dentición Crecen de los 6 a 10 meses

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
Advertisements

Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Entrada: Mi presentación [En el libro importante] Answer the following questions about the speaking presentation for the final exam in complete sentences:
¿Qué compras en el supermercado? Unidad 7 Lección 1 El Vocabulario.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
Que tiempo hace 2? ?.
Tener - to have. ‘Tener’ is also a stem-changing verb. It has regular -er endings but the stem changes from -e to -ie. ‘Tener’ is also a ‘go’ verb. This.
SP1 19/9/11. Hoy: We will learn how to ask about the weather A variety of ways to respond to that question Look at pictures and forecasts and describe.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Lunes el 28 de noviembrePreparación para el examen objetivo: estar preparados para la preparación para el examen as tapas Me habría Por lo Era más limpio.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Time in Spanish Nivel 1. Telling time inSpanish  Time is not TOO different in Spanish.  It is formatted the way time used to be told in English.  It.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
The future tense How do we use it? How do we write it? When do we use it?
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Past tense: Preterite & Imperfect.  (Yo) Estaba – I was (Tú) Estabas – You were (Él/Ella/Usted) Estaba – He/ She/ It was (Nosotros/as) Estábamos.
Objetivo What I will learn I will memorize the skit and be able to put it in context. That means I will be able to understand the vocabulary. How I will.
4 de enero de  Escribe 2 párrafos describiendo que ustedes hicieron durante la vacación del invierno. (el mínimo de 5 frases por cada párrafo.
How to modify a noun with another noun. How do we do that? De.
Me llamo _____________ Clase 701 La fecha es el 12 de enero del 2016 Proposito 39b PROYECTO: CAPITULO 4 – LA PIRAMIDE DE ALIMENTOS Leer las instrucciones.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
«From seed to plant» Unit 4 Presentación Oral. La presentación consiste en declamar el siguiente poema: From seed to plant Take a little seed, put it.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
GUSTAR NP33 To please (Like). 1. Use “Gustar” to say…  What pleases someone or what someone likes. A mí me gusta(n) = I like A tí te gusta(n) = you like.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Saber vs. Conocer To Know. Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Tocar. Tocar To say what you have to do, what your duties are, or whose turn it is to do something, use the verb tocar followed by an infinitive. Tocar.
Los Mandatos El imperativo página cinco. Affirmative Tú Commands What do they mean? Affirmative commands ____________ someone _____________ something.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Essential questions: How do I use some irregular verbs?
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
How to Wash the Dishes in a Restaurant
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
First Grade Dual High Frequency Words
Bein’ Bossy Positive Tú Commands.
Salud prenatal Cuídese usted mismo y a su bebe precioso con una boca sana La salud de sus dientes durante el embarazo es seguro y muy importante! Modulo.
Los dientes de su bebe son importantes
Intro. Al Proyecto de Trabajadores para la Salud Oral en la Comunidad
Cual es la causa mas común de la enfermedad crónica infantil?
Los Mandatos Indirectos
El Imperfecto Español 2.
El biberón y amamantar La leche del pecho es lo mejor para su bebé!
Irregular “Yo” GN7.
Dientes saludables/ insaludable
Egg Baby Project Spanish II.
Cómo eres tú?.
You will be working in pairs
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Mira el dibujo y e indica donde está la primera cosa con relación a la segunda. (Look at the drawing and indicate where the first thing is in relation.
Teeth Hygiene.
El futuro perfecto Español 4 Superior.
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Gustar (To Please) like.
Ignacio Roberto Patricia
Step 2- Periodontitis and Gingivitis
La Fecha: Hoy es miércoles, 24 de septiembre Tema: Numbers Obj: SWBAT use numbers in Spanish from to talk about quantities (months in a.
Quasimodo: Contestar ¿Te gusta hablar con amigos? ¿Cómo estás?
La Fecha: Hoy es miércoles, 24 de septiembre Tema: Numbers Obj: SWBAT use numbers in Spanish from to talk about quantities (months in a.
You will write a brief poem that you will recite to your teacher.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Jugar.
DAILY ROUTINES Mrs. Andrea Posada. PRONOUNS TALKING ABOUT DAILY ROUTINES To talk about daily routines, you use the present simple To talk about daily.
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

dentición Crecen de los 6 a 10 meses UCLA Proyecto de Trabajadores para la Salud Oral en la Comunidad Modulo 7: Dentición y Chupones Baby teeth come in at about 6-10 m old

Calmando a su bebe Suavemente dele un masaje a la encía de su bebé Anillo de denticion frío No lo congele. Esto puede quemarle la encía . No use gel de dentición UCLA Proyecto de Trabajadores para la Salud Oral en la Comunidad Modulo 7: Dentición y Chupones

Como limpiar los chupones No “limpie” el chupón con su boca. Esta transmite las bacterias que causan caries a su bebé. UCLA Proyecto de Trabajadores para la Salud Oral en la Comunidad Modulo 7: Dentición y Chupones Never put a string on the pacifier it could choke your baby Do not “clean” the pacifier in your mouth. This will pass germs/bacteria that cause cavities from your mouth to your baby!

Como limpiar los chupones No cubra el chupon de liquidos dulces Labe diariamente con jabón y agua tibia UCLA Proyecto de Trabajadores para la Salud Oral en la Comunidad Modulo 7: Dentición y Chupones