Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Advertisements

Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Las expectaciones para la clase Puntos Importantes de las expectaciones y la clase ¿Hay preguntas? Firma tu nombre…..
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Making Nouns Plural in Spanish
Organización de cuadernos
Target: Describes people and things.
Hoy es martes, el 8 de agosto
1.¿De dónde son las personas en el primer anuncio?
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Diario #4 Ser O ESTAR ¿Por Qué?
Check that your essay has your name and period
HOLA.
Hoy es martes, el 8 de agosto del 2017
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Hoy es lunes, el 17 de abril de 2017
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
¡Buenos días! Hoy es el 20 de agosto.
Hoy es miércoles, el 9 de agosto del 2017
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Hoy es Jueves, el 3 de agosto
Hoy es miércoles, el 6 de septiembre del 2017
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
Hoy es Viernes, el 4 de agosto
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Tapas Write the correct form of the adjective in parenthesis:
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
1.3 Introductions.
Write in Spanish (See pag 96)
Bienvenidos a la clase de Español 3 para hispanohablantes
¡Bienvenidos a la clase de español!
Correct each sentence with correct form of verbs, nouns, accents…etc
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
1.3 Introductions.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Quasimodo: Translate Sra. Crossett está embarazada.
Objetivo: Yo puedo repasar para mi prueba mañana.
Día número 44 Español 1—Acelerado
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Spanish Class Mrs. Rogers. La casa. 16 de octubre de 2017
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Transcripción de la presentación:

Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan Español 2 Honores Hoy es juego jueves, el 3 de agosto del 2017. Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan

Learning Target: What are we learning today? To have a brief conversation in Spanish To talk about how you and others are feeling.

1.Attendance and Palitos Daily Agenda  1.Attendance and Palitos 2. Quizlet Live with Emociones- Spanish Names Only 3. Palitos y Preguntas… 4. Conversaciones…. 5. TOD- Index Cards

What do I do now? Did I reach the learning target? 1. Practice Conversations and Present to the Class 2. TOD-Index Card- Estoy _____ cuando… What do I do now?  Did I reach the learning target?

Ticket Out the Door (TOD): Write out the complete sentence in Spanish filling in the blank with a different emotion for each. Make sure it agrees with your gender. 1- Estoy _________ cuando estoy en mi casa. 2. Estoy _________ cuando estoy con mis amigos. 3. Estoy __________ cuando tengo mucha tarea. 4. Estoy___________ cuando tengo hambre. 5. Estoy ___________ cuando no duermo mucho.