© Boardworks Ltd 2006 1 of 23 KS3 Spanish – Year 7 Pasatiempos Part 3 Unidad 6.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Present tense conjugations of regular –AR verbs
Advertisements

“IR” – To Go.
En español IR significa “to go”
© Boardworks Ltd of 20 KS3 Spanish – Year 8 La comida Part 1 Unidad 8.
KS3 Spanish – Year 8 La salud Part 1 Unidad 9.
El Presente Progresivo Unidad 3.3
El Presente Progresivo- Present continuous
Los pasatiempos Part 1 El deporte El tiempo libre Una cita
© Boardworks Ltd of 23 KS3 Spanish – Year 7 Pasatiempos Part 1 Unidad 6.
© Boardworks Ltd of 23 KS3 Spanish – Year 9 Los medios de comunicación Part 1 Unidad 14.
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
Capítulo 3 Español I. Yo estoy I am Nosotros/as estamos We are Tú estás You are Él/Ella/Ud está He/She/Ud is Ellos/as/Uds están They/Uds are ¿Dónde? Where?
1 What is to be in Spanish? 2 There are 2 forms of to be in Spanish: ser & also estar.
© Boardworks Ltd of 24 KS3 Spanish – Year 8 Las diversiones Part 1 Unidad 12.
Mis pecados Remember how these three tense of different verb types work: Infinitive Preterite tense (past) Present tense Near future tense ar verbs e.g.
KS3 Spanish – Year 8 El turismo Part 1 Unidad 11.
KS3 Spanish – Year 8 El turismo Part 4 Unidad 11.
En clase y después Day 21 Chapter 3 Spanish 1.
Conjugating AR Verbs EspaÑol 1.
Conjugating Verbs en español.
Preguntas de conversación
Los Objetos Directos Direct Object Pronouns. El Uso del Objeto Directo  A direct object answers the question “who” or “what” about the verb  Yo escribo.
Repaso Ch 4A and 4B test 1. Al is the contraction for what two words? 2. Del is the contraction for what two words? 3. Juega __________ fútbol americano.
1 The Presente Progressive Tense What are you doing right now?
1 El Presente Progresivo clase sra. McNally ¿Qué estás haciendo ahora mismo?
 Write the correct form of the –ar verbs in the blanks: 1.Yo ________ (pasear) con mi amigo. 2.Ustedes _______ (nadar) en la piscina. 3.Nosotros ______.
REALIDADES 4B ¿Quieres ir conmigo?.
El Futuro The future The future tense in Spanish can be formed in two ways: The simple future The immediate future.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
1 El Presente Progresivo ¿Qué estás haciendo ahora mismo?
1 El Presente Progresivo vs. El Pasado Progresivo.
© Boardworks Ltd of 16 ¡Que aproveche! Part 2 En el restaurante.
Tarjetas postales 4a projecto.
ACTION VERBS In order to speak a language, you need to say what is happening, what people are doing, etc … You must learn your action verbs!
Present Progressive We use the present tense to talk about an action that always or often takes place or that is happening now.
Present Progressive Page 124 Avancemos 2 Present Progressive We use the present tense to talk about an action that always or often takes place or that.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
—¡Hola! ¡Soy Rosa! ¿Quieres hacer algo conmigo este
ANTE TODO Both Spanish and English use the present progressive.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
© Boardworks Ltd of 14 KS3 Spanish – Year 7 En casa Part 4 Unidad 4.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
© Boardworks Ltd of 31 KS3 Spanish – Year 7 ¡HOLA! Part 4 Unidad 1.
© Boardworks Ltd of 17 KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 3 Unidad 3.
© Boardworks Ltd of 28 KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 2 Unidad 3.
Review Write the correct form of the –ar verbs in the blanks:
The present progressive tense El Presente Progresivo.
1.Me gusta el fútbol 2.Los lunes juego al tenis 3.Detesto la natación 4.Prefiero el esquí porque es fantástico 5.No me gusta nada el rugby porque es aburrido.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
FrasePres., Pret., Fut. 1.Voy de vacaciones con mi familia. 2.Ayer jugué al fútbol en el parque con mis amigos. 3.Mañana, vamos a ir de compras. 4.Mi hermana.
The Present Progressive
© Boardworks Ltd of 28 KS3 Spanish – Year 7 En casa Part 2 Unidad 4.
© Boardworks Ltd of 25 KS3 Spanish – Year 7 La familia y los amigos Part 3 Unidad 2.
KS3 Spanish – Year 7 En casa Part 1 Unidad 4.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Present Tense Verbs. Infinitive: The verb form listed in the dictionary. In English, the infinitive usually include to: hablar- to talk / trabajar – to.
-ar verbs What is a verb? miércoles el doce de octubre.
© Boardworks Ltd of 8 Los pasatiempos Part 1 El deporte El tiempo libre Una cita This is an 8-slide excerpt from Boardworks Spanish.
C1g1 Español 2. Los Verbos Irregulares What is special about SER, IR and ESTAR? – They are very irregular verbs. There are no other verbs in the present.
Infinitives Escuchar música Bailar Hablar ¿Qué es un infinitivo? An Infinitive is the most basic form of a verb. In English, an infinitive is a verb.
El presente progresivo  Means that the action is happening at that very time (ahora mismo) I am reading this sentence. I am reading this sentence. Estoy.
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
© Boardworks Ltd of 30 KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 4 Unidad 3.
Page 308 Realidades 1 Present Progressive We use the present tense to talk about an action that always or often takes place or that is happening now.
Boot Verbs (O -> UE) We’ve already learned boot verbs where the E changes to an IE inside the boot. PREFERIR QUERER MERENDAR ENTENDER We also have boot.
Capítulo 3 Sección 2. ¿Qué haces los fines de semana? Los fines de semana … Los sábados … Los domingos … Cuando hace buen tiempo …
Present Progressive Avancemos Present Progressive We use the present tense to talk about an action that always or often takes place or that is.
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
4B – DAY 3. Label the following pictures in Spanish: la fiesta el baile ir de pesca el partido ir de cámping jugar al béisbol.
The Present Progressive Tense form of estar + the present participle (-ando or -iendo)
Transcripción de la presentación:

