La Criatura Parte II By: SpanishPlans.org

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Advertisements

Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
How to make questions en español
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Hagan ahora: Copy notes on “GUSTAR” means to like, or to please
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
 What are some questions you could ask someone in Spanish about pastimes using the vocab and grammar we’ve learned so far this year?  Write down as many.
INDIRECT OBJECT PRONOUNS Gustar, Interesar, Aburrir.
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me llamo Baymax. Mi amigo se llama Hiro. El le gusta la comida china. Palabra del dia: comida.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Ir + a The Verb Ir + a : To go to.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Subject Pronouns and Ser
Español 1 23 de enero de 2017.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
¿Qué haces en la escuela?
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
Antes de empezar Interrogative words – question words
Subject Pronouns and Ser
First Grade Dual High Frequency Words
Subject Pronouns and Ser
Español 1 13 de febrero de 2017.
Español 1 16 de febrero de 2017.
a friend in need is a friend indeed
Hoy es lunes 9 octubre 2017.
Subject Pronouns and Ser
Los doce días de Navidad Versión: PROFE y la clase de español
Español 1 10 de febrero de 2017.
El objetivo We are learning to conjugate the verb “ir” for all subjects.
THE VERB IR ©2016 Sra. Cruz.
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Subject Pronouns and Ser
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
ENGLISH 3rd. Grade 3RD. UNIT.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
The Verb TENER.
Ir – “to go” Verb # 4.
Hoy es viernes el 11 de marzo Today is Friday, March 11
Adverbs of Frequency Adverbs of Frequency 1 Adverbs of frequency are used to say how often you do something or something happens. He always studies.
Saquen papel y un lápiz, por favor.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
escrito por Martina Bex
Tapas The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser
Due Now: Write your name on board for presentations
Práctica para el examen oral 2.1
Describe a las personas con una frase completa.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
1. A ¿En qué clase tienes que escribir informes?
Saquen la hoja de práctica
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
IR + a + infinitive The simple future.
Identify each activity in Spanish:
Transcripción de la presentación:

La Criatura Parte II By: SpanishPlans.org A follow up to “La Criatura” by Martina Bex: http://martinabex.com/2015/04/08/teaching-other-verb-forms-a-reading-for-spanish-1/ https://www.teacherspayteachers.com/Product/Reading-La-criatura-1802980 Copyright © 2015 Martina Bex ● www.martinabex.com ● The Comprehensible Classroom Copyright © 2015 Martina Bex ● www.martinabex.com ● The Comprehensible Classroom Copyright © 2015 Martina Bex ● www.martinabex.com ● The Comprehensible Classroom Copyright © 2015 Martina Bex ● www.martinabex.com ● The Comprehensible Classroom

Connect with us www.SpanishPlans.org www.SpanishTeacherShop.com www.facebook.com/SpanishPlans www.pinterest.com/SpanishPlans www.instagram.com/SpanishPlans www.twitter.com/SpanishPlans www.SpanishPlans.org/connect For more Stories, visit our Storytelling posts on our blog: https://spanishplans.org/tag/storytelling-2/ Or visit our Storytelling Category for lessons: https://www.teacherspayteachers.com/Store/Spanishplans/Category/Storytelling https://www.teacherspayteachers.com/Store/Spanishplans

After using La Criatura by Martina Bex, you can use this story as a continuation. Have 2 students in the class play the roles of the students as you tell the story and have 2 other students standing by to be the teacher and his wife. Suggestion: Edit the story by inserting names of students in place of “el chico” y “la chica” and a science teacher at your school in place of “el profe de ciencias”.

El chico y la chica están en la escuela. Ellos buscan al profe de ciencias. Se escapó. Desapareció. Ellos corren al parque (park). El profe no está en el parque. Otro chicho está en parque. Él está muy asustado. (scared) :-0

El chico le pregunta a él –¿Qué pasó?- El chico está taaaaaaan asustado que él no puede hablar. Solo dice –Una cri-cri-cri-atura….- El chico y la chica van a una pizzería porque saben que al profe le gusta la pizza.

En la pizzería…. Los chicos buscan al profe. Pero no está. Una mujer está en la pizzería. La chica le pregunta a la mujer- ¡¿Qué pasó?!- La mujer está enojada… porque alguien comió (ate) todas las pizzas. No hay más. Los chicos corren a la casa del profe.

Van a la casa del profe. Ellos tocan la puerta <toc toc>. La esposa del profe abre la puerta. Los chicos le preguntan - ¿Profe está aquí?-

- Sí, su profe está aqui. Él duerme en el sofá. Está muy lleno. – Los chicos preguntan – ¿Pero es normal? ¿Es una criatura? La señora grita. – ¿¡QUE?! Ustedes son groseros-. Ella está molesta con los estudiantes por decir que su esposo es una criatura.

El profe escucha la voz de su esposa. Él va a la puerta. Habla con su esposa -¿Quién está en la puerta?- -Hay dos estudiantes- dice la señora. -Hola, estudiantes.- dice el profe.

Los chicos están confundidos. (confused) :-0 … Los chicos están confundidos. (confused) :-0 …. porque el profe es normal. No es una criatura. La chica le pregunta al profe - ¿Qué pasó? /¿Tú no eres una criatura?- El profe dice – En la escuela yo tenía (had) hambre. Cuando tengo hambre, no soy yo.