Mtra. Martha Lorena Obermeier Pérez September, 2012.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Advertisements

Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
Las Palabras Interrogativas
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Telling Time Grammar Essential #8.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Content Objective I will be able to RECOGNIZE the differences between the INDICATIVE and the SUBJUNCTIVE moods. Language Objective I will be able to DISTINGUISH.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Para Empezar Hoy es miércoles el cinco de diciembre Write the correct definite articles in the spaces below. ____ béisbol ____ pizza ____ jazz ____tenis.
Parte A (10 pts.) You will hear statements describing the pictures. Write the letter that corresponds to the picture that is described. Ejemplo: 1. ______.
7th grade Spanish ¡BIENVENIDOS! Sra. Sharon Gardiner
Telling Time in Spanish Grammar Notes
Formal Commands – Los Mandatos Formales
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
Cómo escoger libros Justo para Mí 1. Mira la portada. 2. Lee el título y el autor. 3. Lee la contra- portada. 4. Hojea el libro. 5. Lee la primera página.
The Present Tense of tener (to have)
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
Reflection: How do you feel about yesterday´s quiz? In your personal opinion, do you feel that the quiz fairly incorporated the material seen in class.
CINCO MINUTOS Describe las fotos Sample in English: The yellow boy touches the nose.
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
Time Expression with Hacer
Español 1 el 13 de noviembre Bell Dinger el 13 de noviembre Write down the following words in Spanish (1-10). p or vocab. sheets.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
Informal Speaking AP TestSimulated Conversation. Description The first part in the speaking section will include a task that measures speaking skills.
Entrada: Mi presentación [En el libro importante] Answer the following questions about the speaking presentation for the final exam in complete sentences:
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
CAPACITADOR: Oscar Marino ALUMNA: Elisabet Marcone E- PORTFOLIO.
FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Me llamo __________ Clase 9 N La fecha es el 17 de enero del 2012 Propósito # 36: ¿Como terminamos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial: Copia y.
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
Inglés 5 (English 5)   UNIDAD 2
Forming questions Grammar Essential 1.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
Hagan Ahora: Read the paragraph and conjugate the verbs in parenthesis
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Be going to L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 2 de febrero del 2012 Propósito # 28: ¿Cómo repasamos para el examen de la Unidad 7? Actividad Inicial: Escribe.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora / Do it Now Pre-Assesment Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Chapter 5 Lessons & Materials
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Adverbs of Frequency Adverbs of Frequency 1 Adverbs of frequency are used to say how often you do something or something happens. He always studies.
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Time Expression with Hacer
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

Mtra. Martha Lorena Obermeier Pérez September, 2012

 Este material fue diseñado para impartir la asesoría de la materia Introducción a la didáctica de las lenguas. En el tema 1 de la cuarta unidad, los alumnos diseñarán un lesson plan basándose en el formato presentado por la autora de contenido. El formato presenta las etapas de la clase de manera sintetizada. El presente material es un ejemplo de un lesson plan diseñado para impartir una clase, siguiendo las etapas y considerando los aspectos importantes para el diseño de clase.

 El ejemplo que se proporciona en la materia es un lesson plan sencillo. En este material, se presentan las etapas y lo que se planea realizar en la clase. El diseño del presente material ilustra de manera práctica las etapas de la clase, las actividades que se realizarán y los materiales que se utilizarán, así como la tecnología necesaria. Además, al inicio se incluyen los datos que deben considerarse para el diseño de un lesson plan, mismos que faltaban en los materiales elaborados por la autora en contenido de la unidad académica.

 3 minutes Warm up  5 minutes Presentation stage  25 minutes Practice stage  15 minutes Production/post stage  5 minutes Feedback/homework

 Topic: Technology  Level: upper intermediate (7 th. level)  Grammar: simple past and future.  Skills: speaking, grammar and reading.  Sub-skills: listening.  Students age: young adults, 20 years old average.  Length of the class: minutes.

 Scenario: classroom.  Materials: dvd player, board, textbook, markers.  Competence: I. Aplica y domina el idioma inglés según el nivel B1 del Marco Común Europeo de Referencia para el conocimiento de las lenguas extranjeras.  Comprende material auditivo activa y efectivamente.  Se expresa de manera clara y sencilla en el lenguaje oral y escrito.  Comprende textos en inglés activa y efectivamente  Identifica de manera crítica fuentes de literatura relevantes.

 Students guess the word, by filling in the spaces the proper letters to come up with the word (technology).

 Teacher (T) writes on the board the following question: How often do you use technology?  T asks ss to imagine a world without technology or computers, how could life be at school, at home or at the office. Several answers are given by the ss.

 T asks ss to describe how is life nowadays and to make comparisons with the information presented in the video. Ex. Given: teachers used to have mixed- gender groups.  T asks ss: What would happen if computers or technology disappeared? How life would change at school, work, home, traveling, communications.

 T asks the whole group to check the grammar section on page 67 and answer the exercises A to C. T checks the answers randomly.

 T asks ss to read the text in page 69: The global Village and answer exercises A and B. T checks the answers randomly.

 Discussion: T asks ss the following questions. How computers and technology will change in the future? What the advantages and disadvantages could be?

 T asks ss to visit the following link: de/launch.do?activityID=369&level=3&unit= 10&type=Cup_drag_and_drop&stage=2 and answer the exercises Predicting the future with will and Refering to time in the past as a piece of homework. de/launch.do?activityID=369&level=3&unit= 10&type=Cup_drag_and_drop&stage=2

 Richards, J., J. Hull & S. Proctor (2005) Interchange 3. Cambridge: Cambridge University Press.  Cambridge University Press. (2012) de/main.do de/main.do