© Boardworks Ltd of 23 KS3 Spanish – Year 7 Pasatiempos Part 3 Unidad 6

© Boardworks Ltd of 23 Pasatiempos Contenido The present tense of querer ¡Qué + noun! The present continuous Mis gustos y preferencias The present tense of poder ¿Quedamos? Una carta digital

© Boardworks Ltd of 23 Most slides contain notes to accompany the presentation. To access these notes go to Notes Page View (PowerPoint 97) or Normal View (PowerPoint 2000/2002/2003). This icon indicates that a Flash file has been embedded into the PowerPoint slide. These files are not editable. Normal ViewNotes Page View This icon indicates a listening activity. This icon indicates a memory activity. Teachers notes and icons

© Boardworks Ltd of 23 GRAMMAR In Spanish this now becomes a compound tense or, quite simply, a verb in two parts. It is quite straightforward to form and use, provided you form the two parts in the way shown on the next slide. The verb can be divided into two parts, as in English. Example: I am eating. I am from the verb to be (in Spanish you use ESTAR). eating the present participle of the verb to eat. The present continuous 1

© Boardworks Ltd of 23 GRAMMAR To form the present continuous tense in Spanish you need two parts: 1. The present tense of estar. 2. The present participle of the verb you are emphasising. I am You are He / she / it is We are You are They are estoy estás está estamos estáis están speaking hablando speakinghablando speakinghablando speaking hablando speakinghablando speakinghablando Estar changes but the present participle does not. The present continuous 2

© Boardworks Ltd of 23 ¿Qué están haciendo? The present continuous 3

© Boardworks Ltd of 23 GRAMMAR querer = to want querer: -e changes to ie Stem change verbs -e > -ie 4. Change the –e to –ie on parts Identify the group to which the verb belongs = -ar 2. Write out verb as if it were regular. 3. Identify the vowel to change: It is ALWAYS the vowel just before the infinitive ending. 1. quiero 2. quieres 3. quiere 4. queremos 5. queréis 6. quieren 1. quiero 2. quieres 3. quiere 4. queremos 5. queréis 6. quieren The present tense of querer

