Span1 Hoy es miércoles, 31 de agosto

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
and Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Pick up a study guide.
Advertisements

Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Martes el 26 de agosto  How do you greet your friends?...your parents?...other adults? Do you hug them, handshake, etc?
1. GREET PEOPLE AND SAY GOODBYE 2. INTRODUCE YOURSELF AND OTHERS 3. ASK AND SAY HOW TO SPELL NAMES 4. SAY WHERE YOU ARE FROM 5. EXCHANGE PHONE NUMBERS.
Asking names… ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama, Usted? ¿Cómo se llama, él? / ¿Quién es él? ¿Cómo se llama, ella? / ¿Quién es ella?
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
Etapa Preliminar Mis Primeras Palabras
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Español 1 Hoy es viernes, el 25 de agosto
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Escriban en sus apuntes
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
Meeting & Greeting Others
¡Bienvenidos al español!
Bell work: 1). Grab your binder. 2). Turn in your homework. 3). Write down the Spanish word of the day: la computadora = computer 4). Take out a sheet.
HOLA.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
Español 1 25 de octubre de 2016.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Español 1 29 de marzo de 2017.
Spanish I Lección Preliminar
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
Día número 24 Español 1—Acelerado
El Horario de hoy Examen/CP 15-20
Para hacer ahora 1) It is 8:00 at night. How would you greet someone in Spanish at this time? 2) It is 12:00 in the afternoon. How would you greet.
Para hacer ahora 1) It is 8:00 at night. How would you greet someone in Spanish at this time? 2) It is 12:00 in the afternoon. How would you greet.
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
PARA EMPEZAR #1 Match the phrases with their English meanings
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Hoy es miercoles, el diez de agosto
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
Saying what someone likes
¡buenos días!.
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Guía de estudio Examen del tema 1
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
La Fecha: Hoy es miércoles, 27 de agosto Tema: Likes and dislikes Obj: SWBAT discuss, in Spanish, activities and foods that they like using the verb.
Write in Spanish (See pag 96)
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Hoy es miércoles el doce de septiembre
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Unidad 1, Lección 1 Gramática
¿Qué te gusta hacer cuando….?
Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___
Question Formation Spanish I Page 52.
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Tapas 26/9/16 Completa cada frase: 1. Mi teléfono es __________.
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
Tapas Write down the following notes to study for your Et Pre exam (mércoles, 28/9) La conversación pasa a las …. (The conversation happens at…)
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Due Now: Write your name on board for presentations
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Objectives Greeting teacher and others in Spanish using common phrases. Knowing Spanish speaking countries and how to say the nationality of a citizen.
Transcripción de la presentación:

Span1 Hoy es miércoles, 31 de agosto Objetivo: Students will finish presenting conversations. Students will continue to review abc’s, numbers and greetings Repasito: (Look at your vocab page to answer the following) ¿Cómo se dice “¿Cómo se llama?” en ingles? ¿Cómo se dice “Se llama” en ingles? ¿Cómo se dice “¿Cómo te llamas?” en ingles? ¿Cómo se dice “Me llamo” en ingles?

Span1 Hoy es martes, 30 de agosto Objetivo: Students will continue to review abc’s, numbers and greetings Students will create a conversation in Spanish with a partner Repasito: (Look at your vocab page to answer the following) ¿Cómo se dice “¿Qué día es hoy?” en español? ¿Cómo se dice “Está nevando” en español? ¿Cómo se dice “likewise” en español?

Partner Conversation Student A: Greeting Student B: Greeting, ask how student is doing Student A: Answer, and ask them how he/she is doing Student B: Answer , and ask him/her what is his/her name Student A: Answer, and ask them for their name Student B: Answer, and say nice to meet you (give handshake) Student A: Say to meet you too, ask him/her where she/he is from Student B: Answer, and ask him/her where she/he is from Student A: Answer, and ask back Student B: Answer, and ask for age Student B: Answer, ask for phone number (take out your phone to save number) Student A: Answer, and ask back (take out phone to save number) Student B: Say a goodbye Student A: Say a goodbye back

Span 2 Hoy es martes, 30 de agosto Objetivo: Students will review vocabulary from Spanish 1 as well as irregular verbs in the present tense Repasito: Write either me gusta or no me gusta for each of the activities below Aprender el español Dibujar Leer un libro Tocar la guitarra Montar en bicicleta

Span 3 Hoy es martes, 30 de agosto Objetivo: Students will review preterit conjugations (regular and irregular). Repasito: Write either soy or no soy for each of the adjectives below: Artistico Atletico Bueno Comico Desorganizado

Span1 Hoy es lunes, 29 de agosto Objetivo: Students will practice asking and giving their phone number to someone else. Students will practice abc’s by spelling names. Students will practice greetings with their classmates Repasito: ¿Cómo se dice “it’s hot” en español? ¿Cómo se dice “it’s cold” en español? ¿Cómo se dice “it’s sunny” en español? ¿Cómo se dice “it’s raining” en español?

Span 2 Hoy es lunes, 29 de agosto Objetivo: Students will review adjectives and numbers in order to describe themselves and others. Students will review food and meals in order to talk about what they like to eat. Repasito: What pronoun replaces the following subjects in English and Spanish. Alex y yo Brandon y Christian Chloe Elias

Span 3 Hoy es lunes, 29 de agosto Objetivo: Students will review preterit conjugations (regular and irregular). Repasito: What pronoun replaces the following subjects in English and Spanish. Jacob y yo Josef y Mikayla McKenzie Jason

Span1 Hoy es lunes, 29 de agosto Objetivo: Students will practice asking and giving their phone number to someone else. Students will practice abc’s by spelling names. Students will practice greetings with their classmates Repasito: ¿Cómo se dice “it’s hot” en español? ¿Cómo se dice “it’s cold” en español? ¿Cómo se dice “it’s sunny” en español? ¿Cómo se dice “it’s raining” en español?