Newport-Mesa Adult Education Program Expected Schoolwide Learning Results (ESLRs)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

11.2 Direct and Inverse Variation
Learning Achievement in Creativity and Design Subjects according to Professional Profiles (2006) European Transfer Credit System (ECTS) Methodology in.
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Illinois Resource Center
Goal: Factor trinomials of the form ax2 + bx + c
Meta: be able to write with no errors on infinitive triggers and agreement Entrada: Escribir-reflecion Escribir de la casa Para salir: use an infinitve.
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
SQR Chapter 11 due Friday Today we will learn how the class works (es lo que vamos aprender hoy) Topic Sentence Main Idea: with transitional phrase: Thus,
12.5 Completing the Square Goal: Solve a quadratic equation by completing the square.
11.3 Simplifying Rational Expressions
Copyright © 2001 by Search Institute, or The 40 Developmental Assets Los 40 Elementos Fundamentales del Desarrollo.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
Grupos de Trabajo # 7 - Informe Working Group # 7 – Report General Business and Operational Risks.
Por y Para Un resumen ¡Qué interesante!. POR A – around a place A – around a place T – through as in by means of T – through as in by means of aRithmetic.
Scientific Inquiry. La asociación nacional de maestros de ciencias (NSTA) apoyo la idea de que la adquisición de científica debe ser un componente básico.
The Plurals of Adjectives
La entrevista Mosaicos, pp. 325, 355. After her positive experience at the job fair, Malena has decided to go for an interview for a position in perfume.
Comparatives.
La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA 4 to Trimestre 2008, La Expiación de Cristo y la Cruz ¡ADAPTALO ! Enfoque de Enseñanza.
Para vs. Por A comparison of the two words for For vs. For.
Comparatives.
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
CINCO MINUTOS Fill-in-the-blank with a word that makes sense 1.Una chica muy ______ camina rápido y quiere comer ____________. 2.Daniel no ________ un.
Description Digital school is an educational movement that use technology to learn and transform the educational practice to promote the students integral.
Speaker 1: 1. Circle the correct form of TO BE in English (am, are or is). 2. Fill in the correct form of ESTAR in Spanish (estoy, estás, está, estamos,
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
Principios de la Resolución de Conflictos Dr. Rafael Cartagena.
HIGH ATTENDANCE ALTA ASISTENCIA HIGH ACHIEVEMENT ALTOS LOGROS PARENT COMMUNITY ADVISORY COUNCIL.
Title I Annual Meeting Junta Anual del Programa Título I Socorro Independent School District Title I/ Department of State & Federal Programs February 24,
Formal & Plural Commands (Ud.) & (Uds.)
Gramática Lección Preliminar Created by: D. Rodríguez.
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Enseñanza Interdisciplinaria Incorporando las destrezas del siglo 21 en el contexto hispánico Lingüístico y cultural Juanjo Vázquez-Caballero Haddam Killingorth.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Communicating with Teachers Communicandose con los maestros.
POR and PARA Vodcast 4.3 Español IV Sra. Stanius.
PRODUCCION DE SABER Y GERENCIA DEL CONOCIMIENTO Profesor Dr. Orlando Albornoz Universidad de Guadalajara Villa Primavera, Jalisco, México 12 y 13 de julio.
METODOLOGIA DE ENSEÑANZA- APRENDIZAJE TECNICATURA Y LICENCIATURA EN GERONTOLOGIA UNIVERSIDAD MAIMONIDES BUENOS AIRES - ARGENTINA.
CAPACITADOR: Oscar Marino ALUMNA: Elisabet Marcone E- PORTFOLIO.
Bienvenidos Padres!. My name is Mi nombre es Tonight we will be discussing what you and your child can do to be successful this year. Esta noche estaremos.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Eduardo Mendoza. Francisco Marroquín Medical School offers a maximum of three months of elective rotations to international medical students. Students.
U NIVERSIDAD M ARIANO G ÁLVEZ F ACULTAD DE H UMANIDADES L ICENCIATURA EN LA E NSEÑANZA DEL I DIOMA I NGLES CON ESPECIALIZACIÓN EN T ECNOLOGÍA E DUCATIVA.
ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.
To bring together a group of lawyers, realtors, tax companies, mortgage companies and economy experts and participate in the first fair thats main purpose.
Universidad de Granada DELTA-MIN SEVENTH FRAMEWORK PROGRAMME THE PEOPLE PROGRAMME Marie Curie actions Initial Training Network (ITN) Project acronym: DELTA-MIN.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
Dual Language Program at Monroe Programa de Lenguaje Dual en Monroe October 2013.
ALC 95 Viernes el 11 de enero Entrega la tarea. objetivo Yo puedo crear una forma para un consultorio.
ExpoForo 2008 "Políticas Públicas em la era digital" Camillo Speroni VP & GM Novell Latin America
T3 Clase 3. Turn-in your Slide Show printouts of your story retell. (Wocabulario de invierno; see last week!) Task: See handout; answer on the bottom!
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
“Environmental education and science popularization: fundamental means for public awareness, participation and self management in marine and coastal protection.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Hoy es lunes el veinticinco de febrero. ¡El plan! 1.Introducción 2.Escuchar 3.Hablar 4.Escribir 5.Jugar Esta nublado ¡El gol! Los introducciones!
Derechos de Autor©2008.SUAGM.Derechos Reservados Sistema Universitario Ana G. Méndez División de Capacitación Basic Quality Tools CQIA Primer Section VII.
APUNTES #1 - COMPARATIVES.
Social Networks and Parent Teacher Meetings: A Question that can´t Wait Molina, M.D., Rodríguez, J., Collado, J.A. y Pérez, E. University of Jaén (SPAIN)
University of Delaware Problem-Based Learning: Getting Started Institute for Transforming Undergraduate Education Courtesy of Hal White Aprendizaje basado.
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Both saber and conocer mean “to know.” You use saber to talk about knowing facts or information. Nadie sabe la fecha del examen. ¿Saben Uds.
UNIDAD 5 – LECCIÓN 1 Lunes, veinticinco de enero de dos mil dieciseis Objetivos de lección 2: 1.SWBAT describe a house and household items 2.Indicate the.
Topic 5 Topic 1 Topic 2Topic 3Topic
Conocimiento de salud y aseguranza
Pensar, Querer, and Preferir
Preposiciones y objetos de preposiciones
PST RESOURCE OVERVIEW NAME of the resource / tool
Transcripción de la presentación:

