Juegos y juguetes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
Advertisements

¡Al contrario! No way!. los animales de peluche stuffed animals.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
Tu Niñez your childhood. Las mascotas to talk about pets.
6.1 Vocabulary Sra. Kimbrough Spanish 2 WHS. ¡Al contrario! No way!
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Salsa – Episodio 6: Too Many Cooks Vocabulario. For use at home: You may want to print out the powerpoint slides on cardstock to create vocabulary flashcards.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Spanish One Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day one Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day One Possessive adj. and.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
April 13- april 17 Spanish II. Para Empezar: 13 de abril Translate to english 1.Creo que me rompí la muñeca. 2.Siento mucho dolor en el cuello. 3.Ayer.
Las Palabras Interrogativas ¿ Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? We are already familiar with several words used for asking information questions: ¿Cómo estás?How.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Practice 32 Questions/Answers – Ask and Answer in Spanish 1.Which is your favorite color? 2.What are you going to do on Monday? 3.Why do you have to read.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Todo acerca de mí All about me.
Password (VOCABULARY ABOUT JOBS AND PROFESSIONS)
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Apuntes de vocabulario
JUGAR to play a sport or a game
Definidos e indefinidos
You have 5 minutes to fill out the information:
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
Todo acerca de mí All about me.
First Grade Dual High Frequency Words
La octava (8th) semana Spanish I A
іBuenos días, clase!  rojo R calentémonos
El secreto de los signos
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
VILLANCICOS Carols.
Las habitaciones de la casa (The rooms of the house)
Possessive Adjectives & Possessive Pronouns
Las pequeñas criaturas
Parte 2: Al fin Al fin de esta lección, vas a poder…
Verb To Be.
Spanish I 1A Writing practice
Practice 32 Questions/Answers – Ask and Answer in Spanish
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Tapas Tell what each person needs to do, using tener que.
Parte 2: Al fin Al fin de esta lección, vas a poder…
¿Presente o Futuro Simple?
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
columpiarse – to swing (on a swing) fastidiar – to bother,
Los animales de Australia
Español 2: Capítulo 6 Vocabulario 1
El imperfecto.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
English First level II Bimonthly Period May 18th, 2018
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
El imperfecto Español 2.
SWBAT apply vocabulary to describe various types of homes
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Las emociones.
Hay… There is… Un gato.
LA TAREA ESTUDIEN –vocabulary on HOUSE AND HOME vocabulary sheet
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Development of the concert programme
Jugar.
Tapas María 5. Ustedes Los maestros 6. Yo
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
Transcripción de la presentación:

Juegos y juguetes

Juegos y juguetes This PowerPoint contains: Slides 3 to 17: flashcards and vocabulary, with sound files, illustrating some toys and games. Slides 18 to 33: A KIM’s game, with sound files, to practise the toys and games vocabulary. Slides 34 to 36: A listening activity (which could be used as a written activity) to practise the toys and games vocabulary.

Juegos y juguetes ¿Qué es? Es….

Un osito de peluche

Una muñeca

Un coche

Una casa de muñecas

El lego

Un juego

Un robot

Una comba

Unas piezas de construcción

Unos puzzles

Una pelota

Vocabulario (1) Un juguete Unos juguetes Un osito de peluche Una máquina de escribir Una muñeca Una casa de muñecas Un coche Un peluche Un animal Unos animales El lego Un juego A toy Toys A Teddy bear A typewriter A doll A doll’s house A car A soft toy An animal Animals Lego A game

Vocabulario (2) Toy Story Hay Un robot Un superhéroe Una comba Unas piezas de construcción Unos puzzles Una pelota Un juguete nuevo Un juguete viejo Unos juguetes nuevos Unos juguetes viejos Toy Story (the film) There is / There are A robot A superhero A skipping rope Building blocks Jigsaws A soft ball A new toy An old toy New toys Old toys

Vocabulario (3) Vamos a jugar con… Juega con… Jugad con… Empuja Empujad Tira Tirad una fuerza ¿Empujáis vuestro juguete para que funcione? ¿Tiráis de vuestro juguete para que funcione? Let´s play with.. (group command) Play with (sing command) Play with (plural command) Push (command to one child) Push (command to a group) Pull (command to one child) Pull (command to a group) A force Do you push your toy to make it work? (command to a group) Do you pull your toy to make it work? (command to a group)

Juegos y juguetes El juego de Kim ¿Qué falta?

Observad

¿Qué falta?

Un robot

¿Qué falta?

Un osito de peluche

¿Qué falta?

Una pelota

¿Qué falta?

Una muñeca

¿Qué falta?

El lego

¿Qué falta?

Una comba

¿Qué falta?

Un coche

Juegos y juguetes Listening activity Listen and write each number under the corresponding illustration.

Escuchad y escribid cada número debajo de la imagen correspondiente Escuchad y escribid cada número debajo de la imagen correspondiente. (answers on slide 36) 1 2 3 4 5 6 7 8

Escuchad y escribid cada número debajo de la imagen correspondiente Escuchad y escribid cada número debajo de la imagen correspondiente. (answers) 1 2 3 4 5 6 7 8 2 1 7 5 8 6 4 3