1 – querer que – 4 – regocijarse – 2 – ¡Nada de eso!– 5 – ojalá que –

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/2 – 2/6. 1.
Advertisements

Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 23 – 1/12 – 1/16.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/18 – 2/21.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 1/28 – 2/1 1.
Some famous Spanish artists José Clemente Orozco (Mexico)
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/23 – 2/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/11 – 5/15.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/9 – 3/13 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 23 – 1/11 – 1/15.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 32 – 3/14 – 3/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 11 – 10/14 – 10/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/19 – 1/22.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/19 – 1/22.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/21 – 3/25.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/7 – 3/11 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/8 – 2/12.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/8 – 2/12.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/1 – 2/5. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/22 – 2/26.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/1 – 2/5. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 38 – 4/25 – 4/29.
1 – constantemente – 4 – navegar – 2 – a causa de – 5 – chatear –
Español 3 Honores – Semana 12 – 4/03 – 4/07
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
Español 3 Honores – Semana 11 – 3/20 – 3/24
1 – I would live 5 – He would practice
Word of the day (Palabra del día) :
Español 3 Honores – Semana 13– 4/03 – 4/07
1 – el aumento – 4 – reducir – 2 – disminuir – 5 – los reglamentos –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
3 – más limpias que – 6 – tan altas como–
1 – mostrar – 4 – una pesadilla– 2 – deteriorar – 5 – el pronóstico–
martes 10/11 – Horario Regular 1 - caerse – 2 - cortarse –
Español 3 Honores – Semana 3 – 1/17 – 1/20
jueves 10/20 – Horario Regular
2 – Escriban 6 oraciones con las Palabras del día.
2 – ¿Cómo se dice en Inglés? 1 – las hormigas 2 – el sol 3 – la Pascua
1 – constantemente – 4 – navegar – 2 – a causa de – 5 – chatear –
Español 3 Honores – Semana 1 – 1/9 – 1/13
lunes 10/17 – Horario Regular
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
1 – sugerir que – 4 – sería buena idea
2 – ¿Cómo se dice en Español? 1 – It’s necessary that
2 – ¿Cómo se dice en Español? 1 – They say that
1 – acompañar – 4 – la entrada – 2 – ensayar – 5 – el ensayo –
1 – los guerreros – 4 – el héroe – 2 – acordar la paz– 5 – dios –
1 – Me deja frío – 4 – ¿Qué has oído de…?
1 – Mandato + – 5 – Presente Progresivo –
1 – sugiero que – 4 – recomiendo que –
1 – Eso me recuerda – 4 – intentar –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
1 – sugerir que – 4 – sería buena idea
1 – el mito – 4 – la moraleja – 2 – la leyenda – 5 – honrado –
1 – majo – 4 – de estatura mediana – 2 – amigable – 5 – pelirrojo/a –
1 – majo – 4 – de estatura mediana – 2 – amigable – 5 – pelirrojo/a –
jueves 10/19 – Horario Regular
martes 10/17 – Horario Regular
1 – los adelantos – 4 – el cuerpo – 2 – el ADN– 5 – impac tar –
1 – secarse – 5 – desvestirse – 2 – vestirse – 6 – enamorarse –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
2 – Videos de La receta favorita
1 – querer que – 4 – regocijarse – 2 – ¡Nada de eso!– 5 – ojalá que –
Transcripción de la presentación:

1 – querer que – 4 – regocijarse – 2 – ¡Nada de eso!– 5 – ojalá que – PARA EMPEZAR, TRABAJO EN CLASE & DEBERES Español 3 Honores – Semana 28 – 2/12 – 2/16 Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 28 – 2/12 – 2/16. 1 – querer que – 4 – regocijarse – 2 – ¡Nada de eso!– 5 – ojalá que – 3 – lamentarse – 6 – casarse – martes 2/13 – Horario Regular Warm-up (Para Empezar): Do this in “Para Empezar” under SEMANA 27 2 – ¿Cuáles son los VERBOS y conjugaciones DIES en el SUBJUNTIVO?

2 – Revisar Deber – Hoja canción Objective (Objetivo): Agenda: 1 – Revisar Para Empezar 2 – Revisar Deber – Hoja canción Objective (Objetivo): Introducing and changing a topic of conversation; expressing what needs to be done; expressing an opinion Standards (Normas): Standard: 1.1 Students engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions. Standard: 1.2 Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics. Standard: 1.3 Students present information, concepts, and ideas to an audience of listeners or readers on a variety of topics. Standard: 3.1 Students reinforce and further their knowledge of other disciplines through the foreign language. Standard: 5.1 Students use the language both within and beyond the school setting.  

3 – Texto p. 162 y 163 – Así se dice y Vocabulario – Vocabulario Introducing and changing a topic of conversation ¿Has leído algo de Gabriel García Márquez? Have you read something by Gabriel García Márquez? Eso me recuerda el concierto de anoche. That reminds me of last night’s concert. Eso me hace pensar en una pintura de Frida Kahlo. That brings to mind one of Frida Kahlo’s paintings. Cambiando de tema, ¿qué me dices de la danza folklórica? Changing subjects, what can you tell me about folkloric dance? Hablando del arte, ¿qué me cuentas de los museos en Guadalajara? Speaking of art what can you tell me about Guadalajara’s museums?

A propósito/Por cierto, ¿qué has oído de la nueva novela de Isabel Allende? By the way, what have you heard about Isabel Allende’s new novel?

antiguo(a) old; ancient to learn (to do something) aprender a + inf. contemporáneo(a) contemporary la danza el dibujo dance (as an art form) drawing diseñar to design la estatua statue la exhibición exhibition intentar to try la orquesta orchestra patrocinar to sponsor la pintura painting la escultura sculpture el escultor sculptor la artista (chica) artist la bailarina (chica) dancer (female) el bailarín dancer (male) el músico musician El/la cantante singer

Words that end in -ista can be masculine or feminine depending on the person they refer to: el artista, la artista. Likewise, the word modelo can be masculine or feminine: el modelo, la modelo. In these cases, the article indicates the gender of the person. Feminine words that begin with a stressed a- take el in the singular: el arte, las artes. la acuarela watercolor la cerámica pottery la cinematografía art of filmmaking el diseño por computadora computer-assisted design el grabado engraving la serigrafía silkscreening el tallado en madera woodworking el tejido weaving, knitting

Expressing what needs to be done 3 – Texto p. 164 – Así se dice – Vocabulario Expressing what needs to be done Hace falta que pintemos un nuevo mural. We need to paint a new mural Es necesario que busquemos nuevos artistas. Its necessary that we look for new artists. Para ser artista es importante que reconozcas tu talento. In order to be an artista it's important that you recognize your talent.

EL DEBER: martes 2/13 – 1 – Copien todo el Vocabulario (p. 162 y 163) 1 vez más y CDG p.46 y 47