Investigación: una puerta de entrada al aprendizaje-servicio

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Advertisements

In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Colegio Lux Mundi Cambridge English School
La práctica de las palabras interrogativas en español. All interrogative words have a written accent in Spanish. There is an upside-down question mark.
Edit the text with your own short phrase. Move the sparkles as you like. The animation is already done for you; just copy and paste the slide into your.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Nombre de equipo: abaddon Camilo ramos rojas Grupo :6 Pista # 2 Traductor y motor de búsqueda : google Miércoles 1 de septiembre 2010 Pagina de respuesta.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
El Futuro.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
The Verb Jugar.
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
P1UR: Las palabras interrogativas
Propósito # 3: ¿Cómo continuamos el repaso?
First Grade Dual High Frequency Words
Expressing likes and dislikes.
Español Asking questions.
FROM THE DEAN: Diana Hess When you are consistently ranked as one of the finest schools of education in the United States and among the best in the world,
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Indirect Object Pronouns
The Verb Jugar P. 208 Realidades 1.
Regular verbs in the present tense
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
The Verb Jugar P. 208 Realidades 1.
The Verb Jugar P. 208 Realidades 1.
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
The Verb Jugar P. 208 Realidades 1.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Indirect Object Pronouns
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Remember this??? Yo o Nosotros amos Tú as Vosotros áis
ANTE TODO Adverbs are words that describe how, when, and where actions take place. They can modify verbs, adjectives, and even other adverbs. In previous.
The Verb Jugar P. 208 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
ANTE TODO There are three basic ways to ask questions in Spanish.
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
Indirect Object Pronouns
Los adjetivos demostrativos Notes #16 What is a demonstrative adjective in English? Demonstrative adjectives in English are simply the words: THISTHESE.
Gustar, Interesar, Aburrir
Indirect Object Pronouns
Indirect Object Pronouns
Práctica para el examen oral 2.1
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Indirect Object Pronouns
Para el fin de esta leccíon, se puede:
  We all know the great leaders or inventors of history, but we know very little about how they came to be. Thomas Alva Edison, creator of devices such.
University of Delaware
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
a. Which job do you think pays more? I think an assistant chef earns more, as he spends all day working, while the dog walker earns according to the dogs.
Draw the diagram and label. Dibuje el diagrama y la etiqueta.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Investigación: una puerta de entrada al aprendizaje-servicio Alida van Dyk and Cuzette du Plessis 15 SECONDS

¿Cómo perciben nuestras comunidades las actividades de la Universidad? EN LA PROVINCUA MÁS POBRE DE SUDÁFRICA DESCUBRIMOS ¿Cómo perciben nuestras comunidades las actividades de la Universidad? 20 SECONDS

LA HISTORIA DE MARGARET Estos temas fueron registrados en el relato de la siguiente historia digital Margaret es una contadora de historias. Le da voz a cómo son percibidos los estudiantes y la universidad en comunidades vulnerables. 1 MIN

DIGITAL VIDEO INSERTED IN HERE 3 MIN 35 SECONDS

DEL SUEÑO A LA REALIDAD: UN DESIERTO EN EL MEDIO EL CAMPO DE JUEGO DEL APRENDIZAJE-SERVICIO: SUDÁFRICA Infraestructura Inversión financiera Rotación de equipos 1 MIN √Ramaley, (2005:19) draws on her own work and those of others (Ramaley, 2000; Ramaley, 2002 Bringle & Hatcher, 2001 as well as Holland, 2001) who all emphasise the importance for an engaged university to amongst other, have the infrastructure and level of financial investment to support and reward engagement; luxuries rarely available for a previously disadvantaged university similar to the UFH context. Faculty and students point to the absence of any clear conceptualisation and understanding of what constitute community engagement in higher education. The application of a scholarship of engagement is even more perplexing. Although topics surrounding community engagement in higher education is widely studied, the UFH experience concurs with √Gelmon et al. (2012:22) who argue that many academics and scholars are left to own devices with little support on how to integrate engaged scholarship.

“Mientras esperamos que un Moisés nos conduzca a la Tierra Prometida, nos hemos olvidado de cómo caminar.” Wendell Johnson 20 SECONDS

NUESTRO ÚNICO PUNTO DE VENTAJA! A PESAR DE… Hay ventajas en la desventaja… 30 SECONDS

¿CÓMO volvemos significativo al compromiso? DESARROLLO INVESTIGACIÓN APRENDIZAJE 1MIN

CAMBIO DE LS REGLAS DE JUEGO EN EL FINANCIAMIENTO A INVESTIGACIÓN Financiamiento investigación 40 SECONDS We have just received R300 000 seed funding from the Dean of Research. Explain why Aprendizaje-servicio

DANDO ALAS Y RUEDAS AL APRENDIZAJE-SERVICIO Aprendizaje-servicio g Investigación 1MIN Docencia

Qué historias de “a pesar de” tienen? NELSON MANDELA CUÉNTENOS SU HISTORIA SU HISTORIA 10 SECONDS