Los Juegos Olímpicos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Stem-changing verbs.
Advertisements

TAREA Para MAÑANA: 1. Drop the ending (-ar, -er, -ir) 2. Identify the subject 3. Extra Step 2.5: Change the stem 0. Decide if it’s a regular verb.
Bellwork I can learn how to conjugate stem-changing verbs in Present Tense. Puedo aprender a conjugar los verbos que cambian en el tallo en Tiempo Presente.
Write the correct Spanish words for the English words
La Educación - Vocabulario
Stem-Changing Verbs Los Verbos de Cambio Radical “Boot Verbs”
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Stem-Changing Verbs e  ie e  i o  ue u  ue.
Conjugate the following verbs in the present tense:
STEM-CHANGING VERBS a.k.a.=BOOT VERBS.
Stem Changing Verbs Cambios de Raíz.
O-ue stem changing verbs
Verbs that are also called
(verbos con cambios radicales)
Calimiento- Bell Work 5.3 Unscramble the following sentences.
Spanish Stem-Changing Verbs
Stem-Changing Verbs: e  ie, e  i, o  ue Los Verbos
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
STEM-CHANGING VERBS IN THE PRESENT TENSE
STEM-CHANGING VERBS IN THE PRESENT TENSE
Los verbos con cambio de raíz
Final Exam Topics Present tense conjugations Regular and irregular
El Pasado del Subjuntivo
Stem changers o-ue e-ie e-i u-ue (jugar)
E-IE O-UE E-I.
Los Juegos Olímpicos.
Stem-Changing Verbs: e —» ie and o-ue
Stem-Changing Verbs Los Verbos de Cambio Radical “Boot Verbs”
Stem-changing verbs o → ue.
La Familia y Verbos con Cambios en el Raiz
Stem Changing Verbs e ie Explanation of Stem-Changing Verbs
Saber Vs. Conocer Hace + (tiempo) + que Tan/Tanto ____ como
Stem-Changing Verbs Los Verbos de Cambio Radical “Boot Verbs”
Spanish 2 Unit 2 Tú día escolar.
Spanish Stem-Changing Verbs
Stem-Changing Verbs.
e->ie (inside the boot)
Present Tense Shoe Verbs
Los verbos de cambio radical
LOS VERBOS "BOTA".
Verbs like PENSAR: How does PENSAR stem-change?
Vámonos Complete the sentences with the correct form of jugar.
Día número 114—español 1 El 24 de febrero Horario Regular
Día número 116—español 1 El 28 de febrero Horario Regular
STEM-CHANGING VERBS IN THE PRESENT TENSE
Jugar – To play U UE Juego Jugamos Juegas Jugáis Juega Juegan.
STEM-CHANGING VERBS IN THE PRESENT TENSE
Stem-Changing Verbs Los Verbos de Cambio Radical “Boot Verbs”
Enfoque: Contestar preguntas (escribir y hablar)
Stem Changing Verbs aka “Boot” verbs
Verbos de cambio radical e  ie
Stem-Changing Verbs.
Calentamiento.
La ropa, stem-changing verbs
Hoy es_____, _____de __________
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
E-IE O-UE E-I.
Stem-Changing Verbs (pág. 170, 172)
Stem-changing verbs (boot verbs).
Español 1 Avancemos Lección 4.1
Stem-changing Verbs Español 1.
Español 1 Avancemos Lección 4.1
Stem-changing verbs Boot Verb boots Los verbos en botas.
e->ie o->ue e->i u->ue
Jugar.
Español 1 Avancemos Lección 4.1
e->ie o->ue e->i
e->ie o->ue e->i u->ue
STEM-CHANGING VERBS IN THE PRESENT TENSE
Transcripción de la presentación:

Los Juegos Olímpicos

Game Play On each round, you will answer 4 or 6 questions. The teacher will keep the time. You may have 10 seconds, or you may have 30 seconds. When the bell rings, drop your pencil and trade papers with the partner you are assigned. We will switch partners each round so you aren’t always against the same person.

Scoring Explanation Check the first answer. If you both got it right, you both get 1 point. If you got it right and your partner did not, you get 2 points, they get 0. If you got it wrong and your partner did not, you get 0 points, they get 2. If you both got it wrong, you both get 0. Repeat for each question in that round. Record your score total for each round.