Newport-Mesa Adult Education Program Expected Schoolwide Learning Results (ESLRs)

PERSONAL SUCCESS AS MEASURED BY: (LOS EXITOS PERSONALES SON MEDIDOS A TRAVES DE:) P1. Ability to set and meet goals (La capacidad de fijar y cumplir metas ) P2. Ability to improve through self-discipline and motivation (La capacidad de mejorar a través de autodisciplina y motivación) P3. Persistence (La persistencia )

ACADEMIC SUCCESS AS MEASURED BY: (EL ÉXITO ACADEMICO ES MEDIDO A TRAVES DE:) A1.Mastery of skills identified in course outlines (El logro de las habilidades identificadas en los objetivos del curso) A2. Ability to think critically, problem solve, and make informed choices (La capacidad para pensar críticamente, solucionar problemas y estar bien informado para tomar decisiones) A3. Ability to communicate effectively, both orally and in writing (La capacidad para comunicarse eficazmente, tanto oralmente como por escrito)

WORKFORCE SUCCESS AS MEASURED BY: (EL ÉXITO EN EL AMBITO LABORAL ES MEDIDO A TRAVES DE:) W1. Acquisition of workforce readiness skills ( La adquisición de habilidades para estar preparado para el trabajo) W2. Application of professional and technical skills (La aplicación de habilidades técnicas y profesionales) W3. Ability to transfer personal, academic and social skills to the workplace (La capacidad para transferir habilidades personales, académicas y sociales en el ámbito laboral )

SOCIAL SUCCESS AS MEASURED BY: (EL ÉXITO SOCIAL ES MEDIDO A TRAVES DE:) S1. Ability to work cooperatively (La capacidad para trabajar cooperativamente) S2. Acceptance and understanding diversity (La aceptación y el entendimiento de la diversidad) S3. Community involvement (La participación en la comunidad )

I agree with the Newport-Mesa Adult Education ESLRs (Estoy de acuerdo con las Expectativas de Resultados Escolares de Aprendizaje(ESLRs) de la Escuela de Adultos de Newport-Mesa ) Sign or type names here….