilde: Señor Compañero
Punctuation marks and written accents Write the sentences and fix the punctuation, grammar, and written accents if needed. El soy de México. Tu eres de Arizona. Qué dice la maestra? ¡Manana es el juego de futbol El es mi companero de clase.
Punctuation marks and written accents Write the sentences and write the correct form of the verb ser. Ella ____ muy linda. Nosotros _______ de Dallas. Yo ____ una maestra. Ellos _____ del grupo de banda. Tu _______ muy simpático. Vosotros _____ de España.
Punctuation marks and written accents Write the sentences and make them negative with the word no. Ex) Ella es muy linda. Ella no es muy linda. Nosotros somos de Dallas. Yo soy una maestra. Ellos son del grupo de banda. Tú eres muy simpático. Vosotros sois de España.
Punctuation marks and written accents Take out a clean sheet of paper. Write the heading on the right-side corner. Wait until you get your quiz to begin. After you finish, raise your hand so your teacher can pick it up. Take out another clean sheet of paper and do activity 37, page 27 (textbook).
Boleta de salida Can you find and mark five errors in the paragraph? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. ¿Quién es mi mejor amiga María es una companera de clase. El es muy inteligente. Siempre le gusta estudiar y participar mucho en los deportes. Ella son muy alta. Nosotras sois más tímida que ella. .