Lección 29 para el 6 y 7 de abril

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish! Days
IR and Para + inf. El cuatro de febrero. ir yo tú él ella usted (you fm.) nosotros/as ellos ellas ustedes (you all fm.) }} voy vas va vamos van to go.
Ser, Ir, and Hacer in the Preterite. Hacer = To do, To make HiceHicimos Hiciste HizoHicieron.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Hoy es martes el 24 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Tres multiplicado por.
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Ir practice activities
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Preparación para el Examen 4A
Español 2 2 de mayo de 2017.
Lección 27 para el 25 y 28 de abril
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
APUNTES: La Hora (Time)-REV Preguntas with time: How do I start?
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 33 para el 16 y 19 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 26 para el 23 y 24 de abril
Lección 25 para el 21 y 22 de abril
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Lección 23 para el once y catorce de abril
Lección 24 para el 16 y 17 de abril
Lección 31 para el 12 y 13 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Getting to know you more!
EL CALENDARIO Los días de la semana.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can prepare for the quarterly
First Grade Dual High Frequency Words
Talking about where you and others go during free time
More sentences that contain if…
¿Qué hora es?.
Lección 29 para el 25 y 28 de abril ¿Qué tuviste que hacer en la ciudad? What did you have to do in the city?
Capítulo 4B Lab: Test Preparation.
¿Cuál es tu materia preferida? – Which is your favorite subject?
Modelo: Son las nueve y media y Natalia tiene la clase
Modelo: Son las nueve y media y Natalia tiene la clase
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Tapas 1. ¿Qué hora es? 2. ¿A qué hora tienes la clase de español?
Cap 4 Vocab 2 pg 149 Talking about plans.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Telling Time in Spanish
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 44 Español 1—Acelerado
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Telling Time in Spanish
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Tapas Escribe la hora en números. 1. Son las dos menos cuarto.
Transcripción de la presentación:

Lección 29 para el 6 y 7 de abril EXAMEN = quehaceres y lugares

Warm up – translate the dictado Muy tarde de la mañana fui a estadio para mirar un partido. Después, (afterwards) fui a la biblioteca para devolver un libro. Estuve en la biblioteca a las dos de la tarde. Finalmente fui al consultorio para ver al medico. Fue aburrido.

Warm up – translate the dictado Very late in the morning, I went to the stadium to watch a game. Afterwards, I went to the library to return a book. I was in the library at 2:00 pm. Finally, I went to the doctor’s office to see the doctor. It was boring.

Now answer the questions about the dictado in the yo form. ¿Adónde fuiste en la manana? 2)¿Qué hiciste antes de ir al consultorio? Where did you go in the morning? Fui al estadio para mirar un partido. What did you do before going to the doctor’s office? Fui a la biblioteca para devolver un libro.

Now answer the questions about the dictado in the yo form. ¿Fue divertido el consultorio? 2)¿A que hora estuviste en la biblioteca? Was the doctor’s office fun? No, fue aburrido. When were you in the library? Estuve en la biblioteca a las dos de la tarde.

Examen I will hand back your estar/tener que worksheets. When you are done with your exam use this time to correct them for a better grade. When everyone is finished with exam, we will begin new chapter vocabulary.

Makeup work All makeup work for week ending 04/24 is due this Thursday for B period and this Friday for A period. 1st -3rd week work can no longer be made up. Check last slide of power points listed on schoolnotes.com. 2 copies of paragraph

Makeup after school – week beginning 05/05 I will be available Tuesday – 2:30 – 4:00 Wed - Friday 2:00 – 3:45.

Make up for 5/6 and 5/7 Take exam - Quehaceres y lugares Must take exams within one week Prepare on quizlet.com Password: nanklee Quehaceres y lugares Estar, ser, ir y hacer