Lterrillhamden.wikispaces.com.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Advertisements

Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 23 – 1/12 – 1/16.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/18 – 2/21.
The Three Modes of Communication. The Three Modes: Modes of Communication recognized by New Jersey and national standards: Interpersonal Presentational.
Capítulo 1 Tema: Qué te gusta hacer? Presentadores : ________________________________________________ Vocabulary – pg. 46 Infinitives – pg. 32 Negatives.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 38 – 4/21 – 4/25.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 39 – 5/4 – 5/8. 1.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 12 – 10/27 – 10/31.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/5 – 5/9. 1.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 32 – 3/14 – 3/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 11 – 10/14 – 10/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/19 – 1/22.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/21 – 3/25.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/7 – 3/11 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 35 – 4/04 – 4/8.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/1 – 2/5. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 38 – 4/25 – 4/29.
Reading Module 1 (RM1) Resource 2.
1 – constantemente – 4 – navegar – 2 – a causa de – 5 – chatear –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
1 – si fueras – 4 – me enfadé – 2 – presumido – 5 – reaccionaron –
1 - Pon – 4 – Di – 2 – No vayas – 5 – Ve – 3 - Haz – 6 – No seas –
Español 3 Honores – Semana 11 – 3/20 – 3/24
1 – I would live 5 – He would practice
Word of the day (Palabra del día) :
1 – el aumento – 4 – reducir – 2 – disminuir – 5 – los reglamentos –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
1 – secarse – 5 – desvestirse – 2 – vestirse – 6 – enamorarse –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
3 – más limpias que – 6 – tan altas como–
Español 3 Honores – Semana 3 – 1/17 – 1/20
jueves 10/20 – Horario Regular
2 – Escriban 6 oraciones con las Palabras del día.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
2 – ¿Cómo se dice en Inglés? 1 – las hormigas 2 – el sol 3 – la Pascua
1 – constantemente – 4 – navegar – 2 – a causa de – 5 – chatear –
Español 3 Honores – Semana 1 – 1/9 – 1/13
lunes 10/17 – Horario Regular
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
Objective Students will be able to express
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
1 – Mandato + – 5 – Presente Progresivo –
1 – sugiero que – 4 – recomiendo que –
1 – Eso me recuerda – 4 – intentar –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
1 – el mito – 4 – la moraleja – 2 – la leyenda – 5 – honrado –
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Yo fui de vacaciones en Chile.
1 – majo – 4 – de estatura mediana – 2 – amigable – 5 – pelirrojo/a –
martes 10/17 – Horario Regular
1 – los adelantos – 4 – el cuerpo – 2 – el ADN– 5 – impac tar –
1 – secarse – 5 – desvestirse – 2 – vestirse – 6 – enamorarse –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
Thematic Unit: La familia y su ritmo de vida. Targeted Language Level: Spanish Novice-High Essential Question: How does having different kinds of families.
TASK-BASED LEARNING (TBL) Virtual Tutor: Ivonne Caro Laynes.
2 – Videos de La receta favorita
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
In Lección 4, you learned that the subjunctive is used in adverbial clauses after certain conjunctions. You will now learn how the subjunctive can be used.
Transcripción de la presentación:

lterrillhamden.wikispaces.com

ACTFL Integrated Performance Assessment Interpretive Students listen to, read and / or view an authentic text and answer information as well as interpretive questions to assess comprehension. The teacher provides students with feedback on performance. Presentational Students engage in the presentational mode by sharing their research/ideas/opinions. Samples presentational formats: speeches, drama, skits, radio broadcasts, posters, brochures, essays, websites, etc. Interpersonal After receiving feedback students engage in communication about a particular topic which relates to the interpretive text. Laura Terrill

Contemporary Life: Vacation Time Why travel. What is an ideal vacation Contemporary Life: Vacation Time Why travel? What is an ideal vacation? (NH/IL) Laura Terrill

Interpretive Mode Learners understand, interpret, and analyze what is heard, read or viewed on a variety of topics. Laura Terrill

VIAJE A CHILE DOCUMENTOS DE ENTRADA AL PAÍS Pasaporte válido por al menos 6 meses, es requisito para todos los extranjeros que visitan Chile. Tourist Card de 90 días, es necesaria para todos lo visitantes, ésta, a su vez, es renovable por otros 90 días en el Departamento de Extranjería. NUESTRO BELLO PAÍS Chile es un país atractivo de visitar en cualquier época del año, debido a su vasta y variada extensión geográfica. La zona norte del país es calurosa y seca durante todo el año. Aunque hay que estar preparado para las frías noches en la zona del Desierto de Atacama. La Zona Sur las visitas región de Los Lagos es conveniente realizarlas durante los meses de verano aunque la posibilidad de lluvia está siempre presente en estas regiones del país. La Zona Austral los atractivos más representativos son Las Torres del Paine y la Laguna San Rafael debido a su imponente belleza.Es ideal para los amantes del esquí visitar Chile en época invernal (Junio a Agosto). La famosa Isla de Pascua es menos calurosa, más barata y menos concurrida en los meses de invierno y primavera que en verano. Lo mismo sucede con la Isla de Juan Fernández. Laura Terrill

Key Word Recogition Laura Terrill

Main Idea Laura Terrill

Supporting Details Laura Terrill

Laura Terrill

Laura Terrill

Laura Terrill

Prefiero las vacaciones en la playa Give 3 reasons why the speaker loves a beach vacation. What are 2 sports not listed above that she enjoys? What type of vacation does she hate? Share at least 2 specifics about such a vacation. Laura Terrill

Laura Terrill

Interpersonal Mode Learners interact and negotiate meaning in spoken, signed, or written conversations to share information, reactions, feelings, and opinions. Laura Terrill

Vacation Time — Why travel? Laura Terrill

Presentational Mode Learners present information, concepts, and ideas to inform, explain, persuade, and narrate on a variety of topics using appropriate media and adapting to various audiences of listeners, readers, or viewers. Laura Terrill

Vacation Time — Why vacation? Laura Terrill

Performance Based Assessment Do the tasks address the major goals of the unit? Do the tasks match the targeted performance level? Do they address some aspect of the essential question? Do they allow students to demonstrate cultural awareness? Are they real-world tasks? Would they be done on the streets of (Madrid)? Do they require the application of 21st Century Learning skills — communication, collaboration, creativity, and critical thinking? Laura Terrill

Level 1 – Global Citizenship Who am I? Who are you? Global identity might be challenging, Could flip with presentational Laura Terrill

Level 2 – The Selfie Who is the real me? The why might be challenging Laura Terrill

Level 3 – Our Emotional Selves How do we express ourselves? Would not want all 3 on art Could be too hard, requires Funtions not in unit Laura Terrill

QUESTIONS Laura Terrill