A ¿Cuáles son estos ingredientes?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Recetas 1 Objetivo: Entender una receta
Advertisements

Miércoles el 24 de febrero
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
El objeto directo.
La Receta Projecto MLII.P1 The students present information orally and in writing using familiar and newly acquired vocabulary, phrases, and patterns.
GUSTAR, ABURRIR, INTERESAR **ONLY 2 COMMON FORMS**
Thursday 1 st October Spanish- How are you? To be able to write a greetings conversation.
Affirmative and Negative Words Page 31 in Textbook.
1.8B Tomando apuntes….  You should view the following PowerPoint presentation to learn the preterite forms of the verb “hacer” and “dar”.  Read through.
¿Recuerdan? Remember: Many comparisons in English end in –er; such as bigger, smaller, taller, shorter. To relay this same meaning use the following comparisons.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Recetas 1 Objetivo: Repasar cómo formar varias preguntas
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Gramática comparada I Diferencias foneticas
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Piggy Back verbs: Saber Poder Querer Gustar. Saber Saber is a regular –er verb except in the yo form Yo – sé Tú – sabes Él, Ella, Ud. – sabe Nosotros.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
A + el = al de + el = del Capítulo 1A. To be pleasing to or To please Gustar I like your shoes! Your shoes are pleasing to me! I like to watch TV. To.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Las Palabras Interrogativas ¿ Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? We are already familiar with several words used for asking information questions: ¿Cómo estás?How.
Hoy es el 12 de marzo ¿Qué tiempo hace hoy? ¿Cómo pasaste el fin de semana?
Comida Española.
El pan.
Unit 6 Spanish I En el restaurante.
Escribe 4 reglas para ser estudiante bueno
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Target: Describes people and things.
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
4.5 Recetas el 4 de diciembre.
El pan.
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Direct Object Pronouns
SER and SUBJECT PRONOUNS
Hacer ahora Con una pareja
Expressing likes and dislikes.
Direct Object Pronouns
Direct Object Pronouns
Direct Object & Direct Object Pronouns
El abrecerebros 20/2/2018 ¡Entregue Tarea #9 (20 pts.)!
El abrecerebros 25/9/15 Papeles – 13 Día/Fecha - 18
Direct Object Pronouns
Gramática 1 SUBJETOS Y VERBOS Ch. 1 - Subjects and Verbs.
Cuentos Érase una vez 1.
Direct Object Pronouns
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Los números.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Son las dos It is 2 A las 2 – at 2 Son las – it is 2
Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preferences Speaking Practice
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
The Verb TENER.
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Direct objects and direct object pronouns
Adjective/Noun Agreement
GUSTAR –to like, to be pleasing to
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Let’s review affirmative informal command
A ¿Cuáles son estos ingredientes?
Direct Object Pronouns
Proyecto de Receta.
Direct Object Pronouns
¡Vamos de tapas!.
Ch. 1 Gramática 1 Sujetos y verbos
Transcripción de la presentación:

A ¿Cuáles son estos ingredientes? Recetas A ¿Cuáles son estos ingredientes? el q_ _ _ _ el t_ _ _ _ _ la c_ _ _ _ _ _ la h_ r_n_ la m_ _ t_ q_ _ _ _ _ B ¿Qué se puede hacer con ellos? ¿Estas acciones son posibles o no? comer cortar cocinar contar beber pelar dar preparar lavar These activities build on previous language (except ‘la harina’ which only came up incidentally previously). They focus on the structure ‘se puede’ and also introduce more explicitly than previously how to refer to nouns previously mentioned using object pronouns. It ‘el’ words = lo ‘la’ words = la C El queso ¿Es posible lavarlo? No, no es posible lavarlo. Escribe 3 frases así con los 5 ingredientes y unos de los verbos. 1 2 3

Empareja los ingredientes con la imagen correcta. 200g de atún (en lata de conserva) Aceite de oliva virgen extra (2 cucharadas) 1 cebolla mediana 1 pimiento rojo asado 1 tomate grande maduro Pimentón molido (1 cucharada) 1 huevo Sal y pimienta negra Masa de hojaldre 1 2 3 4 5 6 7 8 9 The matching up activity should be quite straightforward. Encourage students to speculate as to the meanings of some of the other words too – i.e. lata – cucharada – mediana – asado – maduro - molido NB: One picture is wrong and one ingredient is missing. Can you say which?