Repaso: la ropa _ A _ D _ V _ _ _ E R _ S

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
l.Objective- to revise clothing vocab.
Advertisements

Direct Object Pronouns Objetos directos Direct Objects Diagram each part of these English sentences: Diagram each part of these English sentences: I.
Vocabulary c.7A Sp. 1 Realidades.
Regular "ar" Verbs.
M. Plural F. Plural Masc. Fem. ? NEGRO NEGRO BLANCA BLANCA AZUL AZUL
11/11/12 11/11/12 11/11/12 11/11/12 11/11/
Yr 8 Spanish Term 3 Home Learning
La Tienda El Centro Commercial Ir De Compras El Precio Pagar.
¿Cómo te preparas? Repaso. Write the English translation for the following words and draw a picture of the object next to it.  El abrigo  Los anteojos.
La Ropa.
ROPA CLOTHES. LA ROPA QUESTION : 1- HOW DO YOU DECIDE WHAT CLOTHES TO WEAR EVERYDAY? DO YOU HAVE A SYSTEM? DO YOU WEAR WHAT YOU HAVE AVAILABLE? DO YOU.
Stem-changing verbs.
In pairs work out the correct answer for each scenario AND WHY 1.Llevo unos zapatos 2.Llevamos una camisa 3.Tengo que llevar unos calcetines A – negros.
El calentamiento Write a comparison for each pair of items listed using más que, menos que, and tanto como. 1.La falda ($65) y el saco ($127) 2.Las sandalias.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
(1)un pantalón (6) unas zapatillas de deporte (2)un jersey con capucha (7) una camiseta (3)unas botas (8) un jersey (4)una chaqueta (9) unos zapatos (5)unos.
Repaso: la ropa _ A _ D _ V _ _ _ E R _ S _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de marzo LA PREGUNTA: ¡Matemáticas! Resuelve. Mi madre compra una camisa - cuesta doscientos quince pesos. Ella compra.
Ir de compras y la ropa Avancemos 4.1.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Mis asignaturas Goles: To revise school subjects Using some more interesting opinions Introducing negative forms.
Los saludos Greetings.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Year 9 Spanish Speaking Questions Summer 2008.
The verb Venir and a + time Spanish 1- Chapter 4.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Traer: to.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
Escriban en sus Apuntes Write down the conjugations for the verb ‘ser’ in your apuntes. Also create a sentence using the verb ‘ser’ like we did yesterday.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
This powerpoint can be found on the VLE 1. Voy llevar mi gorra y gafas de sol. 2. ¿Que vas a llevar esa falda?. 3. ¿ Que vas a llevas mañana? 4. Vamos.
This powerpoint can be found on the VLE Can I try it on? ¿ Por que no te lo pruebas? Suelo llevar..What size are you? Where are the fitting rooms please?
En una boda, se lleva…. En la oficina, se lleva…
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
ALC #12 lunes el 23 de septiembre escribe los números
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Hoy vamos a .. aprender palabras y frases para describir el tiempo
Revision: la ropa Enero 2010
This powerpoint can be found in our shared area:
La Ropa, Direct Object Pronoun and Stem Changing Verbs
Hoy vamos a …….. Decir lo que vamos a llevar Repasar el futuro
Target: Use IR to say how people get to school
Hoy vamos a …….. Practicar y presentar diálogos en la tienda de ropa
Desfile de Moda (Fashion Show)
Present Tense -ar Verbs
Gustar To like…. To be pleasing…
El Día de la Madre El 26 de marzo en el Reino Unido Se celebra:
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
Hoy vamos a …….. Decir lo que vamos a llevar Repasar el futuro
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Son las dos It is 2 A las 2 – at 2 Son las – it is 2
Vocabulary 7-A De Compras.
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Present Tense of VENIR “a + time”
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
ENTRADA Hoy es el lunes once de febrero.
How to use the knowledge organiser?
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
6.2 Needs + Plans.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
Year 7 Summer1 APPLY your knowledge mi uniforme ideal seria…
Tapas Fill in the blank with the definite article (el, la, los, las)
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
Can you predict where and what the missing words will be?
Transcripción de la presentación:

Repaso: la ropa 1 2 3 4 2 5 2 6 7 8 9 10 11 _ A _ D _ V _ _ _ E R _ S 1 2 3 4 2 5 2 6 7 8 9 10 11 _ A _ D _ V _ _ _ E R _ S 12 2 13 14 11 2 12 2 13 14 11 8 15 2 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 16 2 17 15 2 3 10 17 8 11 18 2 16 2 15 10 11 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 19 8 9 11 8 20 21 10 9 9 2 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Optional starter- Answers on next slide!

Repaso: la ropa FALDA VAQUEROS CAMISA CAMISETA PANTALONES ZAPATOS JERSEY GORRA De moda

Hoy vamos a …….. Describir el uniforme escolar Hacer comparaciones Dar nuestras opiniones sobre el uniforme De moda

¿Tienes que llevar uniforme? Sí, tengo que llevar uniforme No, no tengo que llevar uniforme Elicit forms of each response from pupils ie Can they change the verb? De moda

Más …….que Menos ……. que Comparativos : repaso De moda Elicit how to say “more…. than” and “less…. than” from pupils De moda

¿Más ……. o menos …….? La camiseta gris es …………. De moda Oral practice. Elicit pupils’ opinions La camiseta gris es …………. De moda

¿Más ……. o menos …….? La gorra roja es …………. De moda

¿Más ……. o menos …….? Los vaqueros a la derecha son…………. De moda

¿Más ……. o menos …….? Las zapatillas de deporte amarillas son…………. De moda

A practicar ……. Es más práctico para el colegio It’s more practical for school It’s less comfortable than jeans and a T-shirt I think it’s smarter Es menos cómodo que vaqueros y una camiseta Pienso que es más elegante Pupils could work in pairs to work out these phrases in Spanish before writing them down De moda

¿Qué opinas tú? Para ir al colegio, normalmente llevo……. (No) me gusta porque es ……….. En mi opinión ……….. Preferiría llevar …………. Oral/ written consolidation. Pupils could also go on to design a new school uniform and say why it is better than the current one De moda

Hoy hemos …….. p p p Descrito el uniforme escolar Hecho comparaciones Dado nuestras opiniones sobre el uniforme p p p De moda