Hacer Ahora (Do Now) Fill in the blanks with the correct form of the verb ser. Write the complete sentences. 1. Los estudiantes ________ muy trabajadores.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Interrogative words = question words
Advertisements

Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Fecha: martes 26 de febrero de 2013
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Accent Rules & Punctuation
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
C APÍTULO 1 - ¡E MPECEMOS ! VOCABULARIO 2. ¿C UÁL ES TU TELÉFONO ? 1. What is your telephone number?
Punctuation marks & written accents P. 26. Upside-down punctuation marks such as (¡) & (¿) are placed at the beginning of a phrase to signal a question.
saquen la tarea COMPLETE – todos los ejercicios en la hoja fotocopiada
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to select subjects and verbs in sentences. Demonstración de aprendizaje (Demonstration.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
Targets: I can use punctuation marks and written accents correctly. I can demonstrate that I can tell time. Warm up: Fill in the blanks using the correct.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to differentiate the appropriate subject pronouns in various sentences. Demonstración.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Fill in the blanks with logical words. 1.Me gusta levantar pesas en ____________. 2.A ella le gusta nadar en ____________. 3.Ellos caminan todos los días.
Add to the blank spaces of your list: You can find the translations on pages 21 and 23 of textbook. s: ¿Cuál es el correo electrónico de Marisa? Es.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Chapter 1 Grammar.
ESPAÑOL 1 CAPÍTULO 1 VOCABULARIO 1
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Hacer Ahora (Do Now) ¿A quién _______ gustan los carros?
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
Turn to page 3 in journal and title it : Campanas #6-10
¡Los Adjetivos!.
Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in the paragraph? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. Hola! Me llamo.
Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in each of the sentences? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. ¿Qué hice.
With your neighbor A. Hola. B. Buenas tardes. A. ¿ Cómo te llamas ? B. Me llamo ___________________, ¿ y tú ? A. Me llamo ___________________. B. ¿Cómo.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miércoles el doce de septiembre
INFINITIVOS Capítulo 1A.
Write out the capitals that are spelled below
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las Palabras Interrogativas
Writing Practice for Basic Conversation Test
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Capitulo 3: Repaso.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
Antes de empezar: en español escribe 1 cosa (thing) que te gusta escribe 1 cosa que no te gusta 2 separate & complete sentences Saquen la tarea.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
El verbo estar The –ar verbs you have used until now are called _______________________ _________________ because they follow a regular pattern. Verbs.
Las Palabras Interrogativas
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Ch. 3 Irregular Verbs: Ir, Dar, Estar
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Transcripción de la presentación:

Hacer Ahora (Do Now) Fill in the blanks with the correct form of the verb ser. Write the complete sentences. 1. Los estudiantes ________ muy trabajadores. 2. Vosotros _______ de San Antonio. 3. Y tú, ¿______ de la cuidad? 4. Ellas ______ muy deportivas. 5. Usted ______ muy amable. 6. ________ las cinco en punto de la mañana.

Capitulo 1: Los números Objetivo (Learning Objective): Students will be able to choose the appropriate marks and accents for Spanish words. Demonstración de aprendizaje (Demonstration of Learning): Given a list of words, students will be able to write the missing accent marks with 100% accuracy. Daily Greeters

Punctuation marks and written accents In Spanish, upside-down punctuation marks such as (¿) and ( ¡ ) are placed at the beginning of a phrase to signal a question or an exclamation. ¿ Como se llama ella? ¡Hasta luego!

Punctuation marks and written accents Place either (¿?) or (¡ !) ___ Cómo se llama usted___ ___ Te extrañe mama___ 3. ___ Quién sois vosotros ___ 4. ___ Hola __ 5. ___Eres de Nueva York ___ 6. ___ Felicidades ___

Punctuation marks and written accents Accent marks: In Spanish, some words have written accent marks. An accent mark is a tilted line ( ’ ) placed over a letter. Putting accents marks over vowels is a part of spelling words correctly. When learning new words, memorize where the accent marks are. ¿ Cuál? Adiós Él

Punctuation marks and written accents Write the sentences and place an accent mark where needed. El se fue a la fiesta. Tu eres de Arizona. ¿Que dia es hoy? 4. El sabado es el baile de la escuela. 5. ¿Cual es tu telefono?

Punctuation marks and written accents Tilde: In Spanish, the wavy line in the letter ñ is called a tilde. The ñ is pronounced similar to the ny in the word canyon. Señor Compañero

Punctuation marks and written accents Write the sentences and place an tilde mark where needed. Manana viene mi abuelita. El nino esta jugando afuera con su pelota. Mi companero de clase no vino hoy. 4. Ella es de Espana.

Punctuation marks and written accents Vamos a ver un video y luego lo vamos a discutir. Abren sus libros en la página 26 (veintiséis) y hagan la actividad número 36 (treinta seis) y actividad número 37 (treinta siete). Write the complete sentences with the corrections.

Punctuation marks and written accents Write the words with the correct punctuation marks and written accents. Ex: Arbol  Árbol Campana  Campaña Espana nino estas telefono Manana cual senora adios El como quien que Tu Jose bebe pinata