15. Paso 4.1 Formalizar, comunicar e involucrar

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Advertisements

(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
 The Spanish Present Tense is generally used, as in English, to describe actions that are happening right now. I eat – Como However, it is also used.
Year of Productive Diversification and Strengthening Education Topic: Greenpeace Student: Clara Flores Nilupú Teacher: Juana Castillo Agurto. Year: fourth.
Avancemos 1 Unidad 2 lección 1
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
¿Cuánto tiempo hace que…? You can ask when something happened in Spanish by using: ¿Cuándo + [preterit verb]…? ¿Cuándo llegaste a la clínica? When did.
Cómo trabajar con aplicaciones de Google
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
PALABRAS INTERROGATIVAS
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Present Progressive When we talk about something that is happening right now, we use a special form called the present progressive (also called the present.
Indirect Object Pronouns
6. Planes EEMP: el vínculo entre la política y las acciones
8 de febrero de 2017.
8 de febrero de 2017.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Avancemos 3 – Unidad 2 Lección 1
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Área temática Descentralización Acción Desarrollo Regional El Programa EUROsociAL Ciudad de México 30 de abril 2015 Ruggero Tabossi.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
SER and SUBJECT PRONOUNS
Día número 3 Español 1—Acelerado
Getting to know you more!
7. Resumen del proceso EEMP
First Grade Dual High Frequency Words
Subject Pronouns and Ser
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
16. Revisión de la realidad ll
Present Progressive.
You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
More sentences that contain if…
Subject Pronouns and Ser
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Quasimodo: ¿Cómo se dice las palabras debajo? ¿Qué significan?
Communicative Objective:
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Día número 139—español 1 El 30 de marzo
Present Progressive When we talk about something that is happening right now, we use a special form called the present progressive (also called the present.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved The verb ir (to go) is irregular in the present tense. Note that, except for the yo form.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Subject Pronouns and Ser
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Subject Pronouns and Ser
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Indirect Object Pronouns
Question Formation Spanish I Page 52.
Quasimodo: Review the notes on the past tense + regular preterite verb conjugations.
You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
Indirect Object Pronouns
Quasimodo: Necesitan mover el escritorio al lado del escritorio de tu compañero de reloj 3 Necesitan una hoja de Matamoscas.
Gustar, Interesar, Aburrir
Development of the concert programme
El agua.
Indirect Object Pronouns
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Present Progressive When we talk about something that is happening right now, we use a special form called the present progressive (also called the present.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
15. Paso 4.1 Formalizar, comunicar e involucrar
The causative is a common structure in English. It is used when one thing or person causes another thing or person to do something.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Globalization Politics and the preservation of nation state.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: *Caer: Valer: Hacer: Salir: Poner: *Tener:
Transcripción de la presentación:

15. Paso 4.1 Formalizar, comunicar e involucrar EEMP Esencial fecha • lugar 1

Objetivos de la sesión Al final de la sesión usted será capaz de: Desarrollar un plan de trabajo para implementación Resumir lo que se entiende por adopción formal del plan EEMP Desarrollar una estrategia de comunicación Self explanatory 2 15. PASO 4: FORMALIZAR, COMUNICAR E INVOLUCRAR

4.1 Formalizar, comunicar e involucrar We are now at step 4 – Implement the plan. Only 1 sub-set, which is formalize, communicate and engage. Refer to large visual of this on wall (visuals gallery). Show where we are in course. 3 15. PASO 4: FORMALIZAR, COMUNICAR E INVOLUCRAR

Implementar el plan EEMP Por lo general, los gobiernos están organizados en sectores (p. ej. minería, transporte, agricultura, pesca) La implementación requerirá trabajar con organismos de otros sectores Cada agencia debe tener un papel y una responsabilidad claramente definidos La implementación a nivel de base (p. ej. comunidades pesqueras) será menos sectorial, pero aún requerirá coordinación y cooperación entre los organismos Implementing the EAFM plan will require working with governments that are structured along sectoral lines, at least at the national and provincial levels. We do not manage ecosystems. 4 15. PASO 4: FORMALIZAR, COMUNICAR E INVOLUCRAR

Protección y conservación del ambiente Nivel ecosistema Intersectorial Agricultura Pesca Silvicultura Minería Petróleo Manu- factura Turismo Envíos Asuntos marítimos Protección y conservación del ambiente Planeación Implementación & manejo Monitoreo / evaluación This visual emphasizes the points made in the previous slide. STRESS, we do not manage ecosystems. The management is done through sector agencies. HOWEVER, Planning and M&E stages should be carried out at the ecosystem level. Implementation and management will require working with other sectoral agencies, including the environment protection and conservation agency. 15. PASO 4: FORMALIZAR, COMUNICAR E INVOLUCRAR 5

Plan de trabajo para la implementación Es necesario un plan de trabajo para ayudar a implementar el plan EEMP Plan EEMP Plan de trabajo para la implementación An EAFM Plan by itself will not be enough. Need to develop an Implementation work plan, which with the EAFM Plan will result in action. 6 15. PASO 4: FORMALIZAR, COMUNICAR E INVOLUCRAR

