Interpretación de Video para Staff no médico y Oficiales de Partido

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Advertisements

What kind of verb is JUGAR? An ________ VERB. It is also a Stem-Changing verb. What stem-changing verb did we see a few chapters ago? _________________.
Miércoles 17 de marzo Las partes del cuerpo. Su doku con colores With a partner can you put the colours in the right place so that each column and row.
Los verbos -ar Una práctica con papelitos. Los papelitos Corten los rectángulos con tijeras.
Reflexive Verbs & Pronouns Discussing daily routines.
El cuerpo humano.
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
REVIEW OF FIRST SEMESTER PRESENTATION OF VOCAB 5A SPORTS AND COLORS SPANISH I SPANISH I Chapter 5.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Objetivo: To be able to say how long something has been going on When something has been going on for a period of time and is still going on: I have been.
YoYou are John Cena…… Champion Boxer for 2012 Mike Tyson wants to dethrone you!! Do you have what it takes to maintain your title????
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Spanish 2 Chapter 7A March 11th, Repaso Rápido Contestan las preguntas…. Modelo: ¿Qué lleva Carlos cuando está trabajando en la oficina? Carlos.
¡Los deportes! ¿Qué te gusta jugar? Write and respond to the following: You are on a trip in a Spanish speaking.
9 de diciembre. Turn in Homework!! -Remember when the bell rings and the door shuts you should be in your seat. -10 minutes of quiet time.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Copyright © 2006 MES-English.com El Cuerpo Humano.
Viernes el 4 de diciembre Períodos 1, 2 y 9. Have your homework (paquete pgs ) out and ready to be checked right away. Quiz your partner on vocab.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
-COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 40A &
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Hace + Tiempo. La Pregunta ¿Cuánto tiempo + hace que + verbo en el presente? How long have you been ____?
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¿Cuánto tiempo hace que…? You can ask when something happened in Spanish by using: ¿Cuándo + [preterit verb]…? ¿Cuándo llegaste a la clínica? When did.
Go to cessarsc9.wixsite.com/clasedeespanol Click in this icon to see the presentation.
THE SERGEANT – MAJOR MORRIS Ms. White Mr. White Herbert White.
TODOS PODEMOS participaR
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will and influence. You will now learn how to use the subjunctive with.
Number and Gender of Nouns in Spanish Número y Género de los Nombres en Español POP-UP GAME JUEGO.
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
¿Qué hora es?.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will and influence. You will now learn how to use the subjunctive with.
JUGAR = TO PLAY.
First Grade Dual High Frequency Words
Dientes saludables/ insaludable
¿Qué hora es?.
Stem Change Verbs.
Notes #17: Perfect Tense Present & participles.
Vámonos Write down three things that you DID (past tense) to get ready for school this morning in Spansih. All three should be reflexive verbs- so “comer,
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will and influence. You will now learn how to use the subjunctive with.
You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Aim: To review listening strategies
Regular AR VERBS.
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will and influence. You will now learn how to use the subjunctive with.
Prepárate para la prueba
¿Cuánto tiempo hace que canta esa nota?
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
Vamonos Estoy bien. b. Estoy mal c. Estoy asi asi
In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will and influence. You will now learn how to use the subjunctive with.
Stem-Changing Verbs (pág. 170, 172)
Vámonos Yo _______ cepillo el pelo. a) nos Julio _______ ducha. b) te
Quasimodo: If you were here on Thursday:
Jugar.
Telling Time.
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Part I: Follow the excercises done in class
Transcripción de la presentación:

Interpretación de Video para Staff no médico y Oficiales de Partido Welcome to World Rugby’s on-line video interpretation educational module This module has been developed to promote consistency in video interpretation across teams, tournaments and Unions

Manejo de lesiones de crÁneo La responsabilidad de identificar lesiones de cabeza en rugby no es exclusiva de los médicos de equipo y el staff médico del día del partido. Todos los oficiales tienen un rol ayudando a identificar potenciales lesiones de cabeza. Si usted tiene una sospecha de una lesión de cabeza, reporte su preocupación a su médico de equipo o al Match Day Doctor para que ellos puedan rever al jugador y el video. Su responsabilidad es identificar y reportar. Match officials and coaching staff have a responsibility to assist in identifying suspicious head injuries. Your responsibility is to IDENTIFY and REPORT

IdentifICAR y REPORTAR Los siguientes signos pueden verse desde el costado de la cancha o en el video. Postura Tónica (una forma de ataque o convulsión) Alteración del Equilibrio o Inestabilidad (ataxia) Sospecha de Pérdida de Conocimiento (sospecha de knock out) Jugador Aturdido (Mirada vacía o en blanco) There are four key signs that you may see from the side-line or on video. Your responsibility to protect the players means that you are required to IDENTIFY and REPORT these signs. The four signs are:

Postura TÓNICA SIGNOS CLÁSICOS DE POSTURA TÓNICA Es un tipo de ataque o convulsión Después de que un jugador cae al suelo, uno o ambos miembros superiores se mantienen rígidos extendidos por 5-10 segundos. Los brazos están en el aire y el jugador parece estar inconciente Mirar en el siguiente video al jugador ’14 Negro’ y su brazo derecho extendido

POSTURA TÓNICA - EJEMPLO In this video you should note the rigid right arm of Black 14 after he falls to the ground. This is known as tonic posturing

AlteraciÓn del equilibrio / inestable TAMBIÉN CONOCIDO COMO ATAXIA Típicamente el jugador está lento para levantarse del suelo después de un golpe en la cabeza El jugador puede estar inestable sentado o levantándose Una vez que el jugador se levanta, puede estar inestable en sus primeros pasos cuando intenta retomar el partido. A menudo el jugador evita participar del juego inmediatamente. Mirar al jugador ‘4 Blanco’ en el siguiente video y su inestabilidad después de la lesión

ATAXIA - EJEMPLO Watch 4 White, he is unsteady on rising, unsteady with his early steps and returns to the ground after trying to get back into play

SOSPECHA DE PÉRDIDA DE CONCIENCIA Pérdida de Conciencia (knock out) Después de un trauma en la cabeza el jugador puede yacer inmóvil en el suelo por mas de 5 segundos. El jugador a menudo es visto caer sin acción de protección Se puede ver también que el jugador no tenga control de cuello cuando cae, lo que comunmente se denomina “muñeca de trapo” En el siguiente video, ver el jugador ’13 Dorado’ y su pérdida de protección cuando cae al suelo The key signs of a loss of consciousness are lying still on the ground for more than 5 seconds, no protective action when falling to the ground or no neck control when falling to the ground

SOSPECHA DE PÉRDIDA DE CONOCIMIENTO (EJEMPLO)

CLARAMENTE ATURDIDO Un jugador aturdido tiene: Una Mirada en blanco o al vacío post trauma cefálico Puede no responder como es esperable a preguntas o instrucciones Puede querer quedarse en el suelo Este signo se puede ver en video pero es mas fácilmente visto en observaciones cercanas Mirar al jugador ’12 Negro’ en el siguiente video y la mirada vacía en el video con acercamiento

CLARAMENTE ATURDIDO - EJEMPLO

ResponsABILIDAD: IDENTIFICAR Y REPORTAR