Hoy es … ¿Que tiempo hace? El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish First Level The Weather First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop.
Advertisements

Los Numeros 0 – 100 en espanol If you can count from 1-10 in Spanish, you can count to 100! Try counting from 1 to 10...just click on any number to see.
Spanish First Level Colours First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Spanish Level 2 Talking about yourself Second Level Significant Aspects of Learning Actively take part in daily routine Understand and respond to classroom.
Spanish Level 1 Family First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Hoy es lunes el dos de junio. Le plan! 1.vocabulario 2.Actividades 3.Pasaportes 4.Canciones/ ICT Esta nublado El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.
¡ Spanish Level 1 La magia! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Los Números Maestra Diaz Northwoods Park Middle school year.
Hoy es lunes el doce de abril. Le plan! 1.Los dias 2.Los meses 3.Cumpleaños 4.Canciones/ ICT Esta nublado El gol! Los dias, meses, fechas y cumpleanos.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
Spanish Early Level The Weather Early Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Develop confidence.
Hoy es ? ? ? El plan 1.Vocabulario 2.Actividades 3.Canciones/ ICT Esta nublado El gol! El tiempo.
Los Numeros 0 – 100 en español If you can count from 1-10 in Spanish, you can count to 100! Try counting from 1 to 10...just click on any number to see.
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
LOS NÚMEROS, LA HORA, Y LA FECHA viernes, el 23 de enero.
REPASO DE LOS NÚMEROS
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Los números cero 1 uno 2 dos 3 tres 4 cuatro 5 cinco 6 seis 7 siete 8 ocho 9 nueve 10 diez.
El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions
Los Números.
La información biográfica Biographical Information
El plan Vocabulario Actividades Canciones/ ICT
Day 5 Week 7 23/09/2016.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
1 Es el 3 de febrero. Los Números 0 – 39.
Reglas para los números
Why do we need to know the numbers 1 – 100 in Spanish?
NUMBERS Los números ,000,000.
Capítulo Preliminar Los Números.
Los Numeros
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
72 54 Los Números
2 Es el 8 de septiembre. Los Numeros
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
First Grade Dual High Frequency Words
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Spanish First Level Los días de la semana Los meses del año
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los Numeros
Hoy es miercoles, el diez de agosto
Los números: Numbers 1 to 100 in Spanish.
Los Números 0-1,000,000.
Los Números p. 7.
LOS NUMEROS L3 SPANISH PRIMARY 5.
0 – 100 (Cero-cien) en español
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
¿Qué hora es? What time is it?
Notes #19 Numbers Standard 1.2
The Numbers 0–100 (Los números del 0 al 100).
The Numbers 0–100 (Los números del 0 al 100).
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Los números de
Los Números de 30 a 100 Notes #11 2/23/2019 Notes #11 2/23/2019
Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___
The Numbers 0–100 (Los números del 0 al 100).
Warm Up Answer in Spanish: ¿De dónde eres?
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
uno dos tres cuatro cinco
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
¿Cuántos años tienes? ©VanesaDormi2015.
2 Es el 31 de Agosto. Los Números 0 – 39.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Contesten las siguientes preguntas
Transcripción de la presentación:

Hoy es … ¿Que tiempo hace? El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo. El plan! revisión de los numeros Me llamo, mi edad, donde vivo Pasaportes Canciones/ ICT ¿Que tiempo hace? El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.

Los numeros Los numeros

Los numeros dieciséis / diez y seis* diecisiete / diez y siete dieciocho / diez y ocho diecinueve / diez y nueve sixteen seventeen eighteen nineteen 16 17 18 19 There are two acceptable options for writing the numbers 16 through 19. The "old-school" way is to simply say "ten and six," "ten and seven," etc. The newer method is to combine those words into one word. At that point the "z" in diez becomes a "c" and the "y" becomes an "i." Both versions are pronounced the same way. The shorter, combined word is preferred nowadays.

Los numeros veinte veintiuno / veinte y uno* veintidós / veinte y dos veintitrés / veinte y tres veinticuatro / veinte y cuatro veinticinco / veinte y cinco veintiséis / veinte y seis veintisiete / veinte y siete veintiocho / veinte y ocho veintinueve / veinte y nueve twenty twenty-one twenty-two twenty-three twenty-four twenty-five twenty-six twenty-seven twenty-eight twenty-nine 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 There are two acceptable options for writing the numbers 16 through 19. The "old-school" way is to simply say "ten and six," "ten and seven," etc. The newer method is to combine those words into one word. At that point the "z" in diez becomes a "c" and the "y" becomes an "i." Both versions are pronounced the same way. The shorter, combined word is preferred nowadays.