© Boardworks Ltd of 23 GRAMMAR poder = to be able poder: o changes to ue Stem change verbs -o > -ue 4. Change the -o to -ue on parts Identify the group to which the verb belongs = -er 2. Write out verb as if it were regular. 3. Identify the vowel to change: it is ALWAYS the vowel just before the infinitive ending. 1. puedo 2. puedes 3. puede 4. podemos 5. podéis 6. pueden 1. puedo 2. puedes 3. puede 4. podemos 5. podéis 6. pueden The present tense of poder

© Boardworks Ltd of 23 ¿Quieres ir a la discoteca? ¿Quieres ir a la piscina? ¿Quieres ir a la bolera? ¿Quieres ir a la biblioteca? ¿Quieres ir a la playa? ¿Quieres ir a las tiendas? ¿Quieres ir al cine ? ¿Quieres ir al teatro? ¿Quieres ir al parque? ¿Quieres ir al museo? ¿Salimos? ¿Adónde vamos? A A B B C C D D E E F F G G H H I I J J A A B B C C D D E E F F G G H H I I J J ¿Quedamos? 1

© Boardworks Ltd of 23 Sí, vamos a la discoteca. Sí, me apetece mucho. ¡Vale! Sí, ¡buena idea! Sí, ¡genial! No, no tengo ganas. No, lo siento no puedo. No, no me apetece. No, prefiero quedarme en casa. No, no tengo bastante dinero. Sí, vamos a la discoteca. Sí, me apetece mucho. ¡Vale! Sí, ¡buena idea! Sí, ¡genial! No, no tengo ganas. No, lo siento no puedo. No, no me apetece. No, prefiero quedarme en casa. No, no tengo bastante dinero. ir a la discoteca? ir a la piscina? ir a la bolera? ir a la biblioteca? ir a la playa? ir a las tiendas? ir al cine ? ir al teatro? ir al baile? ir al parque? ir al museo? ir a la discoteca? ir a la piscina? ir a la bolera? ir a la biblioteca? ir a la playa? ir a las tiendas? ir al cine ? ir al teatro? ir al baile? ir al parque? ir al museo? Ahora, practica con tu compañero/a. ¿Salimos? ¿Adónde vamos? ¿Quieres… ¿Quedamos? 2

© Boardworks Ltd of 23 Haz preguntas y respuestas con tu compañero/a. ¿Salimos? ¿Adónde vamos? ¿Quedamos? 3

© Boardworks Ltd of 23 ¿Dónde quedamos? Quedamos delante de la piscina. ¿A qué hora quedamos? A las dos. ¿Dónde quedamos? Quedamos delante de la piscina. ¿A qué hora quedamos? A las dos. ¿Dónde quedamos? Quedamos en el Bar Cristina. ¿A qué hora quedamos? Quedamos a las diez. ¿Dónde quedamos? Quedamos en el Bar Cristina. ¿A qué hora quedamos? Quedamos a las diez. ¿Dónde quedamos? Quedamos enfrente del parque. ¿A qué hora quedamos? Quedamos a las cinco. ¿Dónde quedamos? Quedamos enfrente del parque. ¿A qué hora quedamos? Quedamos a las cinco. A B A B C C ¿Quedamos? 4

© Boardworks Ltd of 23 ¿Dónde quedamos? Quedamos… ¿Dónde quedamos? Quedamos… enfrente del / de la… al lado del / de la… delante del / de la… en… ¿A qué hora quedamos? Quedamos a las… ¿Quedamos? 5

© Boardworks Ltd of 23 ¿Dónde quedamos? ¿Diga? Hola Julia. Soy Iñaki. Hola Iñaki. ¿Qué tal? ¿Quieres ir a la playa? Ah, sí. ¿Cuándo? Pues, este sábado. Bueno. ¿Dónde quedamos? En el Parque Güell. Vale. ¿A qué hora quedamos? A las cinco. Muy bien. Pues, a las cinco. Hasta luego. ¿Diga? Hola Julia. Soy Iñaki. Hola Iñaki. ¿Qué tal? ¿Quieres ir a la playa? Ah, sí. ¿Cuándo? Pues, este sábado. Bueno. ¿Dónde quedamos? En el Parque Güell. Vale. ¿A qué hora quedamos? A las cinco. Muy bien. Pues, a las cinco. Hasta luego. ¿Quedamos? 6

