TENER to have =_____________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
20/04/20101 Capítulo 4 – Tercer Paso UN REPASO  Vocabulario: Los días de la semana Página 112 ABRIL lunesmartesmiércolesjuevesviernessábadodomingo
Advertisements

Department of Modern Languages. Vocabulario nuevo (New Vocabulary) (The Days of the Week)
Possession and Relationships with de Posesión con de 3.2.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
Direct Object Pronoun Valdes 218 Spencer High School Spanish 2.
Los Días de la Semana Days of the Week. Los Días lunes – Monday martes – Tuesday miércoles – Wednesday jueves – Thursday viernes – Friday sábado – Saturday.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
The verb “IR” Español 1 – Unidad 2 Lección 2. The verb “IR”   The verb ir means to go. Ir is an irregular verb (it doesn’t follow a conjugation pattern).
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
EXPRESSING LIKES AND LOVES. To say something is pleasing to someone, use the verb gustar.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Calentamiento Translate: *We are smart.
Bellwork: Copy your DLT in English & Spanish.
Los Adjetivos Posesivos
Question Formation Español Uno.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Calentamiento Answer in complete sentences: ¡Buenos días! ¿Cómo estás?
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Gustar V. Encantar.
Mi familia yo padres mamá papá Esa es mi familia. tía tío primo prima
GUSTAR- LIKES AND DISLIKES
HAGAN AHORA 1. ¿Qué necesitas para la clase en la foto?
Tapas ¡Matemáticas en español!
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Irregular - go in yo, e-ie SHOE
Practiquen los adjetivos con
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
Hoy es el 2 de octubre..
EL CALENDARIO Los días de la semana.
Practiquen los adjetivos con
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Ir + a with infinitives.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
TAPAS Describe a friend in Spanish. In the description include: - name
La hora- Repaso ¿Qué hora es? What time is it? 8:15 1:05 11:30 6:50
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Kindergarten Spanish High Frequency Words
TAPAS Describe a friend in Spanish. In the description include: - name
Tener= to have Tener que= to have to
Gustar (To Please) like.
The Days of the Week (Los días de la semana).
4.7 invitations, ir+a+inf..
Question Formation Spanish I Page 52.
How do I ask a question in Spanish???
The days of the week (Los días de la semana).
Repaso del verbo “GUSTAR”
Gustar, Interesar, Aburrir
The Days of the Week (Los días de la semana).
Unidad 2: En la Ciudad Lección 1.
5.2 Possessive Adjectives
Quasimodo: Check your homework!
Quasimodo: Answer the following questions with complete sentences.
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Tapas Pg Contesten las preguntas
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
Question Words.
Transcripción de la presentación:

TENER to have =_____________

Here is the conjugation of tener: Subject Form of Tener Meaning Yo tú él usted ella nosotros/nosotras ellos/ellas ustedes tengo I have tienes you have tiene he has tiene you have (polite) tiene she has tenemos we have tienen they have tienen y’all have

tiene tengo tenemos tienen tenemos tienes tiene tienes tengo tienen Fill in the blanks below with the correct form of tener. Pablo ____________ una pluma roja. Yo ____________ una familia grande. Mi amigo y yo _____________ un perro negro. Los muchachos ______________ pantalones azules. Juan y yo ____________ muchos amigos. Tú ________________ un cuaderno Amarillo. Pilar ___________ el libro de inglés. Tú ______________ el sombrero de Paco. Yo ____________ un gato gris. Ana y Margarita ______________ una maestra buena. tiene tengo tenemos tienen tenemos tienes tiene tienes tengo tienen

Nosotros tenemos clases hoy. Let’s practice using tener as “to have” by translating the following sentences. I have three sisters. _____________________________________ You have two pencils. _____________________________________ We have classes today. ____________________________________ Ann has four children. ____________________________________ John and Christie have one house. ________________________ Yo tengo tres hermanas. Tú tienes dos lápices. Nosotros tenemos clases hoy. Ann tiene cuatro hijos. J y C tienen una casa.

If we use tener in a question it works like this: Do you have a pen? = _____________________ 2. Do we have Spanish today? = _____________________ 3. Does she have a brother? = _____________________ ¿Tienes tú una pluma? ¿Tenemos español hoy? ¿Tiene ella un hermano?

¿Qué tienes? _______________________ We can also use the word qué (what) with tener to ask what someone has. That works like this: ¿Qué tienes? _______________________ ¿Qué tiene Paco? ______________________ What do you have? What does Paco have?

Now you try! Translate the following questions and statements on your own! Yo tengo tres lápices. I have three pencils. _________________________ 2. She has a cat. ________________________________ 3. We have four books. __________________________ 4. Do you have the pens? ________________________ 5. Yes, I have the pens. _________________________ 6. What does Jacob have? ________________________ 7.What do we have? ____________________________ Ella tiene un gato. Tenemos cuatro libros. ¿Tienes tú las plumas? Sí, tengo las plumas. ¿Qué tiene Jacob? ¿Qué tenemos nosotros?

Supply the missing forms of tener to complete the dialogs. ¿ ___________ tú la clase de biología mañana? No, yo no __________ clase de biología los viernes. 2. ¿ _________ ustedes clase de historía los lunes? No, __________ clase de historía los martes y jueves. Tienes tengo Tienen tenemos

no What do the last two problems say in English? ______________________________________________ 2. ______________________________________________ Do you have biology class tomorrow? No, I don’t have biology Fridays. Do y’all have History class Mondays? No, we have history class Tuesday & Thursday. Notice that to say you DO NOT have something you put the word _________ before tener. no