Ronda 1 Translate the following verbs: (to answer)_______ (to respect)________ (to play)_______ (to think)_______ (to turn in)______ (to have lunch)_______

Ronda 1 Verbos: contestar respetar jugar pensar entregar almorzar

Ronda 2 Translate the following words (make sure you write the correct article): (lab)_______ (project)________ (locker)_______ (report)_______ (stapler)______ (rule)_______

El laboratorio El proyecto El armario El informe La grapadora La regla Ronda 2 Palabras: El laboratorio El proyecto El armario El informe La grapadora La regla

Ronda 3 Translate the following words: (always)______ (something)_______ (neither)_______ (never)_______ (someone)______ (no one)_______

Palabras afirmativas y negativas: Ronda 3 Palabras afirmativas y negativas: siempre algo tampoco nunca alguien nadie

Conjugate these O-UE verbs: Ronda 4 Conjugate these O-UE verbs: Poder / yo Almorzar / tú Encontrar / ella Dormir / nosotros

Ronda 4 O-UE Conjugation: Poder / yo puedo Almorzar / tú almuerzas Encontrar / ella encuentra Dormir / nosotros dormimos

Conjugate these verbs: Ronda 5 Conjugate these verbs: To start / ellos To understand / nosotras To want / yo To sleep / él

Ronda 5 Empezar / ellos EMPIEZAN/COMIENZAN E-IE Conjugation: Empezar / ellos EMPIEZAN/COMIENZAN Entender / nosotras ENTENDEMOS/COMPRENDEMOS Querer/ yo QUIERO Dormir/ él DUERME

Conjugate these verbs: Ronda 6 Conjugate these verbs: To serve / ustedes To ask for / vosotros To say / yo To have / usted

To serve / ustedes SIRVEN Ronda 6 E-I Translation: To serve / ustedes SIRVEN Pedir / vosotros PEDÍS To say / yo DIGO To have / usted TIENE

Matemáticas Stop and add up your points so far. Write down your points on the back of your paper (Rounds 1-6)

Conjugate these U-UE verbs: Ronda 7 Conjugate these U-UE verbs: To play / yo To play / tú To play / nosotros To play / ellas

To play / nosotros JUGAMOS Ronda 7 U-UE Conjugation To play / yo JUEGO To play / tú JUEGAS To play / nosotros JUGAMOS To play / ellas JUEGAN

Conjugate these stem-changing verbs: Ronda 8 Conjugate these stem-changing verbs: To cost / los refrescos To cost / la casa To come / ellos To sleep / nosotros

Ronda 8 Costar / los refrescos CUESTAN Costar / la casa CUESTA Mixed Conjugation: Costar / los refrescos CUESTAN Costar / la casa CUESTA Venir / ellos VIENEN Dormir / nosotros DORMIMOS

Conjugate these stem-changing verbs: Ronda 9 Conjugate these stem-changing verbs: To play / yo To think / ella To say / él To be able to / nosotros

To be able to / nosotros PODEMOS Ronda 9 Mixed Conjugation: To play / yo JUEGO To think / ella PIENSA To say / él DICE To be able to / nosotros PODEMOS

Translate these boot verb sentences (don’t forget subject pronouns) : Ronda 10 Translate these boot verb sentences (don’t forget subject pronouns) : I understand the class. The book costs a lot. They can run. You think a lot.

Yo entiendo la clase. EL libro cuesta mucho. Ellos pueden correr. Ronda 10 Translation: Yo entiendo la clase. EL libro cuesta mucho. Ellos pueden correr. Tú piensas mucho.

Translate these boot verb sentences (don’t forget subject pronouns) : Ronda 11 Translate these boot verb sentences (don’t forget subject pronouns) : We eat lunch at eleven. They have a big test. I don’t think anything.(double negative) They serve chicken.

Nosotros almorzamos a las once. Ellos tienen un examen grande. Ronda 11 Translation: Nosotros almorzamos a las once. Ellos tienen un examen grande. Yo no pienso nada. Ellos sirven pollo.

Translate these boot verb sentences (don’t forget subject pronouns) : Ronda 12 Translate these boot verb sentences (don’t forget subject pronouns) : I want my ID card. The girls play soccer. We can’t arrive late. They come to the party.

Ronda 12 Yo quiero mi carnet de identidad. Translations: Yo quiero mi carnet de identidad. Las chicas/niñas juegan al fútbol. Nosotros no podemos llegar tarde. Ellos vienen a la fiesta.

Matemáticas Stop and add up your points. (If you had gotten every question right and your partners had too, your total would be 24 since our last checkpoint.)