ESPAÑOL 1, el 13 de octubre a la clase de ESPAÑOL.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1Mallinger. PRACTICE REWRITING THE FOLLOWING SENTENCES BY REPLACING THE UNDERLINED PORTION WITH A DIRECT OBJECT PRONOUN. EACH PRACTICE SENTENCE IS FOLLOWED.
Advertisements

Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
Ahora Saquen la tarea: Take out your homework to be checked. Copy down and translate the following: –It is 3:00. –It is 1:15 p.m. –It is 8:30 a.m. –It.
¿Cuánto? or mucho Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
1st – Turn yesterday’s homework into the basket (check that your name and H/W # is on it!). >>>We will check Tuesday’s H/W from the packet together after.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room deciembre de 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
Hoy es lunes, el 27 de abril. ESPONJA: Respondan a las preguntas y usen la información en los parentesis.: 1. ¿Qué reciben ustedes? (unas cartas) 2. ¿Qué.
Spanish 3 Agenda Mayo. El 1/2 de Mayo Anuncios: Chapter 6 test 5/9 y 5/10 Objetivo: Aprender como usar Haber (6.1) p.240 Trabajos en la clase: Tarea:
Sra. Oddo ☺ Tutoring Wednesdays Room Noviembre 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level.
World Language Survey 28 de abril de
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Calentamiento Write the answers to each question.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
(EN ESPAÑOL) YOU WILL SEE A QUESTION, AN ANSWER OR A PHRASE. YOUR GOAL IS TO FIGURE OUT HOW TO ANSWER IT, WHAT THE QUESTION SHOULD BE OR A RESPONSE. WRITE.
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
Calentamiento Answer the question in Spanish or write the Spanish vocab phrase that matches the picture you see: 1)¿Qué tiempo hace?2) 3) 4) 5)6)
Come in quietly. WARM-UP: (Vy, Aden, Claire) 1.What time is it? 2.It is 7:45a.m. 3.What time is Spanish class? 4.It is at 10:20a.m. 5.Whose is the notebook?
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Español II Señora Rushing Salón 125. Yo.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
¿Qué hicieron en la clase de Español hoy? Follow the power point slides to read announcements and activities. You will need your notebook and will be recording.
October 27-30, 2015 Name: _____________ Homework Checklist MON.TUES.WED.THURS.FRI. ☐ RAZ Kids Listen to the book, record yourself reading the book and.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
701 (pd. 4, rm. 209) -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono?. What will we do today??? Learn how to ask age questions Learn how to tell your age. Learn how to ask and.
ESPAÑOL 1, el 12 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Dec , 2015 Name: _____________
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Alter-Ego Project Exercise 1
Español 3Honores – Semana 7 del 9/19 – 9/23
Come in quietly. WARM-UP: (Mathea, Olivia, Xander) What time is it?
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
Jan. 3-6, 2017 Name: _____________
HACER AHORA GO OVER TAREA FROM ONE-NOTE AL RAP.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
601 pd. 5 COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY, FEBRUARY 24th Whatever.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 16 de octubre Toma asiento
PROJECT DUE on MONDAY, MAY 22
ESPAÑOL 1, el 11 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Jan , 2016 Name: _____________
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Vámonos Write down three things that you DID (past tense) to get ready for school this morning in Spansih. All three should be reflexive verbs- so “comer,
Las Formas en Español El triángulo El cuadrado El círculo
Write in Spanish (See pag 96)
La Rutina Diara Practice describing the routines of the people in the following pictures. Remember to think about routines for weekdays (lunes – viernes)
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Hoy es lunes el veintidos de octubre
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
Hoy es jueves el 16 de octubre Hoy es lunes el 20 de octubre
Antes de empezar - create this T-Chart
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Día número 44 Español 1—Acelerado
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
Write questions with the following verbs using indirect object pronouns. Then, turn to a partner and ask and answer the questions. Modelo: ¿A quién le.
Quasimodo: Check your homework!
Quasimodo: Answer the following questions with complete sentences.
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

ESPAÑOL 1, el 13 de octubre a la clase de ESPAÑOL

¡OJO!: PRUEBA 2 (QUIZ) Lunes 1.) Tiempo a) ¿Qué hora es? b.) ¿A qué hora es? 2.) Números a.) identificación b.) matemáticas c.) ¿Cuántos hay? La hora p.24 Los números p.16 y p.63 Buena Suerte (good luck) 

Homework for today (reminder!) Hold on to your homework practice that was due today – I will check it Monday. You should have the numbers 1-60 spelling practice and the answer to the questions on Wednesday’s ppt. slide. -Responses should be in your notebook.

La Tarea para lunes VHL online práctica con números y la hora.