familia, lo que (no) les gusta,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Adverbs Mosaicos, p. 138.
Advertisements

¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Present subjunctive following adjective clauses that express hypothetical situations Indicative mood  used after que  to refer to people and things.
English Lesson 5.
PRONOMBRES DE COMPLEMENTO DIRECTO E INDIRECTO. ¿ Recuerdas? COMPLEMENTO DIRECTO Is a noun or a noun phrase that receives the action of the verb directly.
Español 3 Sra. Carpinella.  Because each tense is used for very specific things, there are some key words that indicate whether you would use the imperfect.
Vocabulario 5.1 Práctica. Una conversación: What do you think about this painting by Pablo Picasso? It doesn’t seem very original to me. ¿Qué te parece.
P The verb gustar uses these pronouns for the person who likes something. me gusta(n) te gusta(n) le gusta(n) The verb agrees with what is liked.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides Kaitlyn Somogye 10/24/14 4A.
The following slides introduce the new verb IR.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Objectives To learn some different techniques to help you memorise your ‘Healthy Living’ Written Controlled Assessment. To practise these techniques and.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Los pronombres relativos que y quien El subjuntivo en cláusulas adjetivales: con antecedentes indefinidos o que no existen.
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
OPINION ESSAY
Las Palabras Interrogativas
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
¿Qué son los verbos irregulares?
Las Palabras Interrogativas
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
¿Qué piensas del imagen ?
The Subjunctive and the Infinitive
First Grade Dual High Frequency Words
Nursery Rhyme Hasta mañana See you tomorrow
Los pronombres relativos que y quien
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Los pronombres relativos que y quien
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Hoy es miércoles el doce de septiembre
GUSTAR –to like, to be pleasing to
- My cousin, who is only 2 years old, can already speak. - Can your sister play the piano? - Messi can play football very.
Las Palabras Interrogativas
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
The Days of the Week (Los días de la semana).
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Preterite / Imperfect Clue Words
Negative and Positive Expressions
El Subjuntivo Expressions of Doubt
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Gustar, Interesar, Aburrir
The Days of the Week (Los días de la semana).
Las Palabras Interrogativas
The Subjunctive and the Infinitive
el fin de semana próximo
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
a. Which job do you think pays more? I think an assistant chef earns more, as he spends all day working, while the dog walker earns according to the dogs.
Transcripción de la presentación:

familia, lo que (no) les gusta, ¿Quién hay en la foto? Da detalles edad, nacionalidad, descripcion fisica, caracter, relaciones, familia, lo que (no) les gusta, ¿Dónde estamos? ¿Qué se puede ver? Da detalles. ¿De qué están hablando? ¿Cuándo se hizo la foto?

familia, lo que (no) les gusta, edad, nacionalidad, descripcion fisica, caracter, relaciones, familia, lo que (no) les gusta, ¿Quién hay en la foto? Da detalles ¿Dónde estamos? ¿Qué se puede ver? Da detalles. ¿De qué están hablando? ¿Cuándo se hizo la foto?

This routine of 7 questions is one that I think will help prepare students to be able to respond more spontaneously particularly in Picture-based discussion tasks in the new GCSE (and obviously also in the other types of task too) There are not meant to be right answers to all, if any, of these questions and a couple of the questions might seem a bit odd but they do help to draw out a lot of different ideas, using a variety of structures and time frames that can be readily adapted to any picture. 6

Core Language ésta es una foto de… this is a photo/image of… en ella podemos ver.. /se puede ver.. /observamos.. /hay.. in it we can see /you can see /there is/are… la foto se hizo en.. / la foto se sacó en../ la foto se tomó en… the photo was taken in… la escena tiene lugar en.. / se pasa en.. the scene takes place in..… eligí esta foto / esta imagen porque… I chose this picture because Time Referring Places Opinions ahora – now antes – before después – after hoy – today ayer – yesterday mañana – tomorrow otra vez - again siempre – always a menudo – often a veces – sometimes nunca – never la semana pasada – last week la semana que viene – next week una cosa – a thing esto – this eso – that algo (más) – something (else) otro – (an)other mucho – a lot (un) poco – (a) little muy – very todo – all/everything aquí – here allí - there (Me) parece que – It seems (to me) that… Pienso que – I think that Creo que – I believe that A mi modo de ver… - As I see it… Linking y – and o – or también – also pero – but porque – because con – with sin - without por eso - this is why Sentence Building está + ando/iendo están + ando/iendo quiere quieren le gusta(n) les gusta(n) le encanta les encantan va a + inf van a + inf le gustaria(n) les gustaria(n) acaba de + inf acaban de + inf