Buenos días lunes..

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Answer the following questions about what you heard in ENGLISH: 1.What season is Marta experiencing? 2.What clothing item does Marta want to buy? 3.Why.
Advertisements

Los interrogativos. ¿dónde? ¿Dónde está Ramona? Ramona está en la biblioteca. where? Ramona is in the library. Where is Ramona? ¿adónde? ¿de dónde? a.
Buenos Días Repaso 1._______ 2._______ 3._______.
BUENOS DÍAS LUNES. LAS PREGUNTAS WHAT IS THE PURPOSE?
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
BUENOS DÍAS LUNES. LAS PREGUNTAS WHAT IS THE SOLUTION?
Buenos Días Repaso 1._______ 2._______ 3._______.
English Lesson 4.
What city would you like to visit? Answer: I would like to visit_____.
Las Palabras Interrogativas Etapa Preliminar Español II.
PREGUNTAS Y RESPUESTAS SIMPLIFICADO (PYRS) Vamos a analizar varios tipos de preguntas para poder mejorar en la comprensión de lectura. ¿Listos?
FORMING QUESTIONS (SAQUEN LOS APUNTES, POR FAVOR) Bell Slides Day 1.
Profesiones y oficios Speaking test requirements.
¿Qué? ¿Cómo? ¿Con quién? ¿Por qué? ¿Para qué?
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
Español 1 31 de marzo de 2017.
Frases Importantes para la clase de español
Los lugares -places.
Before you start, please download the app
Hoy es martes, el 8 de agosto del 2017
Un repaso: ¿Cómo se dice en español?
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Saquen los apuntes, por favor.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Asking questions Apuntes.
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
El Verbo “IR” “IR” is the infinitive verb
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 18 de octubre Toma asiento
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Repaso 1._______ 2._______ 3._______
ANTE TODO You’ve already learned how to use interrogative words and phrases. As you know, ¿qué? and ¿cuál? or ¿cuáles? mean what? or which? However, they.
saquen una hoja de papel
Las Palabras Interrogativas
Practice 32 Questions/Answers – Ask and Answer in Spanish
Las Palabras Interrogativas
Repaso/ Práctica : PREGUNTAS
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
con mis amigos(as) – with my friends ver televisión –
ANTE TODO You’ve already learned how to use interrogative words and phrases. As you know, ¿qué? and ¿cuál? or ¿cuáles? mean what? or which? However, they.
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Una conversación It would be Looney not to know these…
Question Words.
La Fecha: Hoy es martes, 3 de octubre
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Las Palabras Interrogativas
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
¿Qué Hora Es? las 4 horas más importantes del día escolar.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Bell Ringer: Define the following terms
Preguntas Questions Ch. 2 - Preguntas.
Repaso de Pruebita No. 4.
Question Words.
Repaso de Checkpoint 1.3.
Las Palabras Interrogativas
Capitulo 4A Where are you going? ¿ Adónde vas?.
Las Palabras Interrogativas
Pobre Ana Capítulo tres
Las Palabras Interrogativas
Where are you going to go?
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Understanding and Answering Questions
¿Adónde vas los fines de semana (los lunes, los martes …)?
¿Cómo se dice en español?
Transcripción de la presentación:

Buenos días lunes.

Las Preguntas

What is the Theme?

How can we help them?

Do they understand it?

What time should we arrive?

How many programs do they offer?

How is the concept defined?

Why do individuals do volunteer work?

Are they friends?

What are they like?

Where is it?

respuestas

What is the Theme? ¿Cuál es el tema?

¿Cómo podemos ayudarles? ¿Cómo los podemos ayudar? How can we help them? ¿Cómo podemos ayudarles? ¿Cómo los podemos ayudar?

Do they understand it? (el contexto) ¿Lo entienden?

What time should we arrive? ¿A qué hora debemos llegar?

How many programs do they offer? ¿Cuántos programas ofrecen (ellos)?

How is the concept defined? ¿Cómo se define el concepto?

Why do individuals do volunteer work? ¿Por qué hacen trabajo voluntario los individuos? ¿Por qué los individuos hacen trabajo voluntario?

Are they friends? ¿Son amigos (ellos)?

What are they like? ¿Cómo son?

Where is it? ¿Dónde está?

Buenos días martes.

What is the correct answer?

How can I learn it? (la materia)

Can I see it? (el mapa)

What time does it start?

How many solutions are there?

How is the text organized?

Why do communities share resources?

Are they here?

What is it like?

Where do we go?

respuestas

What is the Correct answer? ¿Cuál es la respuesta correcta?

How can I learn it? (la materia) ¿Cómo puedo aprenderla? ¿Cómo la puedo aprender?

¿Puedo verlo? ¿Lo puedo ver? Can I see it? (el mapa) ¿Puedo verlo? ¿Lo puedo ver?

What time does it start? ¿A qué hora empieza?

How many solutions are there? ¿Cuántas soluciones hay?

How is the text organized? ¿Cómo se organiza el texto?

Why do communities share resources? ¿Por qué comparten recursos las comunidades? ¿Por qué las comunidades comparten los recursos?

Are they here? ¿Están aquí?

What is it like? ¿Cómo es?

Where do we go? ¿Adónde vamos?

Buenos días miáucoles.

What are the challenges?

How can I convince you?

Can you summarize it? (el informe)

What time should we leave?

How many ways are there?

How are the concepts presented?

Why is culture important?

Are they with you?

What is she like?

Where do you want to go?

respuestas

What are the challenges? ¿Cuáles son los desafíos/retos?

¿Cómo puedo convencerte? ¿Cómo te puedo convencer? How can I convince you? ¿Cómo puedo convencerte? ¿Cómo te puedo convencer?

Can you summarize it? (el informe) ¿Puedes resumirlo? ¿Lo puedes resumir?

What time should we leave? ¿A qué hora debemos salir?

¿Cuántas maneras hay? (cuántos modos) How many ways are there? ¿Cuántas maneras hay? (cuántos modos)

How are the concepts presented? ¿Cómo se presentan los conceptos?

Why is culture important? ¿Por qué es importante la cultura? ¿Por qué la cultura es importante?

Are they with you? ¿Están contigo?

What is she like? ¿Cómo es ella?

Where do you want to go? ¿Adónde quieres ir?

Buenos días jueves.

What is the context?

How can we confront the challenges?

Can you elaborate?

What time should we arrive?

What does the graph reveal?

How is the data presented ?

How is culture defined?

Where are they?

What are they like?

Where do you need to go?

respuestas

What is the context?

How can we confront the challenges?

Can you elaborate?

What time should we arrive?

What does the graph reveal?

How is the data presented ?

How is culture defined?

Where are they?

What are they like?

Where do you need to go?