Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 15 de noviembre de 2016

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Las palabras interrogativas
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Preguntas y respuestas
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers.
Spanish Class Mrs. Rogers.
Spanish Class Mrs. Rogers.
Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 7 de diciembre de 2016
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 20 de setiembre de 2016
Las Palabras Interrogativas
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
MONTHS Miércoles 5 de octubre de 2016
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin: Capitals 16 de noviembre de 2016
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
CLASSROOM ARTICLES EXCEPTIONS 15 de setiembre de 2016
Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 12 de diciembre de 2016
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
MONTHS Martes 4 de octubre de 2016
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 19 de setiembre de 2016
Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 5 de diciembre de 2016
Las Palabras Interrogativas
MONTHS Miércoles 7 de marzo de 2018
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Where are you from? ¿De dónde es él? ¿De dónde eres?
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. La casa. 16 de octubre de 2017
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Palabras Interrogativas
Transcripción de la presentación:

Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 15 de noviembre de 2016 Clase de español Jacksonville Commons Middle School Origin 15 de noviembre de 2016

EQ: How do we ask and answer about origin in Spanish? AGENDA: Review concepts about origin. Present the plural forms referring asking and answering about origin. Practice asking and correcting the statements. TAREA (homework) RETROALIMENTACIÓN (feedback)

¿De dónde son? Nosotros somos estadounidenses. Nosotras somos estadounidenses. You may hear people from the US being called “norteamericanos.” Because México and Canada are also located in North America, it is actually better to call them “estadounidenses.”

Spanish Class Mrs. Rogers. How do I change the question when talking about more the one person? ¿De dónde son_______? Then he or she will answer _______ son de_______ (name of the country). Somos de… ¿De dónde es ella ? s son Son de…

Spanish Class Mrs. Rogers. How do I change the question when refering to a males? ¿De dónde son_______? Then he or she will answer _______ son de_______ (name of the country). Somos de… ¿De dónde es ? son ellos Son de…

Spanish Class Mrs. Rogers. How do I change the question when refering to a males and females? ¿De dónde son_______? Then he or she will answer _______ son de_______ (name of the country). Somos de… ¿De dónde son ? ellos Son de… Gender rule: 2 feminine ellas 2 masculine ellos At least one masculine ellos

Son de… _______ son de_______. Task 1: Ask your classmates ¿De dónde son_______? Then he or she will answer _______ son de_______. Rosa y Susana Ana y José Samuel y Marcos Aldo y Elisa ¿De dónde son ellos? ¿De dónde son ellas? Carlos y Mario Rita y Marta Son de… Sofía y Marisa Maria y Olga Pedro y Dolores

Task 3: Correct all the errors in the statement that show below. Nombre (name) País (country) Oración (Statement) Correct Statment 1 Rosa y Ana Venezuela Ellos son de Venezuela. 2 Luis y Maria Argentina Soy de Argentina. 3 Carmen Perú Somos de Perú. 4 Carlos y José Ecuador Ellas son de Ecuador. 5 Rosario Colombia Él es de Colombia. 6 Mario y Aldo Bolivia Es de Bolivia. 7 Sonia y Alberto Panamá Ellas son de Panamá. 8 Costa Rica Él es de Costa Rica. 9 Ana y Luis Honduras Ellas son de Honduras.

TAREA How do you ask and answer when referring to multiple places of origin? How do you refer to a multiple females? How do you refer to multiples masculine? How do you refer when there are feminine and masculine?

RETROALIMENTACIÓN What was the hardest and the easiest part of the class? Tell me one thing you learn today? Do you have any questions? Nos vemos (see you) mañana…

¡Excelente trabajo! ❝Language is the road map of a culture. It tells you where its people come from and where they are going.❞   ‒Rita Mae Brown