Hoy es el primero de septiembre del 2016

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Write down the alphabetical spelling of 5 famous peoples names. Write out your answers carefully and be prepared to spell them out if asked to. A: a B:
Advertisements

Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Vámonos Take out a sheet of paper and begin working on these questions: 1.What are two reasons to learn Spanish? 2.List 2 cognates (words that look the.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Hoy es lunes el 23 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Treinta menos doce son.
Vámonos Take out a sheet of paper and begin working on these questions: 1.What are two reasons to learn Spanish? 2.List 2 cognates (words that look the.
DO NOW: Solve each math problem
Hoy es martes el 24 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Tres multiplicado por.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Greetings, Introductions
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
HOLA.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Señora Johnson Beginning Spanish
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Telling Time in Spanish
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
Para hacer ahora 1) It is 8:00 at night. How would you greet someone in Spanish at this time? 2) It is 12:00 in the afternoon. How would you greet.
Para hacer ahora 1) It is 8:00 at night. How would you greet someone in Spanish at this time? 2) It is 12:00 in the afternoon. How would you greet.
Hoy es miercoles, el diez de agosto
Greetings L. Alvarado Español I
¡buenos días!.
Bell Work Take out a sheet of paper,
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Trabajo de entrada #4 1) It is 8:00 at night. How would you greet someone in Spanish at this time? 2) It is 12:00 in the afternoon. How would you.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Para hacer ahora Make a list of the following in your notebook:
Saludos Y Despedidas.
1.4 Numbers.
Telling Time in Spanish
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Greetings saludos.
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
Telling Time in Spanish
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Telling Time in Spanish
Hoy es _______,el ____ de ____________.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Fecha: Hoy es martes el ocho(8) de enero de
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Telling Time in Spanish
Hola, ¿qué tal?.
Transcripción de la presentación:

Hoy es el primero de septiembre del 2016 Objetivo: I can greet someone and say goodbye. I can introduce myself and ask someone’s name in Spanish. Haga Ahora: Using your abecedario chart write out the following words in English form. Ejemplo: ere-e-eme-o-ele-a-che-a: remolacha 1.e-ese-pe-i-ene-a-ce-a: 2. ve-e-ge-e-te-ele-e-ese: 3. te-o-eme-a-te-e: 4.ele-e-ce-hache-u-ge-a: 5. ele-i-eme-o-ene: 6. zeta-a-ene-a-hache-o-ere-i-a: Tienen siete minutos (seven minutes) when you are done swtich papers con tu pareja (with your partner).

Anuncios I will be collecting the syllabi, parent letters, cheating policies, bathroom contracts and class dojo contracts Martes, seis de Spetimebre. Prize: Premio escolar

Quizlet: Spanish Commands

¡Simon Dice! Cuando yo diga listo y tu digas dale levantate. I am going to say Simon dice (Simon says) and a command. You ONLY do the command if I say Simon dice. You do not do the command if I do not say Simon dice. If you do the command without me saying Simon dice sientate. Listo! Dale!

Trabajos en grupo Cuando yo diga listo y tu digas dale en tus grupos I am going to give you five cards as a group you will spell out the cards in Spanish. You will have five minutes. Listo! Dale!

Quizlet: Greetings

Velocidad P y R Cuando yo diga listo y tú digas dale vamos a jugar velocidad. I will model with a student first: P1: ¡Hola! P2: ¡Hola! P1: ¿Cómo estas? P2:Estoy bien. ¿Y tú? P1: Estoy así, así The class will be divided into two teams the first team will come up and be paired. You and your partner must ask each other what I modeled for you. This is based on speed so you must be fast! I will be timing. The team with the shortest time will get tres puntos each. ¡Listo! ¡Dale!

Practica Independiente Cuando yo diga listo y tu digas dale solo y en silencio do the work behind your apuntes. Tienen ocho minutos. ¡Listo! ¡Dale!

Quizlet: Introductions

Comic strip

Practica Si me escucha digan…sí Si me escuchan digan…sí sí When talking to the following people indicate whether you would say ¿Cómo esta? O ¿Cómo estas? 1. Your little brother 2. A parole officer 3. President Obama 4. Your best friend 5. Teacher 6.María 7. Señor Ramirez

Pare y Escribe Cuando yo diga listo y tú digas dale con tus parejas translate the following words: Tienen dos minutos. ¡Listo! ¡Dale! Hola: Buenos días: Buenas tardes: Buenas noches: ¿Cómo estas? Estoy Bien: Estoy así así: Estoy mas o menos: Esoty mal: Muy: ¿Y tú?

Spanish Greetings Rap

La Pelota 1,2,3…4,5,6 Cuando yo diga listo y tú digas dale I will throw the ball to a student. I will ask: ¿Cómo te llamas? Student will say Me llamo and their name. That student will then throw the ball to another student and ask their name in Spanish. That student will then respond. ¡Listo! ¡Dale!

Introducciones

Voltea Y Habla Cuando yo diga listo y tú digas dale con tus grupos discuss when you would use: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama usted? Tienen dos minutos. ¡Listo! ¡Dale!

¿Cómo se llama el?

¿Cómo se llama ella?

¿Cómo se llama ella?

¿Cómo se llama el?

¿Cómo se llama el?

¿Cómo se llama ella?

Boleto de Salida Cuando yo diga listo y tu digas dale I will give a monitor a post it to hand to each of you. On your post it you can answer any of the following Hoy me gusto (Today I liked) Hoy no me gusto (Today I did not like) Yo aprendi (Today I learned) Post your answer on one of the big pink post its on the back wall. Listo! Dale!

Boleto de Salida Cuando yo diga listo y tú digas dale read the dialogue then answer the questions. Jose: ¡Hola! Marta: ¡Hola! Jose: ¿Cómo te llamas? Marta: Me llamo Marta. ¿Y usted? Jose: Me llamo Jose. ¿Cómo estas? Marta: Estoy mas o menos. ¿Y usted? Jose: ¡Estoy muy bien! Is Marta older than Jose? Explain your answer. Is Jose younger than Marta? Explain your answer. How is Marta feeling? How is Jose feeling? ¡Listo! ¡Dale!

Classroom Exit Procedure Straighten desks and pick up trash around you. You may speak at a noise level of two. However, you must remain seated until the bell rings.