Alison Bixby Stone School 5 March/Marzo 2014

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Advertisements

Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Discussion Voice Activity 1.05
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
+ A Foundation for Assessment Una fundación para la evaluación Alison Bixby Stone School 13 November/noviembre 2013.
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Los Adjetivos Posesivos
Examen 4A El mapa gráfico.
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
CLASSROOM NEWS Upcoming Events The Teacher’s Scoop!
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Chapter 5 Lessons & Materials
Para hacer ahora Identifiquen:
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
¡Hola! Hoy es el 7 de septiembre
Double Object Pronouns
Día número 3 Español 1—Acelerado
POSSESSIVE ADJECTIVES
Español 2 24 de octubre de 2016.
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
First Grade Dual High Frequency Words
CLASSROOM NEWS The Teacher’s Scoop! Hey parents,
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Discussion Voice Activity 1.05
News from K62/ Noticias de K62
PRESENTACIONES Y SALUDOS
Translate (cenar – to have dinner)
Alison Bixby Stone School 12 November/Noviembre 2014
Simple Past Tense. Verbs are action words. HERE ARE SOME EXAMPLES: RUN JUMP WALK TALK.
Unit: 8 The simple past tense Meaning & Use Form (structure) Exercise.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
The Preterite Tense of the Irregular Verbs: Ir, Ser, Ver, Dar
Mi ciudad.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
The Preterite of Ir, Ser, Ver, Dar
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
ENTRADA Hoy es el miércoles trece de febrero.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Jugar.
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Transcripción de la presentación:

Alison Bixby Stone School 5 March/Marzo 2014 Involving students in evaluation Involucrando a los estudiantes en la Evaluación Alison Bixby Stone School 5 March/Marzo 2014

Our Goals/Nuestras Metas Group/Grupo 1 (PreK & K)—Helping students learn to self- assess with examples/Ayudar a los estudiantes a auto- evaluarse usando ejemplos Group/Grupo 2 (1, 2, & 3)—Using examples to involve students in self-assessment/Usando ejemplos para involucrar a los estudiantes en la auto-evaluación Group/Grupo 3 (4, 5, & 6)—Actively involve students in the assessment process/Involucrar activamente a los estudiantes en el proceso de evaluación Group/Grupo 4 (specials/especiales)—Using videos to involve students in self-assessment/Usando videos para involucrar a los estudiantes en la auto-evaluación

Our Teams/Nuestros Equipos What did we try? ¿Qué intentamos? What went well? ¿Qué salió bien? What didn’t go well? ¿Qué salió mal? What did we learn? ¿Qué aprendimos?

Exemplars/Ejemplares Model or create an exemplar to support student understanding Modelar o crear un ejemplares para apoyar la comprensión de los estudiantes Display exemplars in your classroom Mostrar los ejemplares en su aula Use exemplars with accompanying rubrics Usar ejemplares junto con rúbricas Have students sort exemplars into levels according to rubric and give reasons for their choices Poner a los estudiantes a clasificar ejemplares según una rúbrica y explicar sus decisiones Have students compare their work with exemplars Poner a los estudiantes a comparar su trabajo con el ejemplar

My students are actively, consistently, and effectively involved in assessment, including learning to manage their own learning through the skills of self-assessment. Mis estudiantes están activamente, consistentemente, y eficazmente involucrados en la evaluación, incluyendo cómo manejar su propio aprendizaje a través de las habilidades de auto-evaluación.

Why is self-assessment infrequently used in your classroom and/or in other classrooms at ABSS? ¿Por qué se usa infrecuentemente la auto-evaluación en su aula y en otras aulas en EBABS?

Ideas for Involving Students in Evaluation Ideas para Involucrar a los Estudiantes en la Evaluación Classifying Errors/Clasificando los Errores The Best Gets Better/La Mejor Mejora Daily Learning Logs/Registro de Aprendizaje Diario Goals and Progress Checks/Metas y Progreso Checklists/Listas de Verificación Weekly Journal/Journal Semanal

Which of these can you/will you try in the next week Which of these can you/will you try in the next week? How will it look in your classroom? ¿Cuál de estos puede/va a implementar en la próxima semana? ¿Cómo se verá en su aula?

My students actively, consistently, and effectively communicate with others about their achievement status and improvement. Mis estudiantes activamente, consistentemente, y eficazmente se comunican con otros sobre su estatus de rendimiento y mejoramiento.

Why do students in your classroom or in other ABSS classrooms infrequently communicate about their achievement? ¿Por qué los estudiantes en su aula o en otras aula en la EBABS se comunican infrecuentemente sobre su rendimiento?

Ideas for Involving Students in Communication about Evaluation Ideas para Involucrar a los Estudiantes en Comunicarse sobre la Evaluación Weekly Journal or Lettter Home/Journal o Carta a Casa Semanal Portfolio Entry with Introduction/Entrada de Portafolio con Introducción Report Card/Tarjeta de Calificación Principal’s Office/¡A la Oficina! Two Stars & a Wish/Dos Estrellas y un Deseo

Which of these can you/will you try this year Which of these can you/will you try this year? How will it look in your classroom? ¿Cuál de estos puede/va a implementar este año? ¿Cómo se verá en su aula?

Our Teams/Nuestros Equipos What did we learn from today’s session? ¿Qué aprendimos de la sesión de hoy? What are our goals for the next week? ¿Cuáles son nuestras metas para la próxima semana? What support do we need? ¿Qué apoyo necesitamos?