Hoy es lunes 16 octubre 2017
Review 5 minutes before the test BELL WORK Review 5 minutes before the test
OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo realizar un test sobre todo lo que he aprendido en Español 1 I can do a test about all I have learnt in Spanish 1 BUENA SUERTE GOOD LUCK
SUMMATIVE TEST 35 minutes
If you are finished with the test… 1. Search on the Internet using your computer how to say these words in Spanish: Clock: Time: 2. Search on the Internet using your computer information about how to say the time in Spanish and write the following in Spanish: 1:00 am 2:00 am
Hoy es martes 17 octubre 2017
Write the Spanish number that completes each math equation: BELL WORK Write the Spanish number that completes each math equation: Ocho+cuatro= Veintiuno-doce= Treinta-quince= Catorce+seis= Dieciocho-siete=
REPASO / Review 1: UNO 2: DOS 3: TRES 4: CUATRO 5: CINCO 6: SEIS 7: SIETE 8: OCHO 9: NUEVE 10: DIEZ
REPASO / Review 11: ONCE 12: DOCE 13: TRECE 14: CATORCE 15: QUINCE 16: DIECISEIS 17: DIECISIETE 18: DIECIOCHO 19: DIECINUEVE 20: VEINTE
REPASO / Review 21: VEINTIUNO 22: VEINTIDOS 23: VEINTITRES 24: VEINTICUATRO 25: VEINTICINCO 26: VEINTISEIS 27: VEINTISIETE 28: VEINTIOCHO 29: VEINTINUEVE 30: TREINTA
OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo preguntar sobre la hora en Español I can ask for the time in Spanish Puedo decir la hora en Español I can tell the time in Spanish
Actividad 1 Write this dialogue. Do you recognize some of these words Actividad 1 Write this dialogue. Do you recognize some of these words? Underline the words you recognize and try to guess the meaning of the whole dialogue. Raúl: ¡Hola Sofía! ¿Qué hora es? Sofía: Son las ocho y cuarto. Raúl: Gracias. ¿Qué haces normalmente por la mañana? Sofía: Me levanto a las siete. Luego, me ducho y desayuno. Normalmente salgo a las ocho. Raúl: Ah, vale. Entonces, ¿cuándo almuerzas? Sofía: Suelo almorzar a la una. Raúl: Claro. ¡Adiós! Sofía: ¡Hasta luego!
Actividad 2 Watch this video and try to guess which is the Spanish expression: To ask somebody what time it is: To tell It’s noon To tell It’s midnight
Telling the time Modeled Telling the time is easy in Spanish, and very similar to English. To ask the time, you just use the question ¿Qué hora es? (literally: "What hour is it?"). To answer, you use this construction: Son las [hours] y [minutes] So, Son las tres y veinte would mean "It's twenty past three".
In Spanish when telling the time, we use the verb ser(to be) as in English when saying: 1 o’clock, uses the singular form, es (it is). Es la una. It is one o’clock. 2-12 o'clock, use the plural form, son (they are). Son las dos / cuatro / ocho (horas), etc. It is 2, 4, 8 o'clock.
Adding the bits & pieces to the time in Spanish y + minutes: the hour + y (and) + number of minutes Es la una y diez. = It’s 1.10. Son las ocho y veinticinco. = It’s 8.25. y cuarto = quarter past (and a quarter) Es la una y cuarto. = It is 1.15. Son las ocho y cuarto. = It is 8.15. y media = half past (and a half) Es la una y media. = It is 1.30 (lit. one and a half). Son las ocho y media. = It is 8.30 (lit. eight and a half).
menos After the half hour, use the following hour + menos (minus) the number of minutes. Es la una menos diez. = It is 12.50 (One minus ten). Son las ocho menos veinticinco. = It is 7.35 (Eight minus twenty- five). menos cuarto = Quarter to (less a cuarto) Es la una menos cuarto. = It’s a quarter to one (12.45). Son las ocho menos cuarto. = It’s a quarter to eight (7.45).
