Primera Actividad 9.21.17 Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Estar – To Be estoy estamos estás estáis está están
Advertisements

Objetivo: Puedo hablar de los lugares en mi ciudad
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Hoy es miércoles el trece de noviembre. Ahora I. Saca la tarea. II. Traduce al español. I.Juan and I are intelligent. II.Juan and I are in Spanish class.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Para empezar- El presente Read the following sentences and fill in each appropriate verb form 1.La clase siempre ____________para los exámenes. (estudiar)
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Trabajo de Entrada NP39 Semana 29. Trabajo de Entrada 11/4: NP 39-Copien- Copy and complete with “estar”.  1.Él _____ en la 6. Vosotros ___ en sala de.
Me llamo ________ Clase 11 IM La fecha es el 22 de marzo del 2011 Propósito # 44: ¿Qué bebes cuando tienes sed? Actividad Inicial: Escribe una oración.
El verbo “SER” notes #2 Capítulo 3B. ¿Qué signífica “SER”? What does “SER” mean? To be. What other verb have we learned that means to be? What does “SER”
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
Vocabulary 2-B.
Práctica del Vocabulario
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
La bandera.
Examen 4A El mapa gráfico.
¡CLASE DE ESPAÑOL! El verbo estar.
Mis amigos y Los Adjetivos
Singular vs. Plural Nombres y artículos.
Vocabulario del Capítulo 2B
In this slideshow, you will practice prepositions of place.
BELLWORK Write the DLT! I can review the present tense conjugations of estar. I can translate the prepositional phrases often used with estar. I can use.
Martes, el 9 de octubre Toma la hoja de “estar” en la mesa.
Yo tengo… Utiles escolares.
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
6. Marta and Pablo walk to the library.
Describiendo las clases, verbo estar, y describiendo donde está
¡Los Adjetivos!.
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
Las Preposiciones Empareja las frases: Match up the Spanish and English phrases (write the letter next to the correct number. 1) next to (a) detrás de.
Egg Baby Project Spanish II.
Hoy es lunes el siete de octubre
Práctica del Vocabulario
Ser y Estar To be or….to be?
Vocabulary 2-B.
Vocabulary 2-B.
States where things are located
Hoy es martes el 6 de diciembre
Preposiciones de lugar
Estar is most often used to describe
Tapas The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where.
To indicate Locations.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Hoy es martes el seis DE NOVIEMBRE
Español 1. Semana 1 Hoy es viernes, el 11 de enero de Libro p
Estar.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Fill in the gaps. Circle the feminine words
Prepositions.
Antes de empezar ¿Cuáles colores se encuentran (are found) en tu dormitorio (bedroom)?
Antes de empezar – Write these phrases into your composition books:
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Quasimodo: Get together with your partner from yesterday and finish up filling in your school map! If you finish early quiz each other on vocab to help.
Del.
¡Exprésate! UNO Chapter 5-2
Prepositions of location What is a preposition of location?
States where things are located
Question Words.
Transcripción de la presentación:

Primera Actividad 9.21.17 Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are next to the pencils. 4. The door is to the right of the clock.

Conjugate Estar Estoy Estamos Estás Estáis Está Están

How you feel and where you are, is when you use the verb Estar ¿Cuándo usas Estar? How you feel and where you are, is when you use the verb Estar

están estoy está están estamos estás 1. Los hombres __________ cansados. 2. Yo _________ contenta. 3. La tiza _________ debajo de la pizarra. 4. Los libros ________ encima de la mesa. 5. Arturo y yo ___________ en la librería. 6. ¿Dónde __________ tú? estoy está están estamos estás

Encima de Debajo de Al lado de Al lado de Delante de Detrás

¿Dónde está(n)…? El reloj Los libros La ventana La computadora

Presentaciones For this presentation, you will design a drawing of a classroom to present to your classmates. (It can be your Spanish classroom or you can create your own dream classroom). (You must design the picture. It can NOT be a photo). Your picture must be in color. (The more creative, the better!) You MUST use and draw at least 12 of the classroom items listed on the chapter 2 vocab. You must label the items in your classroom (in Spanish). You will need to write eight complete sentences to state where things are located in your room. (The sentences must be written NEATLY or typed on the back of your picture.) For the sentences, you may use any of the vocabulary previously learned. You must use different location phrases and the correct form of ‘estar’ in each of your sentences. Please make sure that your sentences are grammatically correct and also agree with your drawing. Ex. La mochila azul está al lado de la ventana. You will be able to read your sentences.