Investigación: una puerta de entrada al aprendizaje-servicio Alida van Dyk and Cuzette du Plessis 15 SECONDS
¿Cómo perciben nuestras comunidades las actividades de la Universidad? EN LA PROVINCUA MÁS POBRE DE SUDÁFRICA DESCUBRIMOS ¿Cómo perciben nuestras comunidades las actividades de la Universidad? 20 SECONDS
LA HISTORIA DE MARGARET Estos temas fueron registrados en el relato de la siguiente historia digital Margaret es una contadora de historias. Le da voz a cómo son percibidos los estudiantes y la universidad en comunidades vulnerables. 1 MIN
DIGITAL VIDEO INSERTED IN HERE 3 MIN 35 SECONDS
DEL SUEÑO A LA REALIDAD: UN DESIERTO EN EL MEDIO EL CAMPO DE JUEGO DEL APRENDIZAJE-SERVICIO: SUDÁFRICA Infraestructura Inversión financiera Rotación de equipos 1 MIN √Ramaley, (2005:19) draws on her own work and those of others (Ramaley, 2000; Ramaley, 2002 Bringle & Hatcher, 2001 as well as Holland, 2001) who all emphasise the importance for an engaged university to amongst other, have the infrastructure and level of financial investment to support and reward engagement; luxuries rarely available for a previously disadvantaged university similar to the UFH context. Faculty and students point to the absence of any clear conceptualisation and understanding of what constitute community engagement in higher education. The application of a scholarship of engagement is even more perplexing. Although topics surrounding community engagement in higher education is widely studied, the UFH experience concurs with √Gelmon et al. (2012:22) who argue that many academics and scholars are left to own devices with little support on how to integrate engaged scholarship.
“Mientras esperamos que un Moisés nos conduzca a la Tierra Prometida, nos hemos olvidado de cómo caminar.” Wendell Johnson 20 SECONDS
NUESTRO ÚNICO PUNTO DE VENTAJA! A PESAR DE… Hay ventajas en la desventaja… 30 SECONDS
¿CÓMO volvemos significativo al compromiso? DESARROLLO INVESTIGACIÓN APRENDIZAJE 1MIN
CAMBIO DE LS REGLAS DE JUEGO EN EL FINANCIAMIENTO A INVESTIGACIÓN Financiamiento investigación 40 SECONDS We have just received R300 000 seed funding from the Dean of Research. Explain why Aprendizaje-servicio
DANDO ALAS Y RUEDAS AL APRENDIZAJE-SERVICIO Aprendizaje-servicio g Investigación 1MIN Docencia
Qué historias de “a pesar de” tienen? NELSON MANDELA CUÉNTENOS SU HISTORIA SU HISTORIA 10 SECONDS