To be able to say what I wear

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿ Qué ropas llevan? rojo negro verde rosa amarillo blanco azul naranja 8 Write the colour in spanish like in the example Extension:Write.
Advertisements

Present Continuous. Affirmative am is are + ___________-ing … Sujeto +
Past Continuous.
Conjugating Regular –ar Verbs
How to form the Present Progressive Tense
La Ropa/ Las Compras Los Colores Chelsea Napper Jasmine Hardy.
La camiseta me queda pequeña.
I. U4L1 Direct Object Pronouns Me= meNos= us Te= youOS= you plural Lo, La= it, him, herLos, Las= them.
-ER & -IR verbos regulares
Los sujetos Subjects. Los sujetos singulares Yo = I Tú = You (informal) Él = he / Ella = she / Usted (ud) = you (formal)
Page 233 The verb poder The Verb PODER The verb PODER means to be able to or can.
Direct Object Pronouns
Language Objective: I will learn how to utilize direct object pronouns
Para Empezar Hoy es lunes el diecinueve de noviembre Write the expressions below in Spanish. I have We have They have She has.
-AR Verbs. -AR verbs are verbs, or action words, that end in AR in the infinitive. Like To talk - Hablar.
Querer To want. Querer QUERER means to want It is an –ER verb The stem is: quer It is irregular Querer is known as a boot verb because the e changes to.
Singular Subjects Yo - I Tú - You (informal, singular) Él - He Ella -She Usted (Ud) - You (formal, singular)
A. New e→ie stem changing verbs B. Demonstrative Adjectives
Objetivos 1)To learn about where people speak Spanish 2) to find out what Spanish is really called 3) to revise the colours 4) to do some brain exercises.
As you come in, take out your school uniform descriptions from last lesson. Take 3 post-its from the front, and read other descriptions - write 2 comments.
unos pantalones una camisa una camiseta una falda un vestido
Los colores ¿Verdad o mentira?
Grammar Notes. Tener is a verb, so we conjugate it (like we do for ser) Yo tengo I have Nosotros/Nosotras tenemos We have Tú tienes You have (familiar)
Reflexive verbs. To say that people do something to or for themselves, you use reflexive verbs. For example, washing ones hands or brushing ones hair.
Los Complementos Directos (Direct Object Pronouns)
Direct Object Nouns & Pronouns
El verbo ser página veinticuatro. ¿Cómo se dice ser en inglés? ser = to be am, is, are.
El verbo ser página veinticuatro. ¿Cómo se dice ser en inglés? ser = to be am, is, are.
Ser part 2. Subject Pronouns in Spanish Singular Plural_______ Yo = I Nosotros = We (masculine/mixed group) Nosotras =We (feminine) Tú = You Él=He Ellos.
Spanish Miss Alos La ropa. LO: To describe what a person is wearing. To be able to ask questions. Success criteria I can describe what a person is wearing.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café
gustar with infinitives
Please write the following phrases in español:
Para Empezar 25/9/10 Please write the following phrases in español: 1.The T-shirt - 2.The pants - 3.The shoes - 4.The jacket - 5.Hat -
Los Apuntes: GUSTAR. What phrases are used to talk about what people like to do? Me gusta I like Nos gusta We like Te gusta You (familiar) like Os gusta.
LA ROPA Clothing. el abrigo – the coat la blusa – the blouse.
Complementos directos Direct objects receive the action of the verb in a sentence. They answer the question whom? Or what? about the verb. The direct object.
SER y ESTAR TO BE VERBS. SER – To Be Subject Pronoun Ending Yo El Ella Usted Tu Nosotros Ellos Ellas Ustedes SoySomos Eres SonEs.
6A Vocabulario Página 294.
Español II el 1 de noviembre. 2 nd Semester of Spanish Love Song 2 nd Semester of Spanish Love Song 1.
Spanish 1 Ser with adjectives.
The verb Ser + Making things agree
CapÍtulo 6 21 Slides in Total. la blusa the blouse el calcetín, pl. los calcetines the sock the socks la camisa the shirt.
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
Hoy es el 11 de junio The Present Tense OBJETIVO: To learn how to form the present tense of regular verbs.
En español no existe s. Ramons shoes =The shoes of Ramon Luisas black sweater = The black sweater of Luisa. The big house of Susan. Susans big house. =
In Spanish gustar means to be pleasing This is the equivalent to the English to like.
____________________ ¿Qué llevan? L/O: To use the new verb llevar to say what clothes people are wearing STARTER: Translate into Spanish (try without looking.
STARTER: ¡Encuentra al intruso!
Expressing possession
ALC 111 Miércoles el 9 de marzo. objetivo Yo puedo entender la conexión de sustantivos y adjetivos en español.
Jeopardy Los complementos directos El pretérito Los adjetivos demonstrativos TraduccionesVocabulario Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200.
A direct object pronoun tells who or what receives the action of the verb. Direct object pronouns replace the noun. In English, we use me, you, us, it,
Chapter 3 Review Por Rosalinda y Omar. Vocabulary: los materiales escolares La mochila Un cuaderno Un lápiz Una pluma Una carpeta Un libro.
Objetivos: 1.Identify clothing items 2.How to say what you and others wearHow to say what you and others wear 3.Identify the color of different clothing.
STARTER: Listen & decide whether each sound is matched up correctly to the picture If you think it is wrong, write the correct word for the item WRITE.
Present tense verbs. verb: an action word subject: who performs the action (e.g., I, he, she, you, we)
WEEK 9 VOCABULARY SEMANA NUEVE VOCABULARIO.
Direct Object Pronouns. What is a Direct Object Pronoun? Direct objects receive the action of the verb in a sentence. They answer the question… What?
Ir de compras. She is going to the clothing store. Ella va a la tienda de ropa.
El centro comercial shopping center, mall. ¿Cuánto cuesta (n)? How much does it (do they) cost?
Capítulo 7A ¿Cuánto cuesta?
MOST IMPORTANT VERB IN BOTH SPANISH AND ENGLISH SER: TO BE.
El 9 de septiembre viernes Calentamiento
–ar verbs in the present tense Take an –ar verb How about hablar (to talk)? Chop off the –ar to get the stem hablar The stem is: habl Take the stem and.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
Todo acerca de mí All about me.
La Ropa The Clothes , The clothing.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
Transcripción de la presentación:

