¡ALTO! En este punto le pedimos a sus alumnos que tomen la prueba de evaluación formativa antes de facilitar este elemento. The formative assessment probe.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Advertisements

HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Definition
English Lesson 3.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Las Palabras Interrogativas
STUDENT MINDSET ESTUDIANTE MENTALIDAD
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Question Formation Español Uno.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
Las Palabras Interrogativas
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Direct object pronouns
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Día número 22 Español 1—Acelerado
Getting to know you more!
First Grade Dual High Frequency Words
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Día número 24 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Día número 23 Español 1—Acelerado
La diferencia entre los verbos saber y conocer
ENGLISH 3rd. Grade 3RD. UNIT.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Write in Spanish (See pag 96)
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Question Formation Spanish I Page 52.
Actividad G y H: Práctica con verbos de bota
Teach me how to conjugate
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Development of the concert programme
Las Palabras Interrogativas
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Las Palabras Interrogativas
Animales Share: Introduce the session and PDSA.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Las Palabras Interrogativas
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
a. Which job do you think pays more? I think an assistant chef earns more, as he spends all day working, while the dog walker earns according to the dogs.
Transcripción de la presentación:

¡ALTO! En este punto le pedimos a sus alumnos que tomen la prueba de evaluación formativa antes de facilitar este elemento. The formative assessment probe is located on the hidden RSD website for teachers (www.zoo.org.rsd).

¡Anfibios Impresionantes! ¿Que es el problema?

Listos, Determinados, Descubren – Elementos del programa Conoce el problema (en la escuela) Programa Wild Wise y Exploración del Zoológico (en Woodland Park Zoo -WPZ) Exploración al aire libre Wild Wise (en un parque local) 4. Investigación de anfibios (en la escuela) 5. Compartir soluciones (en la escuela) 6. Visitando WPZ con familiares y amigos Over the next six months we are going to be working with the Woodland Park Zoo to research amphibian health and conservation in Kent. You will be scientists: conducting research, going on field trips and helping solve an important problem in our community. These are the steps you will go through to learn more about this problem and develop solutions to share with Woodland Park Zoo.

¿Por qué estamos trabajando con Woodland Park Zoo (WPZ)? ¿Qué tiene que ver WPZ con los anfibios? ~ Proyectos locales ~ Proyectos globales ~ Planes de supervivencia de especies (crianza de animales en peligro de extinción) ~ Conectando a la comunidad a los esfuerzos de conservación Why is the zoo asking our classroom for help? Great question! WPZ provided these materials to introduce you to a problem they need your help solving. Washington State is having a hard time finding ways to keep amphibians, such as frogs, toads, and salamanders healthy. You are about to receive more information on this issue, but I wanted to give you an overview as to why WPZ helps amphibian populations. You may be familiar with the typical zoo experience of going and seeing animals from all around the world with your family or friends. Did you know that zoos do a lot more then keep animals? They breed animals to keep their populations up and prevent them from going extinct. They also work with organizations here and all around the world to help protect the habitats that animals at the zoo came from. From tigers in Malaysia to snow leopard habitat in Mongolia, WPZ helps its international partners preserve habitat and populations of threatened species.

Introducción a el Problema Mientras lee la carta del Woodland Park Zoo, preste atención especial a lo siguiente: ¿Cuál es el problema? ¿Cómo sabes que esto es un problema? ¿Quién es responsable de resolver este problema? ¿Cuál es tu trabajo? You are about to recieve some important information... Today we are going to start an exciting learning adventure that will help us understand amphibians, like frogs, toads and salamanders, and the habitats where they live. We will start off with reading a letter that the zoo wrote specially to ask for your help. While reading, pay special attention to the questions asked on this slide.

La carta de Conocer el Problema pagina 1 15 de octubre de 2017 Estimados estudiantes de quinto grado del Distrito Escolar de Kent, ¿Alguna vez has visto una rana, sapo o salamandra? Todos estos animales son anfibios que se encuentran en parques locales y humedales en Kent. Sin embargo, las poblaciones de anfibios se están reduciendo y los anfibios nativos de Washington necesitan tu ayuda. Los anfibios, como todos los seres vivos, dependen de su hábitat para satisfacer sus necesidades. Los humedales son un hábitat importante para los anfibios y, desafortunadamente, los humedales de Washington están desapareciendo. Desde la década de 1780, el estado de Washington ha perdido el 31% de su área de humedales, de 1,35 millones de acres a 938,000 acres.

