Tengo una muñeca vestida de azul con su camisita y su canesú. La saqué a paseo, se me constipó, la tengo en la cama con mucho dolor. Y esta mañanita me.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
Advertisements

+ Hazlo ahora el 30 de abril Objetivo: SWBAT conjugate and use the verbs IR and DAR. Take out your tener homework to be checked. Fill out the chart with.
Topic: What time is it? Give the Spanish translations. Click to begin.
Telling Time Grammar Essential #8.
ESPAÑOL UNO: CAPÍTULO 6 TENER.
Spanish4Teachers.org. In Spanish you say hay In English you say there is there are Spanish4Teachers.org.
TENER TO HAVE. IRREGULAR = NO PATTERN TO HAVE TENGOTENEMOS TIENESTENÉIS TIENETIENEN.
Hola Todays Lesson Objectives To learn the question How old are you? and how to write and say the answer to this To learn the question When is your birthday?
REPASO: Plural Definite Articles Masculine los Ex: los cuadernos Feminine las Ex: las camas.
Beginning Low ESL Teacher
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
GCSE Spanish Conversation
¿Qué fecha es hoy? Objetivo: to be able to say the date in Spanish and give your date of birth.
The Colors – Los Colores Hello, Juan. Hola, Juan. Hello, Maria
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
The Present Tense of tener (to have)
¿Cómo te sientes? How do you feel?.
¿Cómo te sientes? How do you feel?. Ways to ask how you are feeling: ¿Cómo te sientes? How do you feel ¿Qué pasa? Whats happening? ¿Qué te duele?What.
Calentamiento Open your binder to the numbers notes you copied (pre- write pg. 10) Spell out your –Name –Last name – address.
The Present Tense of tener (to have)
Spanish Sports Announcer Project Sarah Walker. Hola, esta es mi Sarah Walker can su noticias de beisbol. Hello, this is me Sarah Walker with your baseball.
Direct and Indirect Object Pronouns
Telling Time. ¿Qué hora es? What time is it? Es la una. It is one oclock. Son las dos (tres, cuatro…) It is two oclock. Son las dos y cuarto. It is 2:15.
+ Bell Ringer el 30 de abril Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb TENER. Read the following symptoms and write down the diagnosis you would give.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Español 1 ¿Qué hora es?. Bell Dinger :Escriban los números en español…
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
La salud vocabulario extra.
Trabajo de timbre Escribe los países de América Central, América del Sur, el Caribe, Europa y África que hablan español.
Review of SER El 4/5 de octubre de NOTES You will copy the following notes on page 39 of your INB. The title for this section is: Review of SER;
Literally: How much time has been that…? How long has …?
When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Traduzcan las oraciones del inglés al español. Rewrite the sentences in Spanish.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Ahora (Do Now) Write out each equation in words, and solve = ?
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
Apuntes el de septiembre ¿Qué hora es? (What time is it?)
Click for Next Slide  I went to Jehovah’s Clinic to have my routine check-up, and it was confirmed I was ill:
CIEs: (Centros de Investigación Educativa) Región 9: Proyecto institucional de Asistencias Técnicas en el área de Inglés.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Warm-up Label the body parts La cabeza Los ojos La nariz La boca El est’omago El brazo La mano El dedo La pierna El pie.
What uses could you give to numbers in Spanish? Think for one minute, and then brainstorm!!!!!
Me duele(n)… 12 Me siento mal
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Spanish Día 54 Review of Vocabulary Pronouns Review for test.
By David,Rafa and Bethany. The octopus lives at the bottom of the sea but she has no legs. El pulpo vive en el fondo del mar pero no tiene patas.
1 to 10 in Mandarin Chinese Del 1 al 10 en Chino Mandarín Pronunciation underneath words La pronunciación debajo de las palabras
4 DE SEPTIEMBRE DE 2013 ESPAÑOL 3. LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 4 DE SEPTIEMBRE Escribe en inglés: 1. My ankles hurt! 2. My teeth hurt! 3. His stomach.
Traduce al español. I just went to bed. Yo acabo de acostarme.
Buenos dias/Tardes Chicos 1.Saquen su Bellwork sheet 2.Empiezen a trabajar.
Hola, me llamo Kayla Simpson, yo vivo en Nueva York. Me gusta jugar lacrosse, volibol, y bailar. Yo vivo con mi harmoano, madre y padre. Yo escuchar diferente.
What time is it? ¿Qué hora es?.
-I can say what hurts -I can ask for medical help -I can give advise on how to feel better when sick or injured.
She was a pretty girl. Ella era una chica bonita. She had blonde hair and blue eyes. Ella tenía el pelo rubio y ojos azules. She was seven years old. Ella.
DOLER y SENTIRSE los apuntes Sra. Clauson– Espanol I.
Compañeros para hoy 1 y 14 2 y 15 3 y 16 4 y 17 5 y 18 6 y 19 7 y 20 8 y 21 9 y y y y y 26.
Las Palabras 9.5 La rodilla knee El tobillo ankle La sudadera sweatshirt.
Days of the week/weather/numbers
First Grade Dual High Frequency Words
Cinco consejos para el examen oral
Tapas fill in the blank with a definite article- el, la, los, las
Description of weather and clothes: It is spring and it is very sunny, the plants bloom and have a very nice color. in this season she wear yellow shirt,
Para Empezar P. 8 – el reloj p. 8.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
De complimento directo, indirecto, y reflexivo
Translate the following using the Imperfect tense
DO YOU LIKE SPORTS AND THE ANIMALS? DO YOU LIKE SPORTS AND THE ANIMALS? Hi, my name is Juan Gabriel Torres I practice many sports. I love soccer and swimming.
ENGLISH ORAL TEST 5th Grade. NUMBERS= Fifteen Four Six Twelve One Eleven Nine Ten Eight Two Seven Thirteen Three Fourteen.
The causative is a common structure in English. It is used when one thing or person causes another thing or person to do something.
Transcripción de la presentación:

Tengo una muñeca vestida de azul con su camisita y su canesú. La saqué a paseo, se me constipó, la tengo en la cama con mucho dolor. Y esta mañanita me dijo el doctor que le dé jarabe con un tenedor.

Dos y dos son cuatro, cuatro y dos son seis, seis y dos son ocho, y ocho dieciséis, y ocho veinticuatro, y ocho treinta y dos. Animas benditas, me arrodillo yo. htm htm

I have a doll Dressed in blue With her little shirt And its frilly collar I took her out for a walk And she caught a cold Ive got her in bed In a lot of pain. This morning The doctor told me To give her cough medicine With a fork. 2 and 2 are four 4 and 2 are six 6 and 2 are eight And 8, sixteen And 8, twenty four And 8, thirty two Get lively, blessed ones I get on my knees to pray