Main sentences and vocabulary Horas y minutos Hours and minutes ¿Qué hora es? What time is it? Son las [hours] y [minutes] It’s … Son las [hours] en punto It’s [hour] o’clock Son las [hour] y cuarto It’s a quarter-past [hour] Son las [hour] y media It’s half-past [hour] Son las [hour] menos cuarto It’s quarter-to [hour] De la mañana a.m De la tarde p.m Es mediodía It’s noon Es medianoche It’s midnight
Son las cinco Son las ocho. Son las dos en punto. ¿Qué hora es? ____________________Write in English____________________ Son las cinco Son las ocho. Son las dos en punto.
Es la una Es mediodía Es medianoche ¿Qué hora es? ____________________Write in English____________________ Es la una Es mediodía Es medianoche
Son las dos y media. Son las dos y cuarto. Son las dos y diez. ¿Qué hora es? ____________________Write in English____________________ Son las dos y media. Son las dos y cuarto. Son las dos y diez.
Hoy es miércoles 18 octubre 2017
Hoy es jueves 19 octubre 2017
¿Qué hora es? ____________________Write in English____________________ BELL WORK Son las ocho y veinte. Son las nueve y cinco. Es la una y media.
OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo preguntar sobre la hora en Español (II) I can ask for the time in Spanish Puedo decir la hora en Español (II) I can tell the time in Spanish
Actividades Abrid el libro por la página 20. Repaso. La profesora lee las horas en la página 20. Realizad los ejercicios 25 y 26.
Soluciones Ejercicio 25 1. A 2. B 3. B 4. B 5. A 6. B 7. A 8. A
Soluciones Ejercicio 26 1. Son la cuatro de la tarde 2. Es mediodía 3. Son las cinco menos cuarto de la mañana 4. Es la una y cuarto de la tarde 5. Son las seis y diez de la mañana 6. Son las nueve y cinco de la mañana
Actividad Translate Spanish to English Son las cinco y cuarto de la mañana Es mediodía Son las once menos diez de la noche Es medianoche Translate English into Spanish It is 1:30 in the afternoon It is exactly 2:00 It’s 7:15 in the evening It’s 9:55 at night
Actividad en parejas Número Uno. Give the following in Spanish. Check your partner. Número Dos. Give the following in Spanish. Check your partner.
Actividad. Design your own watch. 1. Give you a time to put on your watch. 2. Exchange times with at least 12 other people by asking each other: ¿Qué hora es?
COMPUTER GAMES Decir la hora http://www.jugarconjuegos.com/juego/juego-horas.htm Quizlet Las horas https://creaconlaura.blogspot.com/2009/03/que-hora-es-otro-juego- para-aprender-la.html
Hoy es viernes 20 octubre 2017
¿Qué hora es? ____________________Write in English____________________ BELL WORK Son las ocho menos cinco. Son las siete menos diez. Es la una menos veinte.
Independent work A. 8:15 B. 10:30 C. 11:15 D. 2:13 E. 1:26 F. 15:30 G. 4:55 H. 9:45 I. 11:40 J. 12:35 K. 4:15 L. 2:30
Actividad final Independence practice Do you remember this dialogue Actividad final Independence practice Do you remember this dialogue? Translate into Spanish the dialogue. Raúl: ¡Hola Sofía! ¿Qué hora es? Sofía: Son las ocho y cuarto. Raúl: Gracias. ¿Qué haces normalmente por la mañana? Sofía: Me levanto a las siete. Luego, me ducho y desayuno. Normalmente salgo a las ocho. Raúl: Ah, vale. Entonces, ¿cuándo almuerzas? Sofía: Suelo almorzar a la una. Raúl: Claro. ¡Adiós! Sofía: ¡Hasta luego!
Respuesta Actividad final Independence practice Raúl: Hi Sofía! What time is it? Sofía: It's 8:15. Raúl: Thanks. What do you normally do in the morning? Sofía: I get up at 7:00. Then, I have a shower and eat breakfast. Usually, I leave at 8:00. Raúl: Ah, ok. So, when do you have lunch? Sofía: I normally have lunch at 1:00. Raúl: Ok. Goodbye! Sofía: See you!
HOJA DE ACTIVIDADES ¿Qué hora es? Homework HOJA DE ACTIVIDADES ¿Qué hora es?