La carta de Conocer el Problema pagina 2 Más de 1.900 especies de ranas, sapos y salamandras, el 30% de los anfibios del mundo, están en peligro de extinción. Para salvar a los anfibios del mundo, necesitamos aprender rápidamente sobre sus necesidades. El futuro de los anfibios no está solo en manos de científicos y funcionarios gubernamentales; puedes ayudar a jugar un papel importante en salvar a estos animales.

La carta de Conocer el Problema pagina 3 Woodland Park Zoo quiere saber cómo planean proteger a los anfibios nativos de Washington. Este año, aprenderás sobre anfibios, hábitats de humedales y cómo el uso de ideas científicas puede ayudar a proteger el medioambiente. Utilizará su conocimiento para desarrollar soluciones científicas, factibles, asequibles y éticas de cómo las personas en su comunidad pueden ayudar a los anfibios nativos a prosperar en Kent. Sus ideas pueden inspirar a su comunidad a tomar medidas para proteger a los anfibios y los hábitats de los humedales. ¡Gracias por tu ayuda! Sinceramente, Parque zoológico de Woodland

Conocimiento que ya tenías: ¿Qué saben ya? ¿Qué saben sobre este tema? Animales: Ubicación: Problema: Nuestro rol: Conocimiento que ya tenías: Now that you have read the letter, let’s make a list of what we know and what we need to know or find out. Scientists and engineers start thinking about problems by carefully considering what they know. Starting with what we know from the letter, can anyone help me fill in these first four questions? Now that we have identified some of the basic elements of the problem, let’s add other information we knew before about this topic.

¿Qué necesitan aprender para resolver este problema? ¿Que necesitan saber? ¿Qué necesitan aprender para resolver este problema? 2. 3. 4. 5. 6. Now that we have made a list of things that we know about this issue, let’s make a list of things that we still need to find out. This might include questions we have or something mentioned in the letter that we need more information about.

Video de Conocer el Problema Mientras miran el video, presten atención a lo siguiente: ¿Cuál es el problema? ¿Que evidencia tienen? ¿Por qué lo deberían valorar? ¿Cuál es tu trabajo? Great work! We have started to identify what we know and need to know. Woodland Park Zoo has also prepared a video for us with more information. While we watch this video we need to pay special attention to the following (see slide).

¿Qué saben ahora? ¿Qué saben? ¿Necesitan ampliar alguno de estos temas? Animales: Ubicación: Problema: Nuestro rol: ¿Qué información adicional obtuvieron? Now that we have learned more about the problem we have been asked to solve, let’s revisit our Knows and Need to Knows. Can we add more information to the first four questions? Add in anything new you learned from the video. What other information did you gain while watching the video?

¿Que necesitan saber? ¿Qué información adicional necesitan para resolver este problema? 1. 2. 3. 4. 5. 6. Let’s review the things we still need to learn about. Have we answered any of our previous Need to Knows? Can we add any new things we should learn about?

Discusión Después de leer la carta y revisar el video, coleccionaron una gran lista de cosas que ya saben y cosas que necesitan investigar. Tu profesor continuará guiándoles a través de los siguientes pasos para resolver este problema. ¡Esperamos con interés trabajar con ustedes en este problema y conocerles en el zoológico de Woodland Park! That concludes your research for the day. Next time, you will create a “problem statement” that will help guide your research and plan out how you will gather the information you need. After that, you will present to your peers what you have found thus far. You will also make a list of questions to ask the zoo staff when you visit. The staff at the zoo is very knowledgeable and are a great resource for you during your research. Thank you for helping Woodland Park Zoo solve this tough problem!

El parque zoológico de Woodland salva a los animales y sus hábitats a través del liderazgo conservacionista y las experiencias interesantes, inspirando a las personas a aprender, cuidar y actuar.

www.zoo.org