Day 4 Week 9.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los números The numbers en español.
Advertisements

Los números del 0 al 100 The numbers 0 to 100.
C. #21,martes,29/1/13 Clima de hoy: _________________ Complete the patterns. 1. cincuenta _______, setenta. 2. ochenta, _______, cien. 3. dieciocho, veinte,
REPASO DE LOS NÚMEROS
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
Para empezar.   cero0  uno1  dos2  tres3  cuatro4  cinco5  seis6  siete7  ocho8  nueve9  diez10  once11  doce12  trece13  catorce14 
Los Numeros.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
Los números. Uno – 1 Dos – 2 Tres – 3 Cuatro – 4 Cinco – 5 Seis – 6 Siete – 7 Ocho – 8 Nueve – 9 Diez - 10.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
NÚMEROS watch?v=3Ox8o8CbP9c.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Los números cero 1 uno 2 dos 3 tres 4 cuatro 5 cinco 6 seis 7 siete 8 ocho 9 nueve 10 diez.
Campanita Fill in the sentences out loud using the word bank with a neighbor. ChicaChicoCómoLlamoTú Usted 1.¿_________ te llamas? 2.Me ____________ Marco.
Day 3 Week 15 30/11/2016.
Day 2 Week 6 13/09/2016.
Day 4 Week /09/2016.
Day 3 Week 7 21/09/2016.
Day 1 Week 7 19/09/2016.
Day 5 Week 10 21/10/2016.
22 de septiembre de de septiembre de 2016
Day 4 Week 6 SP2.
Day 1 Week 12 31/10/2016.
Day 4 Week 8 29/09/2016.
Day 2 Week 14 15/11/2016.
Day 5 Week 7 23/09/2016.
Day 2 Week 11 25/10/2016.
SP-1 Chapter vocabulary 2
Los números
Day 3 Week 11 26/10/2016.
Day 1 Week 6 12/09/2016.
Day 1 Week 8.
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
Day 4 Week 6 15/09/2016.
La hora Escribe estos apuntes en tu cuaderno de español.
Day 5 Week 6 9/16.
CONTESTA LO SIGUIENTE:
Day 2 Week 8 27/09/2016.
Los números
Day 1 Week 10 17/10/2016.
Day 3 Week 14 16/11/2016.
Agenda -Lesson 5. Days of the week
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los Números.
Los Numeros
STAGE 1 SEMANA 2.
Hoy es viernes el ocho de septiembre
Los números: Numbers 1 to 100 in Spanish.
Los números diez.
LOS NUMEROS!.
Los Números p. 7.
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
¡Los Números! Number Song.
Warm Up Name three important cities of Spain
La Fecha Telling the date.
Hoy es jueves el trece de septiembre
Uno 1.
Los Números de 30 a 100 Notes #11 2/23/2019 Notes #11 2/23/2019
Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___
DUE NOW: Write in Spanish the following months:
Hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many.
Bienvenidos Preliminares A-D.
¿Cuántos años tienes? ©VanesaDormi2015.
¡LOS NUMEROS!.
La fecha Telling the Date
Contesten las siguientes preguntas
Transcripción de la presentación:

Day 4 Week 9

Patada Instructions: Go to the OLC for the Patada. Write the Vocabulary in your notebook. Escribe el Vocabulario en tu cuaderno. How you feel and where you are, always use the verb ‘estar.’

Daily Agenda Agenda Diaria Patada & Vocabulario Tongue Twister and important questions/Trabalenguas y Preguntas Importantes. Quick practice Work period: Lo Tengo game Closing: review for bonus points

Essential Question Pregunta Esencial ¿Cuál es la fecha de hoy?

Standards & Learning Objective Estándares & Objetivos del Aprendizaje MLI.IP2C Demonstrate Novice-Mid proficiency in oral and written exchanges. Learning Objective(s): I can say the date.

0 – 20 Song To the tune of the alphabet song/ Twinkle Twinkle Little Star https://www.youtube.com/watch?v=OZuA3bDwGrs Uno 1, dos 2, tres 3, cuatro 4, Cinco 5, seis 6, siete 7, ocho 8, Nueve 9, diez 10, once 11, doce 12, trece 13, Catorce 14, quince 15, dieciséis 16, Diecisiete 17, dieciocho 18, Diecinueve 19, veinte 20.

Ten little numbers song To the tune of Ten Little Indians https://www ¡Diez 10, Veinte 20, Treinta 30 númeritos, Cuarenta 40, Cincuenta 50, Sesenta 60 númeritos, Setenta 70, Ochenta 80, Noventa 90 númeritos, Cien 100 númeritos son!

Hoy es… Ayer fue… Mañana será… ¿Qué día es hoy? Hoy es jueves. ¿Qué día fue ayer? Ayer fue miércoles. ¿Qué día será mañana? Mañana será viernes. ¿Cuál es la fecha de hoy? Hoy es jueves, el 6 de octubre de 2016.

¿Cuándo es tu cumpleaños? When is your birthday? Mi cumpleaños es el # de mes de año . My birthday is the # of month of year . Por ejemplo: Mi cumpleaños es el quince de enero de dos mil. For example: My birthday is the 15th of January of 2000.

Contesta en frases completas en español. Quick Practice/ Práctica rápida 06/10/2016 Escribe en un papel para la semana. Contesta en frases completas en español. - ¿Cómo estás tú? - ¿ Cómo te llamas tú? - ¿De dónde eres tú? -¿Cuántos años tienes tú? -¿Cuándo es tu cumpleaños? papers

Turn in your QP

Pronouncing the letters C, G & Q Ga - gah Ge - heh Gi - hee Go - goh Gu – goo (like moo) *Gue – gain *Gui - gee *Güe - gwey *Güi - gwee Qua– kwah Que - kay Qui – key Quo – kwoah (like quote) Ca - kah Ce - say Ci - see Co - cold Cu – coop * ‘Cu’ follows the Weak + Strong vowel rule Hard ‘c’ Soft ‘c’

Let’s finish up our alphabet pronunciation guides.

Vamos a practicar.

Make your own pronunciation guide. Write each letter of the alphabet and an English pronunciation guide beside it. Ejemplo: i = ee Next, take each word from the alphabet list and break it apart into syllables. Ejemplo: iguana = i-gua-na Then write out a pronunciation guide for each word. Write how you understand to pronounce it. Ejemplo: iguana = ee-gwa-nah