Los numeros treinta treinta y uno* treinta y dos treinta y tres etc. thirty thirty-one thirty-two thirty-three 30 31 32 33 After veinte comes treinta and the same pattern is followed: *Note: After the twenties we no longer condense our numbers into one word. All of the numbers in the forties, fifties, sixties, seventies, eighties, and nineties work the same way as in the thirties! .

uno

dos

tres

cuatro

cinco

seis How are you?

siete

ocho

nueve How are you?

diez

once

doce

trece

catorce

quince

dieciseis

diecisiete

dieciocho

diecinueve

veinte

veintiuno

veintidos

veintitres

veinticuatro

veinticinco

veintiseis

veintisiete

veintiocho

veintinueve

treinta

treinta y uno

treinta y dos

treinta ytres

treinta y cuatro

treinta y cinco

treinta y seis

treinta y siete

treinta y ocho

treinta y nueve

cuarenta

cuarenta y uno

cuarenta y dos

cuarenta y tres

cuarenta y cuatro

cuarenta y cinco

cuarenta y seis

cuarenta y siete

cuarenta y ocho

cuarenta y nueve

cinquenta

cinquenta y uno

cinquenta y dos

cinquenta y tres

cinquenta y cuatro

cinquenta y cinco

cinquenta y seis

cinquenta y siete

cinquenta y ocho

cinquenta y nueve

sesenta

sesenta y uno

sesenta y dos

sesenta y tres

sesenta y cuatro

sesenta y cinco

sesenta y seis

sesenta y siete

sesenta y ocho

sesenta y nueve

setenta

setenta y uno

setenta y dos

setenta y tres

setenta y cuatro

setenta y cinco

setenta y seis

setenta y siete

setenta y ocho

setenta y nueve

ochenta

ochenta y uno

ochenta y dos

ochenta y tres

ochenta y cuatro

ochenta y cinco

ochenta y seis

ochenta y siete

ochenta y ocho

ochenta y nueve

noventa

noventa y uno

noventa y dos

noventa y tres

noventa y cuatro

noventa y cinco

noventa y seis

noventa y siete

noventa y ocho

noventa y nueve

cien

Pedro Instructions: Give all pupils (except one) a number in sequence. Ask them to, “Escribid los numeros en los libros” Get pupils to draw a picture related to the vocab topic. E.g. a pet. “Dibujad un animal” 3. Ask the pupil without a number to come out to the front and sit in your seat. “Ven aqui, setentate en mi silla.” 4. Tell the class that this pupil is now Pedro and they are in charge. “Aqui esta Pedro – clase, decid “Hola” a Pedro! Pedro, dice, “Hola” a la clase!” 5. Tell the class that Pedro is in charge – Pedro es el jefe!

Pedro Instructions (cont.) 6. Tell pupils that Pedro will say a number between 1 and however many are in the class. If it’s their number they have to say their word (can build this up to a phrase or start with a phrase). “Pedro va a decir un numero desde 1 - 21. Si es tu numero, tienes que decir tu frase– por ejemplo...” Note: Give lots of examples!! 7. Then the pupils say another number or Pedro “Despues, tu dices un otro numero o Pedro – y continuamos” 7. “Pero, Si Pedro dice tu numéro y! Silencio! Oh oh! Tu tienes que ir a la silla 21” You will need to mime to support this! 8. “Despues – los numeros mas grande que (tu numero) sube place. Por ejemplo, 5 o 4 – etc. 9. After this it’s best just to get started and have a dummy run. I always get Pedro to say “Silencio la clase, Escuchad!” to start off.

Talking about yourself Spanish Level 1 Talking about yourself

First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence and enthusiasm to communicate using the language being learnt Develop an awareness and understanding of patterns and sounds of language Begin to develop an understanding of, interest in and respect for other countries, cultures and languages Appreciate and understand the value of language learning Recognise familiar written words when listening Explore how gesture, expression and emphasis are used to help understanding. Listen, recognise and respond to familiar voices in short, predictable conversations Understand and respond to familiar spoken vocabulary Actively take part in daily routines Listen and join in with stories, song or poem Enjoy engaging with simple and familiar texts on my own and with others using resources to support learning Participate in familiar games, paired speaking and short role plays Take part in simple, paired conversations about themselves giving simple opinions and asking simple questions

Vocabulary Talking about yourself There are two ways of asking someone’s name in Spanish and two ways of asking how old someone is. Use whichever you feel most comfortable with. ¿Cuál es tu nombre? What are you called? ¿Cómo te llamas? What are you called? Mi nombre es... Mi nombre es... Me llamo I am called… ¿Quién es? Who is it? Es... It is... ¿Cuántos años tienes? How old are you? Tengo ___ años I am __ years old ¿A dónde vives? Where do you live? Vivo en Edimburgo I live in Edimbourg

¿Cómo te llamas? Choose whichever form you feel most comfortable with.