© Boardworks Ltd of 23 ¿Dónde quedamos? ¿Quedamos? 7

© Boardworks Ltd of 23 ¿Dónde quedamos? Relaciona las frases con la foto adecuada. En el Parque Güell a las En la playa a las En la piscina a las En mi casa a las En el Café de l Opera a las A B C A A B B D D D E C C E E ¿Quedamos? 8

© Boardworks Ltd of 23 ¿Verdadero o falso? 2 2 Roberto: ¿Quieres ir al cine el domingo por la tarde? Besos, Elena Emilio: Vale. ¿A qué hora quedamos para ir al parque? Un beso, Nuria 1 1 ¡Hola Julia! Vale, quedamos a las 7.00 en el Café de l Opera. Besos, Sonia 3 3 ¿Quedamos? 9 Elena quiere ir con Roberto al cine el sábado por la mañana. falsoSonia y Julia van a quedar en al Café de lOpera a las Nuria quiere ir con Emilio al parque.verdadero

© Boardworks Ltd of 23 GRAMMAR ¡Qué + noun! You have already learned how to use ¿qué? in interrogative sentences. Now, we will learn how to use ¡qué! in exclamations. Note that it still carries the written accent. Always remember to use the double exclamation marks (¡!). ¡Qué! means how or what a... ¡Qué bien! - How great! ¡Qué aburrido! - How boring! ¡Qué pena! - What a shame! ¡Qué rollo! - What a palaver!

© Boardworks Ltd of 23 ¿Qué te gusta hacer en tus horas libres? Veo… Juego… Hago… Voy… Compro… Escucho… Veo… Juego… Hago… Voy… Compro… Escucho… la televisión con la consola de videojuegos los deberes música un vídeo al cine a un concierto de compras a la biblioteca a la piscina al tenis al baloncesto ciclismo natación equitación Mis gustos y preferencias 1

© Boardworks Ltd of 23 Barcelona, 20 de septiembre ¡Hola Emilio! Me llamo Alexa. Tengo 18 años. Soy de París pero vivo en Barcelona. En mi tiempo libre me gusta mucho salir con mis amigos e ir al campo. También me gusta leer y escuchar música. Durante la semana practico la natación y el ciclismo. Los fines de semana juego al fútbol. Tengo dos hermanos, Laurent y Thomas. También tengo un perro y un gato. ¿Y a ti? ¿Qué te gusta hacer en tus horas libres? Escríbeme pronto y háblame de tus gustos. Un abrazo de tu nueva amiga, Alexa Mis gustos y preferencias 2 Barcelona Alexa

© Boardworks Ltd of ¿Cuántos años tiene Alexa? 2. ¿De dónde es? 3. ¿Dónde vive? 4. ¿Qué le gusta hacer en su tiempo libre? 5. ¿Cuántos hermanos tiene? 1. ¿Cuántos años tiene Alexa? 2. ¿De dónde es? 3. ¿Dónde vive? 4. ¿Qué le gusta hacer en su tiempo libre? 5. ¿Cuántos hermanos tiene? Mis gustos y preferencias 3 Alexa Después de leer la carta de Alexa, contesta a las siguientes preguntas: Alexa tiene 18 años. Es de París. Vive en Barcelona. Le gusta salir con sus amigos e ir al campo. También le gusta leer, escuchar música, practicar la natación y el ciclismo y jugar al fútbol. Tiene dos hermanos: Laurent y Thomas.

© Boardworks Ltd of 23 __________, _____de _______ ¡Hola _________! Me llamo _________. Tengo _________ años y vivo __________. En mi tiempo libre me gusta(n) mucho… juego… practico…porque… hago… También me gusta(n)… No me gusta(n)… ¿Qué te gusta hacer en tus horas libres? Escríbeme pronto y háblame de tus gustos. Un abrazo de tu nuevo/a amigo/a, Mis gustos y preferencias 4 Ahora, escribe una carta similar.

© Boardworks Ltd of 23 Una carta digital A very fast way to send postcards is via electronic mail. The following websites have got an excellent selection of postcards to send to your family and friends: A very fast way to send postcards is via electronic mail. The following websites have got an excellent selection of postcards to send to your family and friends: