UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE MÉXICO SECRETARIA DE DOCENCIA DIRECCIÓN DE ESTUDIOS DE NIVEL MEDIO SUPERIOR PLANTEL «LIC. ADOLFO LÓPEZ MATEOS» DE.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
YUST UROPE PROYECTO MULTILATERAL MULTILATERAL PROJECT Español English.
Advertisements

NOTE: To change the image on this slide, select the picture and delete it. Then click the Pictures icon in the placeholder to insert your own image. 14.
Personal pronouns & verb to be
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Telling Time.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Imperfect Tense -AR Verbs. Notes  In Spanish there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect.  The preterite is used to state an action.
Handy School Vocab 4 Basic Subjects with Mrs Angry Carrot-know-it-all-Face and Mr Evil, Very Evil, Parsnip-Face.
Objectives To learn some different techniques to help you memorise your ‘Healthy Living’ Written Controlled Assessment. To practise these techniques and.
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
SCHOOLS We started our exchange programme two years ago Helene-Lange-Gymnasium (HLG) Fürth Santa Mª de la Capilla (Maristas) Jaén.
Juego de traducción en filas La escuela. Traduzcan del inglés al español. Deben incluir el sujeto. 1. Do you (tú) study history? 1. ¿Estudias tú historia?
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
702 COPY THE FOLLOWING LESSON INTO YOUR NOTEBOOK. COMPLETE ALL THE WORK THIS WORK WILL BE CHECKED ON FRIDAY ALONG WITH Proposito and Tarea # 35.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
Vamonos Translate the following into Spanish: The pants are blue. The dress is yellow. The t-shirt is green. The blouses are purple. Take out your Independent.
Capítulo 2 Vocabulario – Define the vocabulary words and phrases in English Correct and complete your papers with this show.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
Learning Objectives: To be able to name 18 school subjectsTo be able to name 18 school subjects jueves, el diecinueve de enero ¡Vamos Al Instituto! Me.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema:expresar sentimientos personales L.E.L.I. Maria del.
El verbo “SER” notes #2 Capítulo 3B. ¿Qué signífica “SER”? What does “SER” mean? To be. What other verb have we learned that means to be? What does “SER”
Seventh grade final exam review
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Contaduría
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Licenciatura en Contaduría
Licenciatura en Derecho Inglés V
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE MÉXICO SECRETARIA DE DOCENCIA DIRECCIÓN DE ESTUDIOS DE NIVEL MEDIO SUPERIOR PLANTEL «LIC. ADOLFO LÓPEZ MATEOS» DE.
¿Qué haces en la escuela?
Las asignaturas School subjects
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Objective Students will be able to express
lunes el tres de octubre
Me llamo _________ Clase 601 La fecha es el 28 de noviembre del 2016
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
Las Materias Vocabulary Practice
Notes #9 Subject pronouns
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
1 – Mandato + – 5 – Presente Progresivo –
La escuela Laura Aldayturriaga.
Ser To Be.
Hoy es lunes el 28 de noviembre
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Día número 24 Español 1—Acelerado
Hoy es lunes 9 octubre 2017.
Student’s name: Introducción: escrito que da la bienvenida al estudiante y le da una idea acerca de los aprendizajes que va a adquirir en el desarrollo.
Subject Pronouns and Ser
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
PRESENTACIONES Y SALUDOS
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
La tribu de: Escrito por: El español III Período:
¿Cuál es tu materia preferida? – Which is your favorite subject?
Licenciatura en Contaduría
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Practica oral... Find out the following information from your partner:
Licenciatura en Derecho Eventos pasados y futuros. Lengua extranjera.
Estar- to be.
Adverbs of Frequency Adverbs of Frequency 1 Adverbs of frequency are used to say how often you do something or something happens. He always studies.
Tapas The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where.
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes.
STARTER: If the infinitive for ‘to study’ is ‘estudiar’
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Review of Subject pronouns Intro to The verb Ser Notes #7
Transcripción de la presentación:

UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE MÉXICO SECRETARIA DE DOCENCIA DIRECCIÓN DE ESTUDIOS DE NIVEL MEDIO SUPERIOR PLANTEL «LIC. ADOLFO LÓPEZ MATEOS» DE LA ESCUELA PREPARATORIA Programa de la Asignatura de Inglés 2 de TERCER Semestre Describing my subjects Elaborado por: L.L.I. Mitzi Belinda Dávila González Total de créditos: 7 horas prácticas:3 horas teóricas: 2

Modulo II Tema 1: hábitos y rutinas, descripción de acciones que pasan en este momento presente simple y continuo. OBJETIVOS: Identifica actividades que realizan al momento de hablar y las compara con loas rutinas. Comprende información específica para complementar oraciones que describen acciones que pasan en este momento.

Descripción de la actividad Se divide a la clase en dos equipos, A y B. Cada equipo debe participar por turnos , se inicia con el equipo A, se proyecta sólo el texto que describe la materia y un integrante del cada equipo debe leerla en voz alta mientras que el resto de sus compañeros de equipo deben completar el texto con la forma correcta del verbo en presente continuo y decir el nombre de la materia mencionada. En aso de que ningún miembro del equipo responda correctamente, se le dará la palabra al equipo contrario. Después de que los alumnos hayan mencionado la respuesta correcta se les mostrará la imagen para comprobar la respuesta correcta. Posteriormente el equipo B inicia con la misma dinámica hasta tener la respuesta correcta. De esta forma se proyectarán todas las láminas para que ambos equipos participen. Se llevará el conteo de aciertos de cada equipo. El equipo que tenga más puntos será el ganador Extensión: al finalizar la actividad el alumno realiza una descripción escrita de su deporte o actividad favorita de 20 a 30 palabras en la que incluyen sus habilidades y destrezas.

subjects

In this lesson you _______ (learn) to make drawings and paintings

Art and design

You ________ (study) the characteristics of living organisms

biology

With this science people are ________(study) the structure , properties , composition and transformation of matter

chemistry

In this lesson you _____(combine) technology and design.

D.T. (DESIGN AND TECHNOLOGY)

In this subject students _______ (analise) the investments of money in a country society

ECONOMICS

It _______ (teach) you the Germanic language group spoken in Britain, the United States , Australia and other countries

ENGLISH

It ______(help) to learn a Romance language spoken in the territory of metropolitan France

french

In this lesson the teacher ______(show) the geographical features of the land surface is studied

GEOGRAPHY

It ________ (teach) two groups of dialects spoken in Germany , Austria , Switzerland etc.

german

Social science _______(deal) with studying the past of mankind.

history

You _________ (learn) the development of technologies for using computers, programs, webpages, and so on.

ICT (information and communication technology)

In this lesson, we ______ (study) the numbers, symbols, geometric shapes, etc.

maths

In this lesson people _______ (express) feelings, thoughts or ideas through various musical instruments

MUSIC

The learner _______ (practice) all the knowledge for the formation of healthy living by performing sports

p.E (physical education )

In this science students _______ (work) the properties of nature and analyzes the characteristics of energy , time and matter.

physics

It ______ (promote) dialogue between faith and cultures

r.e. (religious education)

This language ____ (be) most spoken between the Slavic languages ​​, and seventh among all the world's languages

Russian

You ______ (discuss) the reflection of the essence, causes and effects of natural things about man and the universe

philosophy

You _______(study) the methods and principles appropriate to identify the correct reasoning against which it is not.

logic

You _______ (make) studies related to numbers and basic operations (addition, subtraction, multiplication and division)

arithmetic

referencias Programa de la Asignatura de Inglés 1 Tercer semestre. Universidad Autónoma del estado de México. Secretaría de Docencia. 2015. Falla, Davis, Paula A Davis. 2012. Solutions Elementary Student´s book. Orford. 2° Ed. https://es.wikipedia.org/ Google images http://www.saberingles.com.ar/