I share my great experiences with her happy family.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
Advertisements

Write the Possesssive Adj. 1.my / zapatos 2.His / camisa 3.Your / papel 4.Our / abuelos 5.My / prima 6.Her / pantalones 7.Our / libro 8.Your / hermanos.
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Quasimodo: Traducir You have a big quiz tomorrow. Tú tienes una prueba grande mañana. We have a great class. Nosotros tenemos un gran clase.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Apuntes el 11 de mayo Los adjetivos posesivos (possessive adjectives) mi, mis = my nuestro, nuestra, nuestros, nuestras = our tu, tus = your vuestro, vuestra,
Preguntas y respuestas
Lección 1-3: Repaso + 4 Vocab Please translate: 1.What time is the soccer game? 2.You need to look for the ugly park near your cousin’s house. 3.We win.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.His short cousin, Carl, is handsome. 2.Our old parents are really old. 3.Their fat backpack is here.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.Our tall cousin, Paco, likes to swim. 2.My great sister buys the dinner. 3.Her skinny teachers like.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: turkey: el pavo / el guajolote the snow: la nieve the movie: la películas new: nuevo/a 1.I like to.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.Samuel shares his thin pencils with our silly family. 2.Do you comprehend the easy Spanish? 3.Yes,
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Lección 1-4: Final Review.Please translate: 1.Joseph is going to go to the country of Spain. 2.My ugly family is good. 3.Their students attend the class.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Practice 32 Questions/Answers – Ask and Answer in Spanish 1.Which is your favorite color? 2.What are you going to do on Monday? 3.Why do you have to read.
Hoy es miércoles el 4 de mayo Today is Wednesday, May 4
Starter – translate! Si pudiera hablar árabe, tendría un trabajo muy bien pagado. Si tuviera un iPad, seria tan contento. Si fuera estudiante, aprendería.
Vocabulario: Vocabulary
Los Adjetivos Posesivos
Personal Questions & Greetings
Para Evaluar: By now you should know…
Los Saludos y Las Despedidas
1.¿Cómo te llamas? What is your name? (friendly).
I have my homework. Yo tengo mi tarea..
TOPIC: REVIEW OF POSSESSIVES
Hoy es el _____ de _____ del __________
End of Year Oral Assessment
POSSESSIVE ADJECTIVES “It is not your dog, it is my dog!”
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
You have 5 minutes to fill out the information:
Adverbs & Frequency Sra. Okray.
Preguntas y respuestas
Translate the following to Spanish utilizing irregular verbs.
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Possessive Adjectives TENER Questions Translation Vocabulario
Apuntes el 9 de mayo Los verbos que terminan en –ir VIVIR (to live)
FLACS Exam Helpful Speaking Tips
They don’t sunbathe in the fall.
WHAT TO DO FOR THE PEOPLE WHO HAVE NO MOTIVATION TO LIVE A HAPPY LIFE BY: Valentina Nistal.
Practice 32 Questions/Answers – Ask and Answer in Spanish
1-3 Persona especial 1. ¿Tienes un carro. ¿Qué carro es
Tu Familia By Sol Sáez.
¡Bienvenido a español! Welcome to Spanish!
La familia.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Actividades de HOY Repasar la tarea Apuntes Actividad de escribir
¡Hola clase! Hoy es martes el 10 de febrero 2015
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Chapter 3 -er and –ir verbs Tener Venir.
Quasimodo: Traducir (translate)
Possessive Adjectives
How to write a letter or in Spanish?
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
TENER = to have yo tengo “I have” tú tienes “you have” él, ella, usted tiene “he, she has” nosotros tenemos “we have”
Question Words.
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
What do you know about 5 de Mayo? Where is it celebrated?
Vocabulario 1a Talking about what you want to do
Entrada LUNES 2 de febrero
La familia The Family.
Who is George and where is he from? Your daughter is my cousin.
¿QuÉ te gusta Hacer? What do you like to do?.
Tapas Read the paragraph and then answer the questions with C for true (cierto) or F for false (falso). Hola. Me llamo Raquel. Soy de Honduras,
Bellringer 10/18 Use a word from Column 1, 2, and 3 to write a complete sentence. You should have 7 sentences when you are done. 1.
Transcripción de la presentación:

I share my great experiences with her happy family. Ty, Hunter, Claire Warm-Up 12/2/2014 Lección 3: La familia Please translate into Spanish: I share my great experiences with her happy family. Their young cousins live near our big house. You should drink the milk before attending class. We write to our kind sisters because they like to listen to good music. Respuestas: Yo comparto mis gran experiencias con su familia feliz. Sus primos jovens viven cerca de nuestra casa grande. Tú debes beber la leche antes de asistir la clase. Escribimos a nuestras hermanas amables porque ellas les gusta escuchar la música buena.

Hola Clase. ¿Cómo estás tú hoy? ______________________. Yo tengo ________ nietos. ¿Cuántos nietos tienes tú? Tengo ____ _________.   Me gusta __________________. ¿Qué te gusta hacer tú? Mi pariente favorito/a es mi __________, ________ (nombre) porque ________________. ¡Qué tengan un buen día! Hello Class. How are you today? __________________. I have _____ grandchildren. How many do you have? I have ____ _____________. I like to _______________.  What do you like to do? I like to ______________. My favorite relative is my_________, ____________ because ____________. Have a great day.