Adapting a model for independent writing. Clare Seccombe MFL Teacher and Consultant.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mis Practicas Laborales
Advertisements

¿Qué están haciendo? What are they doing?.
Mi casa Una cocina Una sala de estar Un retrete Un dormitorio
Vocabulario básico del idioma francés
¿Qué haces después de las clases? Unidad 2, Etapa 3: Verbos.
El objeto directo.
Les couleurs Vert Violet jaune Blanc Gris Noir Orange Rouge Marron Bleu Rose.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
It is in giving that we receive, It is in pard’ning that we are pardoned And it is in dying that we are born to eternal life Mientras más das, recibiras.
Instructions for using this template. Click on the point value you want and say the name of the food shown. Once you’ve gotten to the answer, click the.
LA TAREA Write a short complaining to Staples about a product that you received. Use some of the vocabulary below to assist you: Dear sirs: Estimados.
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Ver “to see”. The verb ver (to see) follows the same pattern as other –er verbs with the exception of the yo form. *VeoVemos Ves VeVen.
ESP 219/9/12 Hoy es el diecinueve de septiembre. Objective: Students will be able to identify which words are the indirect objects and how to appropriately.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
Future Tense Español 3 The Future Tense Someone will do something Jenny Glass.
¿Cual es la pregunta? Ms Milla.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
REPASEMOS LA TAREA Write a short complaining to Staples about a product that you received. Use some of the vocabulary below to assist you: Dear.
Objetivo: What can we say to invite someone to do something? Hagan Ahora: una hoja – completen los dos actividades en “gustar”.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Affirmative and Negative Words Capítulo 8 25/11/13.
Mi dormitorio My bedroom
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
Me llamo Bart. Voy a hablar de mi familia…
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Asking For Help. The verbs Querer and Poder Stem-changing verbs The verb querer (to want) and poder (to be able to) are both stem- changing verbs. The.
First Grade Spanish High Frequency Words.
¡Bienvenidos Padres a la Escuela Intermedia de Long Branch!
TODO DE MI POR JANE APPEL ME LLAMO JANE APPEL Tengo 10 años. Soy de América. Vivo en Michigan. Mi cumpleaños es 9 de marzo.
The Spanish Vocabulary, and how to borrow them from a classmate.
Graciela Flores Class of Yo soy… Nací en Lindsay Soy mamá Padres y tres hermanos Fútbol Ir al colegio Maestra o Abogada Clubs ◦ La Sociedad, CSF,
Vocabulario básico del idioma Francés.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Exercice #10.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
El Imperfecto  You can use the imperfect in the following ways:   To speak about descriptions in the past: Ella era muy vieja. She was very old. 
Me llamo _________ Clase 701 La fecha es el 24 de noviembre del 2014 Proposito # 25: ¿Como practicamos los verbos -ER y – IR? Actividad Inicial: Completa.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
Can you think of any words with the ‘j’ sound in?
VERBS THAT END IN –GO WHEN YOU CONJUGATE THEM WITH YO IN THE PRESENT TENSE Go verbs.
© Boardworks Ltd of 7 This icon indicates that the slide contains activities created in Flash. These activities are not editable. For more detailed.
Gustar with Nouns Unidad 3, Lección 1. English Grammar Connection  In English, the phrase “I like” doesn’t change.  In Spanish, there are to ways to.
$100 $300 $500 $200 $100 $500 $300 $500 $100 $500 $200 $400 $100 $400 $200 $500 $100 $400 $200 $300 $200 $400 Greetings & goodbyes Weather expressions.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
Quien Yo Soy Por Me llamo Celeste Yo soy `unico, creativo, y talentoso.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
What city would you like to visit? Answer: I would like to visit_____.
The Subjunctive Mood. So far you have learned the “indicative” tense. This is how we express facts. The subjunctive mood is used to express... Wish Hope.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
 Indirect Object Pronouns Indirect vs. Direct and mixing them together. It can get confusing. Let’s look at indirect object pronouns first, and then try.
Los Pronombres relativos Relative pronouns. Relative pronouns are words that:  Connect ideas within one sentence  Most frequently refer back to a noun.
Presentación Mon personnage preferé Lionel Messi 20/05/2016.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Hoy es lunes, el 17 de abril de 2017
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Tapas Fill in the blank with the correct vocabulary word.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Thursday 22nd October Numbers 1-12
Kindergarten Spanish High Frequency Words
El Restaurante Parte 1. El cliente.
Transcripción de la presentación:

Adapting a model for independent writing

Clare Seccombe MFL Teacher and Consultant

3.4 My work experience •How the experience was organised; •Duration; •Work undertaken; •Staff and relations with them; •Personal impressions, including whether you would want to work in such an organisation in the future.

Bonjour Au revoir les magasins mon argent!

Bonjour Au revoir quarante trente-neuf!

BonjourAu revoirHola Adiós A bas…!Vive…!¡Abajo…! ¡Viva…! …Non merci! …Oui sil vous plaît! ¡…No gracias! ¡…Sí por favor!

Ma grand-mère est samedi Ma grand-mère est un chat Ma grand-mère est le gâteau Ma grand-mère est… Ma grand-mère est… Ma grand-mère est… Ma grand-mère est… Ma grand-mère est…

Homer Simpson est ……

abcdefghijklm nopqrstuvwxyz Mon monstre a cinq, deux, six et trois.

díanúmeroobjeto lunessietezanahorias martesochomanzanas miércolesnuevecanguros juevesdiezprincesas viernesoncecoches sábadodocesombreros ______ comí ____ _____.

Léa a un chat noir qui mange du poisson.

Théo a un oiseau bleu qui mange des frites. Manon a une poule rose qui mange de la laitue. mais et donc cependant

Léa Théo Manon Julien a un chat un mouton un coucou un cheval noir jaune bleu rouge qui mange du poisson. des bonbons. du yaourt de la tomate.

1. Jai2. les 3. yeux 4. cheveux 5. bleus. 6. verts. 7. noirs. 8. gris

¿Qué veo? What can I see?

Veo una hormiga. 1

Veo una piedra. 2

Veo una hoja. 3

Veo una casa. 4

Veo una abeja. 5

Veo una flor. 6

¡ Pero nadie me puede ver a mí ! 7

¿ Qué veo ?

Veo un conejo.

Veo una televisión.

Veo una mariquita.

Veo una jirafa.

Veo una bailarina.

Veo un bebé.

Veo un perro.

Veo un búho.

¡ Pero nadie me puede ver a mí !

the fear of writing the perceived difficulty structures core vocabulary prior learning to create something new