Escribe the correct translation of each phrase

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Advertisements

¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
Etapa Preliminar Mis Primeras Palabras
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Señora Johnson Beginning Spanish
Subject Pronouns and Ser
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Introductory & Spanish I
Vocabulario Capítulo 1.
El 28 de Agosto Objetivos:
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Subject Pronouns and Ser
First Grade Dual High Frequency Words
Subject Pronouns and Ser
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Complete the following sentences using the word bank.
Subject Pronouns and Ser
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
PARA EMPEZAR #1 Match the phrases with their English meanings
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Campana #3 Match each sentence with the correct translation
A pronoun is a word that takes the place of a noun.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns Apuntes 1.1 Exprésate pg. 14.
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Hola / Adiós Capitulo 1 Vocabulario 1.
Lección 1.
Topic # 1: Greeting each other Objectives: students will be able
Gustar (To Please) like.
Subject Pronouns and Ser
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Greetings saludos.
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
Campana #4 What Spanish pronoun would you use for the following people or groups of people. Write both Spanish and English. I female students Male students.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Hoy es _______,el ____ de ____________.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Regular –ar (present tense)
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
Subject Pronouns and Verb Ser
Transcripción de la presentación:

Escribe the correct translation of each phrase Campana #2 Escribe the correct translation of each phrase Buenos días, señor. Hasta luego. Nice to meet you. Where are you from? I am from Mexico. Good morning, sir. See you later. Mucho gusto. ¿De dónde eres? Soy de Mexico.

Add to the table of contents página título 7 Participation 8 Campanas 13 Vocabulario-Capitulo 1 17 El alfabeto

Objetivo We will review greetings and the alfabeto and get introduced to Spanish pronouns. I will recite the alfabeto for a grade and learn how to say the pronouns in the target language. Success Criteria: -Review greetings- matamoscas -Notas- pronouns -listening and reading activities -alfabeto quiz

Spanish Alfabeto Song Let’s review it otra vez… ABC song

Alfabeto quiz What letters make the K sound? (3) What letters make the S sound? (3) What letters make the h sound? (2) What letter sounds like the “j” in job? All letters have a sound except ____. It is silent. You will now listen to Sra. Muñoz as she spells several words. You will write the words. _______ Please write the entire alphabet on your page. You will now recite the alphabet to Sra. Muñoz.

From your text book (p.38) copy vocabulario in these following boxes: Saludos Despedidas ¿Cómo está? Expresiones de cortesía Títulos Presentaciones ¿De dónde es?

Capítulo 1 Vocabulario Pronunciation practice as a class. We will start from the first box on page 38 of text book and each student will read one vocabulario word/phrase.

Partner practice- using your Ch1 Vocabulario Ask your partner their name Ask your partner how they are doing Ask your partner if you can go to the restroom. Ask your partner where they are from. Then switch

¿Cómo se dice… Escucha Buenos dias. Sientate Mas o menos. Por favor Estoy mal. Te presenta a… ¿Puedo ir al baño? ¿Qué? mi amigo señora Estoy bien. silencio Mi tarea Tengo pregunta lee adiós Más despacio Me llamo… ¿Como te llamas? señorita ¿Como estás? ¿De dónde eres? No sé Nada De nada señor Gracias Repite Sientate

Yo me llamo Harry Potter. Yo soy de Hogwarts. Yo - I Examples: Yo soy Sra. Muñoz. Yo me llamo Harry Potter. Yo soy de Hogwarts.

Examples: Tú eres Juan. Tú eres cómico. Tú eres alto. Tú – You (informal) Examples: Tú eres Juan. Tú eres cómico. Tú eres alto.

Usted – You (formal) Use when speaking to people of authority and of respect Example: ¿Cómo está usted?

Él – He Make sure to put your accent or it means “THE” Example: Él es Juan.

Ella – She Pronounced – EH-YA Examples Ella es mi mejor amiga, Dora.

Nosotros – We (Male or Mixed) Formula for figuring out nosotros: Yo + name (boy or girl) Ex: Nosotros somos del Jersey Shore.

Nosotras – We (All female) Formula for figuring out nosotras: Yo (Girl) + name (Girl ONLY) Ex: Nosotras somos las Spice Girls.

Ellos – They (Male or Mixed) Formula: Girl & Boy Boy & Boy Example: Ellos son de “Up!”

Ellas – They (All female) Formula: Girl & Girl Ex: Ellas son de Nueva York

Ustedes – You all Formula for figuring out ustedes: Tú + name (Girl or Boy) Ex: Ustedes son una famila moderna!

Singular Subject Pronouns! Plural Subject Pronouns! Subject Pronouns Box In Spanish, we organize our pronouns and verbs into a conjugation box. THIS BOX IS THE HOLY GRAIL OF ESPAÑOL, MEMORIZE OR BE LOST FOREVER!!! Nosotros/as - We Yo – I Tú – You Singular Subject Pronouns! Plural Subject Pronouns! (Informal) Él – He Ella – She Usted - You Ellos – They (B & G) Ellas – They (G only) Ustedes – You all (Formal)

What pronouns would you use to talk to AND about these people? ¿Cómo le dices? What pronouns would you use to talk to AND about these people? Talk to = Ustedes Talk about = Ellos Talk to = Ustedes Talk about = Ellas Talk to = Usted Talk about = Él

Introduction of Proyecto Proyecto “Why study Spanish?” Do NOT loose this handout, the rubric is on the back. I will use this to grade your project. If you loose it you will have to copy someone’s rubric on a sheet of paper. Due date: A days- 20 de septiembre B days- 21 de septiembre