Me llamo… Pupils can choose a name for the penguin.

¿Quién es? Who is it? Again, choose whichever way you prefer and use that one.

Es… Pupils can choose a name.

¿Cuántos años tienes? Choose whichever form you feel most comfortable with.

Tengo 5 años

¿Y tú?

Tengo 7 años

¿Dónde vives?

Vivo en Edimburgo.

Vivo en Edimburgo en Escocia.

Embedding the language You can use age to ask someone’s age whenever it’s their birthday. Use both age and where you live when you’re doing the register.

Sample activities You will find a bank of sample activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. .

¿Cuántos años tienes? Actividad Look at the following ages on the slides and use your knowledge of numbers to say what age it would be for each of them. E.g. Tengo cinco años . Mirad los números ¿Cuántos años tienes?

¿Cuántos años tienes?

¡Si, Tengo dos años!

¿Cuántos años tienes?

¡Si, tengo siete años!

¿Cuántos años tienes?

¡Si, tengo tres años!

¿Cuántos años tienes?

¡Si, tengo cinco años!

¿Cuántos años tienes?

¡Si, tengo cuatro años!

¿Cuántos años tienes?

¡Si tengo un año! Please note that 1 means that ans becomes singular and there is no longer an S on the end!

¿Cuántos años tienes?

¡Si, tengo ocho años!

¿Cuántos años tienes?

¡Si tengo seis años!

¿Cuántos años tienes?

¡Estupendo! Tengo diez años.

¿Cuántos años tienes?

¡Si, tengo nueve años!

¡La edad de esta persona es…! ¿Cuántos años tienes? las fotos Mirad decidid y Look at the photos, class can ask the question and then try and guess the age of the person ¡La edad de esta persona es…!

¿Cuántos años tienes?

¡Hola! Tengo cinco años Hello. I am five years old.

¿Cuántos años tienes?

¡Hola!, Me llamo Nicolás. Tengo seis años. Hello. My name is Nicolas. I am seven years old.

¿Cuántos años tienes?

¡Hola a todos! Tengo tres años. Hello everyone. I am three years old.

¿Cuántos años tienes?

¡Tengo ocho años! ¡Es mi cumpleaños!  I am eight years old. It’s my birthday!

¿Cuántos años tienes?

¡Hola! Tengo siete años. Hello I am seven years old.

Vivo en… Give out large maps to pupils to share in twos/groups of 4. Each pupil is given a set of plastic counters. You could do this by giving each pupil one colour of counter. The teacher plays the audio clips from the next slide. Pupils listen and have to place the counter on the place in Spain which they hear in the recording. Check answer on the map afterwards. If using different colours, they could then count them afterwards to see who got the most correct. You could also follow up this activity with asking “Dónde está + the name of a city and pupils would have to mark it on the map.

Mirad la mapa de España…

¿Dónde vives? 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.

¿Dónde vives? 1. Madrid 6. Toledo 2. Barcelona 7. Valencia 3. Salamanca 4. Málaga 5. Pamplona 6. Toledo 7. Valencia 8. Santiago 9. Granada 10. Sevilla

Mi pasaporte… Pupils create their own Spanish pasaporte. First they choose a Spanish name from the list. You can discuss with pupils that Spanish children have 2 surnames, their mothers and their fathers. Create a passport with Name, age, where they live. Pupils can use this as basis for practised conversation.

Songs and videos! You will find a bank of sample songs and videos which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of songs and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more challenging activities in First Level Days of the Week and Months.

¿Cuántos años tienes? ¡Canción! http://www.youtube.com/watch?v=JfpFDOS34yU

¡Canción! http://www.youtube.com/watch?v=ZPCLI4V8Kn4

¿Cuántos años tienes? Languages online http://www.education.vic.gov.au/languagesonline/spanish/topic08/index.htm

¿Cuántos años tienes? BBC primary Spanish http://www.education.vic.gov.au/languagesonline/spanish/topic13/index.htm

¿Cuántos años tienes? Languages online Australia Please note that this requires you to have done numbers above 10. http://www.education.vic.gov.au/LanguagesOnline/french/sect07/index.htm

BBC Spanish – How old am I? http://www.bbc.co.uk/schools/primarylanguages/spanish/all_about_me/how_old/

BBC Spanish – Our world http://www.bbc.co.uk/schools/primarylanguages/spanish/our_world/habitats/

Storybird http://storybird.com/books/cuantos-anos-tienes/?token=67hmp2

MFL Sunderland http://www.sunderlandschools.org/mfl-sunderland/resources-pr-sp.htm#age