To be able to say what I wear La Ropa Objetivo; To be able to say what I wear To be able to describe clothes MUST be able to say different items of clothes in Spanish SHOULD be able to use colours to describe clothes COULD think about adjective agreements

la ropa

¿Qué tienes en tu armario? Camisa de cuello camisa y corbata camiseta falda camisa abrigo pantalones cortos calcetines pantalones

¿Y qué más? pijama vestido suéter gorra bufanda zapatos zapatillas de deporte guantes Vaqueros (jeans) chaqueta

materiales algodón cuero lana seda plástico

LLEVAR The verb ‘llevar’ means ‘to wear’ so it is really important to use when we are talking about clothes. How do you think we can say: I wear a t-shirt?

¿Qué llevas el fin de semana? Llevo………. De moda

llevar: to wear yo llevo tú llevas él/ella lleva Usted lleva nosotros llevamos vosotros lleváis ellos/ellas llevan Ustedes llevan

LLEVAR llevo -------- I wear llevas -------- you (s) wear lleva -------- he/she/it wears llevamos -------- we wear lleváis -------- you (pl) wear llevan -------- they wear

Ella lleva una camiseta negra y blanca un cinto negro Ella lleva gris claro Ella lleva un pantalón Ella lleva unos zapatos negros

¿Qué ropa lleva? Ejemplo Rihanna lleva... Una camiseta gris Una chaqueta negra y blanca Unos pantalones negros

¿Qué lleva Marisa? A B C

¿Qué lleva Ramón? A B C

¿Qué lleva Julio? A B

¿Que lleva el abuelo José? C

¿Y tu uniforme del colegio… qué llevas todos los dias? B F C G D

¿Qué llevan?

Let’s recap the colours! Yellow Blue White Grey Brown Orange Black Red Green Amarillo Azul Blanco Gris Marrón Naranja Negro Rojo Verde

There are two steps for adding a colour! Change the colour to masculine or feminine (if the colour changes) e.g. Blanco/a If the item is plural change the ending! THE COLOUR ALWAYS COMES AFTERWARDS E.G. LA FALDA ROJA

¿De qué color es? un vestido amarillo y verde una camiseta blanca Model agreeement unos pantalones marrones unas zapatillas de deporte azules De moda

LA ROPA Y LOS COLORES Extra! Help: Choose the correct answer e.g. 1. Is the item masculine or feminine? Change the ending of the colour if necessary (ends in o/a) e.g blanco/a , azul – no change! 2. Is the item plural? If it is, add an S if it ends in O/A e.g. Blancos, otherwise add ES e.g. azules LA ROPA Y LOS COLORES Choose the correct answer e.g. 1. Red La camisa Rojos Rojo Roja Rojas 2. Yellow El vestido Amarillo Amarillos Amarilla Amarillas 3. Black El jersey Negras Negros Negra Negro 4. Green La corbata Verde Verdes Verda Verdas 5. Red Los zapatos Rojos Rojo Roja Rojos 6. Blue Los calcetines Azul Azules Azula Azulas 7. brown Los pantalones Marróna Marrónas Marrón Marrónes Extra! Write the Spanish The yellow shirt: _____________________________________ The blue trousers____________________________________ The black shoes _____________________________________

La ropa 1 2 3 4 5 6 7 8 9 O’s and X’s to revise clothes. If you tilt the screen you can see through the squares! Click on each one to make it disappear De moda

¿Qué llevan?

Tengo que llevar uniforme Tengo que llevar uniforme. Para ir al colegio, siempre llevo una falda azul, una camisa blanca, una chaqueta azul y unos zapatos azules también. En mi tiempo libre, me encanta cantar. De vez en cuando llevo una falda azul, una camiseta verde y unas zapatillas de tacón también. Para hacer mis deberes, normalmente llevo unos pantalones marrones, una camiseta rosa y unas zapatillas negras también. Para hacer mis deberes, normalmente llevo unos pantalones marrones, una camiseta rosa y unas zapatillas negras también.