Tapas Carlos: ¿Nos puede traer pan, por favor?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Me llamo ______________ Clase 11 La fecha es el 23 del abril 2012 Propósito # 64: ¿Qué te gusta comer en el restaurante? La Actividad Inicial Contesta.
Advertisements

Español 1 Capítulo 12 Página 397. Present Tense of Pedir and Servir Pedir and Servir are stem-changing verbs in which the e in the stem of the infinitive.
Me llamo _________ Clase 10N La fecha es el 4 de marzo del 2013 Proposito # 41 : ¿Cuál es tu restaurante favorito? Actividad Inicial: Copia y Completa.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
¿Qué pones en la mesa Para el desayuno pongo… Para el almuerzo…..
Hoy es lunes. Es el 18 de noviembre LA TAREA:  Libro de ejercicio p. 100  El paquete de repaso – miércoles  Examen de 5B - miércoles LA PREGUNTA : What.
Los verbos “TENER” y “VENIR”. “TENER” and “VENIR” mean different things but their conjugations are almost the same. TENER = to have VENIR = to come Yo.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
4.2 Vocabulary. El parque El centro El café El restaurante.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
La Receta.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
1-5B El Restaurante. el camarero el mesero El Menú.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Not all verbs conjugate normally in the present tense Some verbs you just have to memorize!
You will have 3 minutes to look at the following picture. Identify as many things (in Spanish) as you can in the picture.
El Restaurante Español 2 Unidad 2 Vocabulario C.
Los verbos irregulares: venir, pedir y traer. venir – to come yo vengo nosotros venimos tú vienes vosotros venís él, ella, viene Ud. Ud. ellos, ellas,
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Pupil talk in the classroom. In order to encourage spontaneous pupil-teacher interaction in the classroom, pupils should learn and use an increasing number.
ORDERING FOOD IN A RESTAURANT ¿Qué vas a pedir? 2. ¿Qué le puedo traer? 3. ¿Desean algo más? 4. ¿Cuánto es? 5. ¿Está incluida la propina? Responde.
Unidad 4 Etapa 3 Vocabulario. La carne meat bistec steak.
Destinos Episodio 42 – Yo invito En el restaurante.
Write the correct Spanish words for the English words
Please have out: - Yesterday’s culture search on tipping and Casa Botín - Vocab List - Loose leaf for checkpoints.
—Abuelito, ¿quiénes son
Tapas Superlativos- ísmo/a- Tell what each person likes to eat with a adjective in the superlative. 1. a mí: rico 2. a nosotros: bueno 3. A Rodrigo:
Los lugares -places.
Vocabulario del Restaurante
La carne.
Relating a series of events
El Vocabulario 5B.
THIS IS Jeopardy. THIS IS Jeopardy With Your Host... Señora Togbe.
Discussion Voice Activity 1.05
La comida Sr. Rivera Spanish I.
¡Vamos a un restaurante!
Tapas ¿Cuál es tu comida favorita?
Calentamiento: Escribe la frase. Completa con la palabra apropiada.
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Using “gustar” To Talk About Things You Like.
1-5B El Restaurante.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Pedir & Servir.
En el Restaurante Role Play
Using “gustar” To Talk About Things You Like.
Tapas Traducen: 1. She orders enchiladas.
¿Me trae un plato limpio, por favor?
Tapas 1. ¿Qué hora es? 2. ¿A qué hora tienes la clase de español?
Tapas 1. ¿Te gusta comer comida picante?
Using “gustar” To Talk About Things You Like.
[c] Notas: E-I Stem-changing verbs
#1 #2 #3 #4.
EL RESTAURANTE.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Pedir and servir Preview Conjugating pedir Conjugating servir.
¿Me trae un plato limpio, por favor?
Let’s go to a restaurant.
SWBAT analyze and interpret ads for apartments and houses
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno:
Tapas Yo ________ (pedir) una ensalada en el restaurante.
Antes de empezar Answer the questions using the pictures.
Bell Work WB 4.5 E.
¡Baile Viernes! Shakira Copacabana
Quasimodo: ¿Qué piensas?
Español 2: Capítulo 7 Vocabulario 1
Transcripción de la presentación:

Tapas 21-3-17 Carlos: ¿Nos puede traer pan, por favor? Mesero: Enseguida se lo traigo. Rosa: Yo quiero un plato tradicional. Mesero: La especialidad de la casa tiene mole negro. Es riquísima. Carlos: Me gustan las enchiladas, pero voy a pedir bistec. Viene con arroz y frijoles. Mesero: ¿Listos para pedir? Sofia: Para mí, una ensalada mixta y pollo. Rosa: Para mí, la especialidad.

Menús y Restaurantes Grupos de 3 Read back through all of your Restaurant Menus and decide which you’ll use. Create a skit with a waiter and 2 customers where they order from the menu, ask for things, talk to each other, ask for the check and pay. 1 min, 30 seconds.