Plan de trabajo para la implementación ¿QUÉ tareas necesitan realizarse? ¿QUIÉN las hace? ¿CUÁNDO serán realizadas? Necesario para avanzar en la implementación del plan EEMP Más eficaz si se incorpora a los ciclos presupuestarios anuales y a los planes, pero esto puede tomar tiempo Refer to day 2 when we talked about EAFM Plan as the link between policy and action. We agreed on the importance of planning. So to make the EAFM Plan ‘happen’ we now need to have some sort of work plan that helps the EAFM team in actually implementing what is outlined in the EAFM Plan. Need to work with other agencies. If someone is already doing the required management – form a partnership. To generate such a work plan requires going through the full set of EAFM actions developed in Step 3 and determining (i) what are the specific tasks that need to be done; (ii) who are the actual persons/institutions that will be responsible for completing these tasks; and (iii) when will the tasks be done by. Refer to Module 15, section 2 for basic work plan format. Also see template in Workbooks. ES NECESARIO TRABAJAR CON OTROS ORGANISMOS 7 15. PASO 4: FORMALIZAR, COMUNICAR E INVOLUCRAR

Plan de trabajo para la implementación ¿QUÉ tareas necesitan realizarse? ¿QUIÉN las hace? ¿CUÁNDO serán realizadas? Incluye cómo formalizar el plan EEMP Incluye cómo comunicar el plan Incluye cómo implementar las acciones de manejo Refer to day 2 when we talked about EAFM Plan as the link between policy and action. We agreed on the importance of planning. So to make the EAFM Plan ‘happen’ we now need to have some sort of work plan that helps the EAFM team in actually implementing what is outlined in the EAFM Plan. Need to work with other agencies. If someone is already doing the required management – form a partnership. To generate such a work plan requires going through the full set of EAFM actions developed in Step 3 and determining (i) what are the specific tasks that need to be done; (ii) who are the actual persons/institutions that will be responsible for completing these tasks; and (iii) when will the tasks be done by. Refer to Module 15, section 2 for basic work plan format. Also see template in Workbooks. ES NECESARIO TRABAJAR CON OTROS ORGANISMOS 15. PASO 4: FORMALIZAR, COMUNICAR E INVOLUCRAR 8

Formalizar el plan EEMP Legitimar el plan Validación y aceptación de las partes interesadas Patrocinio y adopción del plan El plan es legal y socialmente aplicable por la autoridad o los grupos pertinentes Need to validate the newly agreed EAFM Plan- at whichever level is most appropriate. Otherwise it will end up as just another plan on someone's desk. 9 15. PASO 4: FORMALIZAR, COMUNICAR E INVOLUCRAR

Formalizar el plan EEMP La formalización dependerá del país Decreto Ordenanza Proclamación Leyes del gobierno local Importante vincular con la legislación vigente p. ej. Ley de pesca Different countries have a different name and system for formalization. Here are some examples. Ask participants if there are any more? NOTE: Formalizing the plan will often require also formalizing Rules & Regulation that support the plan. Some of the same mechanisms as formalizing the plan will be required. 10 15. PASO 4: FORMALIZAR, COMUNICAR E INVOLUCRAR

Comunicar el plan EEMP Propósito  Compartir el plan EEMP y sus resultados con públicos objetivo ¿Cómo?  Identificar públicos objetivo  Desarrollar enfoques para comunicarse con cada uno  Desarrollar mensajes clave  Programación A communication strategy helps communicate the actual EAFM plan to all stakeholders once its been formalised. It identifies ways of communicating with different stakeholders for accessing more info/ data, consultation processes. Refer back to methods introduced as part of Start Up B, and to People Toolkit. 11 15. PASO 4: FORMALIZAR, COMUNICAR E INVOLUCRAR

Otras consideraciones para la comunicación Dependiendo del público objetivo ¿Cuál es el presupuesto para la comunicación? ¿Qué medios serán adecuados y eficaces? ¿Que idiomas? ¿Programación del tiempo y ubicación? ¿Cómo saber cuán bien se ha interpretado y entendido el mensaje? Refer to BOBLME Communications Strategy in Tool 25 in Toolkit. Have a few copies printed out of actual BOBLME strategy (6 pages) to discuss in groups. This also needs to be copied onto participant CD/USB. 12 15. PASO 4: FORMALIZAR, COMUNICAR E INVOLUCRAR

Método de comunicación Estrategia de comunicación Audiencia objetivo Método de comunicación (cómo & dónde) Mensajes clave Programación Remember that purpose of communication strategy is to circulate/ communicate EAFM (not communications in general). Same as in Module 15, section 3. Blank template of this can be found in participant Workbooks. 13

Mensajes clave En el Paso 4: El plan es formalizado (para evitar ser solo otro documento en el escritorio de alguien) El plan EEMP debe ser ampliamente comunicado a través de una estrategia de comunicación Se necesita un plan de trabajo de implementación para poner en acción el plan EEMP Self explanatory 14 15. PASO 4: FORMALIZAR, COMUNICAR E INVOLUCRAR