Lección 24 para el 16 y 17 de abril

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Advertisements

Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
Thursday 1 st October Spanish- How are you? To be able to write a greetings conversation.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
El pretérito vs. el imperfecto
Para hacer ahora Identifiquen:
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Spanish 3. Referencias Prentice Hall Realidades 3 pages 19, 30, and 31.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Preparación Hoy es miércoles, el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 DUE NOW: Write the number: Dieciséis_____veinte_____quince____.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Vámonos Take out a sheet of paper for your Review activities today. Put your name on that sheet of paper and on the scrap paper in front of you.
Español 1 29 de agosto de 2016.
Hoy es el _____ de _____ del __________
Lección 9 – 12 y 18th de febrero
Lección 27 para el 25 y 28 de abril
In this slideshow, you will practice prepositions of place.
Lección 22 para el ocho y nueve de abril
Practiquen los adjetivos con
Lección 12 – 20 y 24 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
Lección 10 – 13 y 14 de febrero.
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 33 para el 16 y 19 de mayo ¿Cómo se va . . .?
1.12 Repaso 2 de septiembre.
April 8th “C day” classes (45 min.)
Lección 6 – 4 y 5 de febrero ¿Qué compraste?.
Lección 8 – 10 y 11 de febrero ¿Qué compraste?.
Lección 21 para siete y ocho de abril
Lección 26 para el 23 y 24 de abril
Lección 11 – 19 y 20 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
Lección 25 para el 21 y 22 de abril
Lección 23 para el once y catorce de abril
Lección 31 para el 12 y 13 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Lección 29 para el 25 y 28 de abril ¿Qué tuviste que hacer en la ciudad? What did you have to do in the city?
Lección 5 – 31 de enero y 4 de febrero
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Formas y colores.
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Antes de empezar Answer the questions using the pictures.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
How to ask and answer … In Spanish
Que hora es? What time is it?.
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

Lección 24 para el 16 y 17 de abril ¡Feliz día de pascua!

Fue un barrio peligroso. Warm up – Translate sentences using correct form of ser (to be) or ir (to go ) in preterite 1) Yesterday I went downtown. 2) It was a dangerous (peligroso) neighborhood. 3) The hamburgers were delicious (deliciosas). Ayer fui al centro. Fue un barrio peligroso. Las hamburguesas fueron deliciosas.

jueves diecisiete Hoy es _________ el _________ de abril. Warm up: Ir vs. Ser in preterite tense Drill of ubicación Review and quiz – possessive prounouns Review of ubicación ¿Dónde está el huevo? (Game with location) Essential question: Are you able to understand directions in order to color a picture correctly? Objective: Student is able to apply concepts of location to color a picture correctly.

¡No Olvides! (Don’t forget) Rubrics signed by parents and student are due today for A Period Wednesday, 04/16! 25 points Schoolnotes.com – Account must be created by 04/16. Show me your confirmation e-mail. 25 points TEACHER NAME: NAN WILLIAMS SCHOOL ZIP CODE: 32205

La canción de ubicación Ubicacion: izquierda, derecha, abajo, arriba, delante, detrás, y algo más, enfrente, encima, y ahora muchachos se acaba la rima Write down the directions and what they mean. You will need them for completing your coloring sheet. Turn in quiz. Pick up coloring sheet. Use the directions above to color it correctly.

Los colores – lección 5

Review of possessive pronouns Separate power point

La canción de ubicación Ubicacion: izquierda, derecha, abajo, arriba, delante, detrás, y algo más, enfrente, encima, y ahora muchachos se acaba la rima Write down the directions and what they mean. You will need them for completing your coloring sheet. Turn in quiz. Pick up coloring sheet. Use the directions above to color it correctly.

Calendario para 16 y 17 de abril Easter coloring sheet Quiz – possessive pronouns Rubric due Schoolnotes account due

Encuentra el huevo Use the location words to find the egg.

Make up Para el 16 y 17 de abril 1) Makeup quiz – (possessive) Rm 249 (Review power point possessive prounouns and quizlet practice test 2) Color easter sheet correctly using locations in Spanish Put absence date and due date (04/30 or 05/01)