To pronounce 'problem' consonants correctly!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
test My name is Your name is His name is I’m 13 years old
Advertisements

La Edad Age.
El verbo tener The Verb “To Have”.
Capítulo 3- Primer Paso ¿Qué materias tienes?
Objetivos 1) To learn the members of the family 2) to learn how to give their name and age 3) to describe your own family.
En parejas, traduce Me gustan las matemáticas porque son interesantes y el profesor es divertido 2.Me interesa el francés porque es útil para mi.
Tienes hermanos ? Jueves, el 29 de noviembre.
El verbo “tener”….significa “to have”
Practiquemos. Peter ha ido a la luna. Los niños ____ ______ al fútbol.
Starts next Thursday, June 2nd
8 Emergencias médicas In this chapter you will learn to: talk about accidents and medical problems talk about hospital stays discuss things that you and.
Reflexivos 1 Mi compañera y yo vamos a divertirnos.
¡ JUGUEMOS A DESTRABAR LA LENGUA !
TenER – The verb SER means _________________.
Saber vs. Conocer.
“To Be” verbs in Spanish
Tener To say what one has To talk about age Let’s review “tener” TengoTenemos TienesTenéis TieneTienen Pronounce each verb form...
Expressing AGE in Spanish
Te veo y se me va el sueño. Solamente aquel que es demasiado fuerte para perdonar, una ofensa sabe "amar".
Los acentos. Rules for Stress In Spanish, words are spelled just like they sound. In order to take advantage of this simple and nearly perfect system.
CONSEJO TÉCNICO ESCOLAR OCTAVA SESIÓN ORDINARIA
Greetings and Farewells
TRABALENGUAS.
HOW OLD ARE YOU? (I KNOW. IT’S NONE OF MY BUSINESS.)
GABRIEL PIÑERO ZÁS PRESENTA.
GREGORIO, UN CURA Y EL CONFESIONARIO.
Tener You already know that TENER is used for: TO HAVE And when you want to express HUNGERAndTHIRST.
¡TIENES QUE HACER UNA PRENDA!
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
Las preguntas personales 2 grado
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Los tiempos perfectos Tarea por escrito. Diálogo I (Use tú = you) Juan: Have you already done the homework for Spanish class? -¿Ya___________________la.
Can you think of any words with a ‘ll’ sound in?
VELOCIDAD LECTORA 6 ..
Spanish Pronunciation. The vowel sounds in Spanish are different from those in English. “A” has the “ah” sound like in “pop.” “E” is similar to the sound.
¡Hola! Review: Letters, numbers Today: Colors, conversation starters.
TRABALENGUAS parte 2.
LT 1 & 2. LT-2: I can introduce myself and others. This means that I know how to tell people what my name is and can tell what others’ names are using.
Two verbs together!!. cepillarse los dientes = to brush your teeth vestirse = to get dressed mirarse = to look at yourself in the mirror.
Benemérito Instituto Normal del Estado “Gral
The present perfect subjunctive (el pretérito perfecto de subjuntivo), like the present perfect indicative, is used to talk about what has happened. The.
Primer Paso: Así se dice p. 48.
CAPITULO 5A VOCABULARY PRONUNCIATION Objective  I can listen to information about family and parties.
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
Lunes el 31 de agosto ALC 4. Bienvenida (Model for 3 days) Preguntas (questions) Proverbio (proverb) Anuncios (announcements)
                           “Día de pesca” Miguel-A.
DO YOU KNOW ANY SPANISH? Complete the activity as directed. Don’t forget to define “Cognate” at the bottom of the page!
Tener The verb tener means “to have” and is a stem changing/shoe verb. The stem vowel “e” changes to “ie” in all but the nosotros and vosotros forms of.
Miércoles el 12 de enero Soy una niña mexicana objetivo: To be able to say where I come from and where I live.
Bell work Answer the following questions. 1.What are tostones? 2. What is the capital of Puerto Rico? 3. What’s the name of the frog named for.
Felicidades en este día mama. Mi madre qué puede ser más intenso, más grande que mi amor por mi madre. Quisiera decirte muchas cosas, pero no puedo expresar.
El Alfabeto / El Abecedario
¿Qué dicen esta palabras?
What do you already know?
Return papers.. ALC #5 (a la campana) Martes el primero de septiembre.
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: turkey: el pavo / el guajolote the snow: la nieve the movie: la películas new: nuevo/a 1.I like to.
Español Dos Por Sr. Amor RULES OF PHONETICS. INFORMACIÓN ANTERIOR (PRIOR INFORMATION) Información nueva (New information) Una tarea de práctica (Practice.
¡Bienvenidos a la clase de español 4!. Classroom behaviors and expectations.
ADIVINANZAS.
Los adjetivos. La personalidad Los adjetivos artístico/a.
Spanish Pronunciation. Vowel sounds The vowel sounds in Spanish are different from those in English. In Spanish, each vowel has just one sound. Spanish.
Given the vocabulary terms, write a sentence and draw a simple picture. 1. Columpiarse 2. Jugar con bloques 3. Dibujos animados 4. Los animales de peluche.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
Spanish Tongue Twisters Trabalenguas en Español
VELOCIDAD LECTORA VELOCIDAD . 16.
Poquito a poquito Paquito empaca poquitas copitas en pocos paquetes
Poquito a poquito Paquito empaca poquitas copitas en pocos paquetes
¿CUÁNTOS BOLOS HAY?.
Transcripción de la presentación:

To pronounce 'problem' consonants correctly! Trabalenguas Objetivo: To practise and improve your Spanish pronunciation To pronounce all vowel sounds correctly To pronounce 'problem' consonants correctly!

All vowel sounds are short

Poquito a poquito Paquito empaca poquitas copitas en pocos paquetes.

Del pelo al codo y del codo al pelo, del codo al pelo y del pelo al codo.

Camarón, caramelo, camarón, caramelo, camarón, caramelo

Cu = kw Cuando cuentes cuentos, cuenta cuantos cuentos cuentas por que si no cuentas los cuentos que cuentas no sabrás cuantos cuentos cuentas.

Tengo una gallina pinta

De generación en generación las generaciones se degeneran con mayor degeneración.

Juan junta juncos junto a la zanja.

Otorrinolaringólogo trabaja en la otorrinolaringología.

Me han dicho que has dicho un dicho, que han dicho que he dicho yo

Tres pollos bolos peludos. Tres peludos pollos bolos.

Ñoño Yáñez come ñame en las mañanas con el niño

El amor es una locura que solo el cura lo cura

Otorrinolaringólogo trabaja en la otorrinolaringología.