La ratita presumida.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
Advertisements

Write the English on the other side of the flap!
Cambridge Tests Useful Expressions Starters 1st Term.
Mother’s day songs Estas sencillas canciones se pueden entonar con los ritmos de conocidas canciones infantiles Asesor Técnico Pedagógico: Serena Facundo.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Los Pronombres Demostrativos
Calentamiento Contesta las preguntas en oraciones completas
Objetivos de hoy: Usar y conjugar verbos reflexivos.
Who Wants to be a Millionaire $1 Million $500,000 $250,000 $125,000 $64,000 $32,000 $16,000 $8,000 $4,000 $2,000.
Direct and Indirect Object Pronouns. Objetos Directos 0 Receives the action of the verb. 0 Answers “whom” or “what” after the verb. 0 Can be a noun or.
Invitations and excuses. ¿Te gustaría ir a la bolera?
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
Bell work Answer the following questions. 1.What are tostones? 2. What is the capital of Puerto Rico? 3. What’s the name of the frog named for.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
English Lesson 4.
+ Words of Negation HOW TO EXPRESS SOMETHING NEGATIVELY.
¡Mucho Gusto!.  There are many ways to greet each other in any Latin community.  Most communities greet each other with a quick embrace and a hand shake.
The Present Progressive Tense Present Progressive We use the present progressive tense when we want to emphasize that something is happening right now.
1 2 Subjuntivo (a) 3 Subjuntivo (b) 4 Subjuntivo (c)
Conjugando Verbos. Yo ___________ (Cantar) arerir Yo o oo Tú ases Él/ Ella aee Nosotros amosemosimos Ellos anen cant o.
What will you do this summer? I will…. ¿Qué harás este verano? Your answer doesn’t have to be in the future: Pienso ir a Florida. Voy a trabajar. But.
To insert this design into another PowerPoint presentation, highlight the image, then under the Home tab in your PowerPoint ribbon, click on Copy. Now.
Practice 32 Questions/Answers – Ask and Answer in Spanish 1.Which is your favorite color? 2.What are you going to do on Monday? 3.Why do you have to read.
¡A conversar! Cap. 6 Find a partner.
Starter – translate! Si pudiera hablar árabe, tendría un trabajo muy bien pagado. Si tuviera un iPad, seria tan contento. Si fuera estudiante, aprendería.
Español 1 31 de enero de 2017.
Affirmative and Negative Words
EspaÑol i 16 de noviembre de 2016.
To tell the girl’s story… YOUR TIME IS LIMITED ON EACH SLIDE.
JN. DE NS. “FANNY ANITUA” SECTOR: 02 ZONA: 08 C.C.T.: 15DJN1412Q
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Preparación para el Examen 4A
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Apuntes el 23 de marzo Los adjetivos y pronombres demostrativos
Grab your journal & make sure that you have a whiteboard, marker and sock. We’ll start when the bell rings.
First Grade Dual High Frequency Words
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish
Invitations and excuses. ¿Te gustaría ir a la bolera?
WHAT TO DO FOR THE PEOPLE WHO HAVE NO MOTIVATION TO LIVE A HAPPY LIFE BY: Valentina Nistal.
Practice 32 Questions/Answers – Ask and Answer in Spanish
Repaso de los pronombres directos
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
El Tiempo.
Tapas Indicate whether you would address each person as tú or Ud.
CONTENT OBJECTIVE: I will be able to use and differentiate between DIRECT and INDIRECT OBJECT PRONOUNS.
direct object pronouns
1. ¿Te gusta salir a comer. Sí, me gusta salir a comer
Capitulo 1B Y tu, ¿Cómo eres?
A mi profesora le regalo una flor.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Pronunciación… p.57 In Spanish, final consonants are always linked with the next initial vowel sound… el amigo los hospitales problemas económicos.
Martes, 23/4/2012 Enfoque: Glue “Simón el Ratón Quiere Esquiar” 1a Escena Vocabulario into “Referencias” 4/5/ :15:48 AM.
Telling Time in Spanish
What do you have for breakfast?
Question Words.
Vámonos Escribe el párrafo en español con tu información personal:
DIRECCIONES: antes de la campana (o “ADIÓS puntos”)
Irregular verbs ir, dar, estar.
Capítulo 1B.
SER o ESTAR.
SABER y CONOCER “______________”
Estar and sentirse Preview Estar Sentirse Master Teacher Grammar Guys
DO YOU LIKE SPORTS AND THE ANIMALS? DO YOU LIKE SPORTS AND THE ANIMALS? Hi, my name is Juan Gabriel Torres I practice many sports. I love soccer and swimming.
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Year 7 Summer1 APPLY your knowledge mi uniforme ideal seria…
Imperfect Interview.
¿QuÉ te gusta Hacer? What do you like to do?.
Tapas Traduce usando el IOP:
Vocabulario: Variaciones
Transcripción de la presentación:

La ratita presumida

Érase una vez una ratita. Un día se encuentra una moneda en el suelo.

La ratita está muy contenta. Va a la tienda a comprar un lazo.

La ratita se pone el lazo en el rabito.

“Ratita, ¿quieres ser mi amiga. ” “¿Y qué sonido haces “Ratita, ¿quieres ser mi amiga?” “¿Y qué sonido haces?”, pregunta la ratita.

“Pío, pío” “No, no quiero ser tu amiga.”

“Ratita, ¿quieres ser mi amiga. ” “¿Y qué sonido haces “Ratita, ¿quieres ser mi amiga?” “¿Y qué sonido haces?”, pregunta la ratita.

“Hiiiiiii.” “No, no quiero ser tu amiga.”

“Ratita, ¿quieres ser mi amiga. ” “¿Y qué sonido haces “Ratita, ¿quieres ser mi amiga?” “¿Y qué sonido haces?”, pregunta la ratita.

“Guau, guau.” “No, no quiero ser tu amiga.”

“Ratita, ¿quieres ser mi amiga. ” “¿Y qué sonido haces “Ratita, ¿quieres ser mi amiga?” “¿Y qué sonido haces?”, pregunta la ratita.

“Miao, miao.” “No, no quiero ser tu amiga.”

“Ratita, ¿quieres ser mi amiga. ” “¿Y qué sonido haces “Ratita, ¿quieres ser mi amiga?” “¿Y qué sonido haces?”, pregunta la ratita.

“Ih, ih, ih.” “Sí quiero ser tu amiga.”

ESTE CUENTO SE HA ACABADO.

TRANSLATIONS Slide 2: Once upon a time there was a little mouse. She finds a coin on the floor. Slide 3: The little mouse is very happy. She goes to the shop to buy a ribbon. Slide 4: The little mouse puts the ribbon on her little tail. Slide 5: “Little mouse, would you like to be my friend?” “And, what sound do you make?”, asks the little mouse. Slide 6: “tweet, tweet” “I don’t want to be your friend.” Slide 7: “Little mouse, would you like to be my friend?” “And, what sound do you make?”, asks the little mouse. Slide 8: “Neigh” “I don’t want to be your friend.” Slide 9: “Little mouse, would you like to be my friend?” “And, what sound do you make?”, asks the little mouse. Slide 10: “Woof, woof” “I don’t want to be your friend.”

TRANSLATIONS Slide 11: “Little mouse, would you like to be my friend?” “And, what sound do you make?”, asks the little mouse. Slide 12: “miow, miow” “I don’t want to be your friend.” Slide 13: “Little mouse, would you like to be my friend?” “And, what sound do you make?”, asks the little mouse. Slide 14: “Squeak, squeak”. Yes, I want to be your friend.” Slide 15: They lived happily ever after.